Is het mogelijk om de koppen van een 1700 op een onderblok van een 1400 te monteren?
Raken de kleppen de zuigers of de cilinderwand?
En brengt de ombouw meer vermogen met zich mee of is dit te verwaarlozen?
er is mij verteld dat het kan en meer vermogen moet geven.Is het mogelijk om de koppen van een 1700 op een onderblok van een 1400 te monteren?
Raken de kleppen de zuigers of de cilinderwand?
En brengt de ombouw meer vermogen met zich mee of is dit te verwaarlozen?
Meer vermogen als wat? Meer vermogen als 1400 wel maar niet als een 1700. Voor een race of rally auto zie ik het nut wel ivm de verschillende race klassen. Als je daar niet aan gebonden bent zou ik niet weten waarom je niet gewoon een 1700 pakt ..En brengt de ombouw meer vermogen met zich mee of is dit te verwaarlozen?
je denkt al net zo als mij dus.....dat zijn serieueze cijfers voor een 1.4tje
ik bedoel meer vermogen als een standaard 1.4
een 1.7 er in lepelen is misschien makkelijker maar wel minder leuk dan zelf ''prutsen'' met als uitkomst meer vermogen!
en je hebt iets apparts.
je denkt al net zo als mij dus.....dat zijn serieueze cijfers voor een 1.4tje
ik bedoel meer vermogen als een standaard 1.4
een 1.7 er in lepelen is misschien makkelijker maar wel minder leuk dan zelf ''prutsen'' met als uitkomst meer vermogen!
en je hebt iets apparts.
Dat is niet 2,5 mm elke kant op maar 5mmkan ik de compressie niet compenseren door een krukas te monteren van een 1700 blok, die heeft een 5mm grotere slag,
dus 2,5mm elke kant op. nog ff uitzoeken of dat niet te veel is zodat de zuigers tegen de kleppen slaan. de timing is wel aan te passen door de nokkenas poelie aan te passen zodat deze verstelbaar is maar niet zover dat de kleppen pas open gaan als de zuiger BDP al is gepasseerd.
zou de andere vorm van de kop zo'n grote impact hebben dat de vorm van de zuigers aangepast moet worden?
vlak je ze toch een klein beetje....De koppen van de 1.4 hebben bijna geen verbrandingsruimte, vergeleken bij die van de 1.7. Als je zuigers boven de cylinderwand uit gaat laten steken ga je het risico lopen dat je de zuiger weer tegen de kop laat komen, of tegen de kleppen. Kan je niet beter een setje 1.4 koppen pakken en daar 1.7 inlaatkleppen in zetten?