Hallo,
Wij zijn bovenstaande auto aan het restaureren en lopen tegen het volgende probleem aan.
Het voorfront is vermoedelijk in het verleden door de vorige eigenaar al een keer gelast. Helemaal zeker weet ik het niet, want daar is de auto nog niet kaal gemaakt.
Na veel aan de auto gelast te hebben, zijn we nu op het punt aanbeland de boel naar een straler te brengen.
We willen er wel zeker van zijn dat alles past en hebben daarom de voorklep, achterklep en de deuren alvast los erin gehangen. Voorklep ligt dus los (niet in de scharnieren).
Nu blijkt dat de zijkanten van de voorklep erg netjes passen. Eigenlijk past hij overal netjes, alleen steekt het midden erg omhoog (denk bijna een centimeter). Vergelijk het een beetje met een brievenbusje.
Links en rechtsvoor ligt de klep dus wel netjes. Het gaat puur om het midden dat hij te ver omhoog komt. Eerst hoopte ik er nog op dat de spanningsveren hem iets zouden bijbuigen, maar dit is niet het geval heb ik begrepen.
Omdat we de auto als een project hebben gekocht (en dus niet zeker weten of dit wel ooit goed is geweest), is even de vraag wat het beste te doen. Het voorfront zou misschien in het midden iets hoger kunnen worden gezet, of wellicht krijgen we de voorklep wat bijgebogen.
Herkent iemand dit probleem?
En weet iemand een leuk straaladres voor een betaalbare prijs.
Alvast bedankt.