Hoor van insiders dat deze waarde's al veel te arm zijn.Ik heb er wideband lambda op en die gaf 15.5 op 1 aan, nadat een klep afbrak maar voor de vastloper 13.3 op 1 alhoewel dat op dat moment niets meer betekend natuurlijk.
Tjerry
Hoor van insiders dat deze waarde's al veel te arm zijn.Ik heb er wideband lambda op en die gaf 15.5 op 1 aan, nadat een klep afbrak maar voor de vastloper 13.3 op 1 alhoewel dat op dat moment niets meer betekend natuurlijk.
Je hoeft geen insider te zijn om wat over mengverhoudingen te kunnen zeggen lijkt me?Hoor van insiders dat deze waarde's al veel te arm zijn.Ik heb er wideband lambda op en die gaf 15.5 op 1 aan, nadat een klep afbrak maar voor de vastloper 13.3 op 1 alhoewel dat op dat moment niets meer betekend natuurlijk.
klinkt precies hetzelfde, mijn throttle body 1.7 8v klinkt ook als een carb motor.....Ja maar 4 gaskleppen met kelken klinkt toch ongeveer net zo als carburateurs denk ik.Michiel toch? Die rode 145 met megasquirt.
Ik denk dat je op deze manier wel een mooier lopend blokje hebt, met nog net wat meer powerrr.
Ik dacht dat Reijnaje ook ging kdfi'en met zn 16v?
Ik houdt het op carbs, maar dat heeft voor mij vooral met de beleving te maken
Ik begrijp dat latere 1.7IE een MAP sensor hebben ipv luchtmassa meter maar de chip daarvan moet dan toch weer afgeregeld worden op een heel andere motor en voor de kosten van een custom ECU plus de logistiek die erbij komt kijken, koop ik liever een megasquirt en wideband controller want je blijft toch bezig en je wilt niet voor een ander luchtfilter of aanzuigbuis weer opnieuw een chip laten bakken. En en MAP sensor op throttle bodies is ook al zowat. Ik heb zo´n setje om carbs te synchroniseren en daar zit een knijpschroefje voor elk van de 4 vacuumslangen om de pulsen te dempen en dat luistert erg nauw, draai je die te ver dicht valt de meter op 0, maar bij iets te ver open zwiept de meter op en neer. Maar dit is wat voor een ander topic, ik heb diverse boeken hier over aftermarket ECU en heb de klok horen luiden, weet waar de klepel hoort te hangen maar ben nog zelf geen klokkenluider haha. Complimenten overigens voor je topic Jorrit, je hebt in een jaar meer geleerd als ik in 20.ik denk dat je met een 1.7IE managment op een 1.7 16v ook een heel eind komt.
dan kun je namelijk je luchtmassa meter laten vervallen.
en heb je dus 4 individule gaskleppen zonder iets ervoor, zou in theorie meer vermogen moeten geven.....
of je dan 132pk hebt weet ik niet, zal wel minder zijn dacht ik.
probeer het voor de lol een keer....
Het plan was Kdfi inderdaad maar het is uiteindelijk Megasquirt geworden. Puur vanwege de prijs kon een volledig afgebouwde en geteste Megasquirt kopen voor nog niet de helft van kdfi ... Kelken enzo liggen ook al klaar, ik bouw nu eerst het blok helemaal standaard op om te zien hoe ie dan loopt, daarna switch ik naar Megasquirt ...Michiel toch? Die rode 145 met megasquirt.
Ik denk dat je op deze manier wel een mooier lopend blokje hebt, met nog net wat meer powerrr.
Ik dacht dat Reijnaje ook ging kdfi'en met zn 16v?
Ik houdt het op carbs, maar dat heeft voor mij vooral met de beleving te maken
wel veel geleerd, maar helaas niet het vermogen gehaald waar ik op gehoopt had.....Ik begrijp dat latere 1.7IE een MAP sensor hebben ipv luchtmassa meter maar de chip daarvan moet dan toch weer afgeregeld worden op een heel andere motor en voor de kosten van een custom ECU plus de logistiek die erbij komt kijken, koop ik liever een megasquirt en wideband controller want je blijft toch bezig en je wilt niet voor een ander luchtfilter of aanzuigbuis weer opnieuw een chip laten bakken. En en MAP sensor op throttle bodies is ook al zowat. Ik heb zo´n setje om carbs te synchroniseren en daar zit een knijpschroefje voor elk van de 4 vacuumslangen om de pulsen te dempen en dat luistert erg nauw, draai je die te ver dicht valt de meter op 0, maar bij iets te ver open zwiept de meter op en neer. Maar dit is wat voor een ander topic, ik heb diverse boeken hier over aftermarket ECU en heb de klok horen luiden, weet waar de klepel hoort te hangen maar ben nog zelf geen klokkenluider haha. Complimenten overigens voor je topic Jorrit, je hebt in een jaar meer geleerd als ik in 20.ik denk dat je met een 1.7IE managment op een 1.7 16v ook een heel eind komt.
dan kun je namelijk je luchtmassa meter laten vervallen.
en heb je dus 4 individule gaskleppen zonder iets ervoor, zou in theorie meer vermogen moeten geven.....
of je dan 132pk hebt weet ik niet, zal wel minder zijn dacht ik.
probeer het voor de lol een keer....
Bert je kunt ook een paar glicerine gevulde meters nemen dan heb je haast geen last van dansende meters zie mijn topic.Ik begrijp dat latere 1.7IE een MAP sensor hebben ipv luchtmassa meter maar de chip daarvan moet dan toch weer afgeregeld worden op een heel andere motor en voor de kosten van een custom ECU plus de logistiek die erbij komt kijken, koop ik liever een megasquirt en wideband controller want je blijft toch bezig en je wilt niet voor een ander luchtfilter of aanzuigbuis weer opnieuw een chip laten bakken. En en MAP sensor op throttle bodies is ook al zowat. Ik heb zo´n setje om carbs te synchroniseren en daar zit een knijpschroefje voor elk van de 4 vacuumslangen om de pulsen te dempen en dat luistert erg nauw, draai je die te ver dicht valt de meter op 0, maar bij iets te ver open zwiept de meter op en neer. Maar dit is wat voor een ander topic, ik heb diverse boeken hier over aftermarket ECU en heb de klok horen luiden, weet waar de klepel hoort te hangen maar ben nog zelf geen klokkenluider haha. Complimenten overigens voor je topic Jorrit, je hebt in een jaar meer geleerd als ik in 20.ik denk dat je met een 1.7IE managment op een 1.7 16v ook een heel eind komt.
dan kun je namelijk je luchtmassa meter laten vervallen.
en heb je dus 4 individule gaskleppen zonder iets ervoor, zou in theorie meer vermogen moeten geven.....
of je dan 132pk hebt weet ik niet, zal wel minder zijn dacht ik.
probeer het voor de lol een keer....
ik kan de poelie's nu ook daadwerkelijk verstellen omdat er een stukje uit de zuiger gefreesd is.16kleppertje op carbs moet afgesteld 150pk doen, dus dat moet je evenaren met injectie. Icm verstelbare poulies zul je toch wat pk's hoger moeten uitkomen, maar ik verwacht geen sky high stijging.
Dat ex reescees blokje deed 150 pk eerst, en na afgesteld te zijn 180 en aan dat blok was behoorlijk wat veranderd.
het is maar net wat je gewent bent of wat je zelf vind dat lekkerder werkt toch??Yea, of de good old kwikkolommen