![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8JFZCHUG.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JO488FOL.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VS6PLYEN.jpg)
Dan heb ik misschien niet goed gekeken, zal er de volgende keer op letten. De oliepomp zag er gewoon standaard Sud uit maar misschien zijn de tandwielen hoger.Volgens mij heeft een 16V naar de cilinders wijzende oliesproeiers op de drijfstangen zitten en een oliepomp met hogere opbrengst.
Ik zal dinsdag de blokken etc. nog eens goed naast elkaar leggen en vergelijken. De 16v liep 1 op 9.5 a 1 op 10, de 8v misschien net gemiddeld een halve km meer per liter.Bert, ik was van mening dat een 16v nog een extra koelkanaal heeft naar de koppen. Totaal niet relevant nu, maar ik kan als ik weer eens in de schuur ben wel even kijken.
Wat verbruikte deze 16v op carbs ongeveer bij jou?
Als je nu gewoon de 8v erin hangt, en de "nieuwe" 16v in de tussentijd opnieuw opbouwt lijkt mij het prettigst![]()
Kun je evt ook nog nadenken over flowen vd koppen etc
Rotte injectoren zorgen ook voor ellende.Vandaag nog alle bruikbare delen van het blok afgehaald. De linker cilinderkop. Het ziet er naar uit dat ie toch wel met te arm mengsel liep, deze uitlaatkleppen zien er erg heet uit. Aan de andere kant was dit niet en zat er meer koolaanslag op.
Bedankt voor de correctie. Dan wordt het nog makkelijker. De afstelling niet in orde.hij liep op carbs tjerry
Ja maar 4 gaskleppen met kelken klinkt toch ongeveer net zo als carburateurs denk ik.Michiel toch? Die rode 145 met megasquirt.
Ik denk dat je op deze manier wel een mooier lopend blokje hebt, met nog net wat meer powerrr.
Ik dacht dat Reijnaje ook ging kdfi'en met zn 16v?
Ik houdt het op carbs, maar dat heeft voor mij vooral met de beleving te maken