Back on topic.
Ik woon tegenwoordig in deeltijd op Texel. Dat is ff wat anders. Files kennen ze hier alleen maar van de radio...
Inderdaad, het is bijten of gebeten worden, op elk vervoermiddel. Gister door de stad fietsen, met z'n 2 fietsen naar elkaar fietsen wordt niet gewaardeerd in Rotterdam. Tikken ze je bijna aan van achter en toeteren omdat ze niet in kunnen halen, en bij het volgende stoplicht 50 meter vooruit fiets je ze weer voorbij....zal wel mijn zeeuwse kant zijn die dit nog begrijpt.Ach.. Ik snap het ergens wel. Wij neerlandersch hebben al zo weinig ruimte, dat we op de wegen bovenbehoorlijk territoriaal gedrag gaan vertonen. De duitsers en belgen snappen al heel wat meer van weggebruik.
Daarom blijf ik liever defensief, maw alles slikken. Schiet IK iig het meest mee op. Haalt niet weg dat ik me blijf verbazen over de rest.
En dan met name diegene die wss al een redelijk stuk grond en dito formaat voiture ter beschikking hebben
Relax!
Had ik al gezegd dat we beide op de fietsstrook reden? Toen ik examen deed, waren 3 fietsers naast elkaar niet toegestaan, en 2 wel. Zodanig dient beide fietsen als 1 verkeersdeelnemer te worden benanderd... soms zit er ook een vrachtwagen in de weg... of een roodstoplicht... ga ik dan ook toeteren?In de weg fietsen wordt niet gewaardeerd? Wat raar?
Had ik al gezegd dat we beide op de fietsstrook reden? Toen ik examen deed, waren 3 fietsers naast elkaar niet toegestaan, en 2 wel. Zodanig dient beide fietsen als 1 verkeersdeelnemer te worden benanderd... soms zit er ook een vrachtwagen in de weg... of een rood stoplicht... ga ik dan ook toeteren?In de weg fietsen wordt niet gewaardeerd? Wat raar?
Oh, dat deden we ook, maar pas na 30 seconden toen we het door hadden, waarna ook nog eens 5 seconden volgde door netjes achter elkaar te gaan manoeuvreren... onze fout... je hebt gelijk...de automobilist was juist erg aardig door ons niet dood te rijden...en ik had mijn vriendin van d'r fiets moeten schoppen zodat hij 5 seconden eerder bij het rode stoplicht kon zijn.Op een weg met twee rijstroken met de zelfde snelheid naast een andere auto gaan rijden is ook niet strafbaar, maar niet erg aardig voor de mensen er achter. Waarom maak je daar wel even ruimte en als je dat op de fiets ook kan doen, niet?