tja hoe is het allemaal gekomen
hoe ben ik met alfa besmet geraakt
heb in 85 mijn rijbewijs gehaald en eerst wat jaren in de toyota van mijn vader gereden
toen ik beroeps militair werd en op en neer naar roermond moest heb ik mijn eerste auto gekocht
een mazda 323 uit 82
mijn beste vriend had toen een giulietta
ik moest niets van de roest duivel hebben dus voor mij geen alfa
maar je gaat eens wat mee op evenementen en raakt toch besmet met het alfa firus
er moest dus een alfa komen bij de vries en sipman stond
een 33 1.3 uit 84
ik was met een rode 33 snel door de lak heen gepoetst want ze werdt steeds rose dus een nieuwe alfa gezocht en bij berjan
een zwarte 33 1.7 QV uit 91 aan geschaft
de oplettende kijker ziet op de achtergrond wouter staan toen bevlogen voorzitter van de varln helaas niet meer onder ons
wouter kwam altijd met een bruine 90 2.5 naar de meetings en die alfa viel mij toen al op
de QV had elke winter electro problemen dus bij de derde winter was ik het zat en weer naar een andere alfa gezocht
en volgens velen ben ik toen ontspoord want bij middelzee in leeuwarden stond een
alfetta 2.0L uit 84
een geweldig lekker rijdende auto waar ik zelf weer veel aan kon doen
maar de roest duivel hed ook deze besmet en de bak ging stuk dus deze gesloopt
en weer opzoek naar een andere alfa
ik werkte toen bij rinsma in berlikum en daar stond een alfa 90 2.0 carb uit 85 die ik al aan veel alfa vrienden had aan geboden maar niemand zag er wat in
gekocht voor 1000 gulden en veel aan geklust tot een geweldig resultaat
er moesten ook onderdelen komen want mijn broertje had ook een 90 gekocht en bij rinsma werd ons een rode 90 2.0 aan geboden voor 700 gulden en waren er zo maar drie 90 in ons bezit
mijn broertje was intussen ook besmet
ik vind het nog steeds jammer dat ik deze bruine alfa90 niet meer heb maar na veel km's ging de motor stuk en de roestdiuvel kwam weer om de hoek dus deze gesloopt en klaas en ik hadden uit enschede een witte donor 90 2.0 carb gehaald die toen mijn dagelijkse auto werd
de witte 90 was geen lang leven beschoren en ben toen uit gebrek aan leuke alfa's uit geweken naar fiat waar ik toen een paar jaar in een tempra gereden heb was helaas geen station anders had ik daar nog wel wat langer in gereden
het gezin werdt inmidels uit gebreid naar twee belhamels op de achter bank dus er moest een grote auto komen en natuurlijk bij rinsma stond een alfa 164 ts fl uit 94 op een nieuwe baas te wachten met veruit de grootste binnen ruimte in een alfa
een nieuwe koppeling er in en gaan
een geweldige alfa die er naar mijn idee mooier uit ziet dan de super dit is de eerste alfa die ik niet voor sloop verkocht heb maar de wegenbelasting was toch wel hoog en daar had ik genoeg van
de regering pakt al genoeg van ons af dus maar opzoek naar een belasting vrije alfa
en wat wil het geluk bij die beste vriend van die giulietta die al wat jaren een eigen bedrijf heeft in grou (alfa nord) stond een 75 2.0 uit 85 italie import die hij wel kwijt wou want hij had er geen tijd voor deze goed op de weg te zetten dus aan de slag met een mooi resultaat
onder tussen knaagt het nog wel dat ik geen 90 kon vinden want er waren al weer twee onder mijn neus weg gekocht waar ik mijn zinnen opgezet had
de eerste is sneu na een afspraak dat ik deze zou kopen net voor mij weg verkocht
en hoe langer ik er aan denk gelukkig want deze 90 zat nog heel veel werk aan om hem weer mooi op de weg te krijgen
de tweede stond al twee en een half jaar te koop op een duitse auto site en heb de man gebeld of ze er nog steeds was met een beamend antwoord dus zou hem snel weer bellen voor een afspraak
op het scarb forum kwam er een bericht van iemand uit het oosten van het land die een 90 uit duitsland had gehaald die alleen een spuit beurt moest hebben omdat de lak laag op het dak had los gelaten en laat dat nu de 90 zijn die ik op het oog had in de perfecte kleur bruin jammer
verder zoeken
en toen kwam deze bella langs die ik met een bus vol extra onderdelen er bij heb opgehaald uit den bosch
zo dit was dus mijn 22 jaar met alfa in een note dop en hoop met deze twee bella's
nog vele jaren toe te kunnen
dat zal met deze benzine prijzen wel lukken want er worden niet veel km's gemaakt de 90 ben ik nog mee bezig en verder verplaats ik mij op de fiets als het weer het toe laat of ik moet een gas instalatie in mij 75 zetten waar ik steeds meer aan zit te denken dus wie nog wat heeft liggen op zolder laat het maar weten
ciao jan