In theorie. Ik heb alles liggen en niets wijst er op dat het niet gaat. Ik heb het alleen nog niet af omdat ik een lange tijd geen zin heb gehad en ook geen tijd. Je mag wel eens langskomen als je wilt. Ik woon in Houten en schenk goede koffie. Heb ook een inlaat ontworpen.
Hey matthijs,
ik ben de eigenaar van de racealfa waar dit over gaat. M`n maatje besteed iets meer tijd op het forum dan ik.
Ik heb een 75 motorblok waar in iedergeval 1 nieuwe zuiger en bus in moet.... lees alles maar nieuw.
Ik weet nog niet of ik compressor ga of atmospherisch... hangt er helemaal vanaf wat onderweg ik tegenkom.
Als de drijfstangen van een 155 langer zijn, de boring gelijk, de inhoud ook. Dan moet de pistonpen bij een 155 zuiger hoger zitten.
155 zuigers monteren in een 75 motor zou dan een compressie verlaging betekenen...mits de diameter van de pistonpen overeenkomt met de 75 ts zou dit een mooie basis zijn voor een turboblok met een 75 motor.
Heb jij beide zuigers?? en zou je voor mij in dat geval de verschillen willen nameten?
Ik zou graag willen berekenen wat het verschil in de compressieverhouding dan is.
gr Ronald