En polymeerkit? Ik gebruik in mijn werk vaak polymeerkit van Zettex
Dit is zulke onwijze kit dat het mischien de moeite loont voor jullie om
eens te proberen op een proefdingetje ofzo.
Gr. Wim.
Aluminium en epoxyprimerOm het goed te doen ga ik de kuntstofdelen wel demonteren (met een glassnij draad)Ik ga dit zeker regelmatig volgen.
Trouwens gaan jullie ook de kunststof (Modar) bodypart demonteren?
Ik heb (had) een DVD waar ze bij Zagato allerlei reparaties uitvoerden aan paneeldelen.
Ook aan het achterpaneel. Deze verwijderde ze door eerst met een decoupeerzaag het grootste deel van het paneel weg te zagen (vlak langs de randen).
Het laatste trokken ze los en een staaldraadje (zelfde methode als je een voorruit lossnijdt).
Zou dit niet kunnen zonder een gat in het paneel te snijden?
Een kan buiten en de andere kant van de snijdraad in de kofferruimte.
Ik ken iemand die heeft de dorpels zo losgesneden en weer gemonteerd.
Volgens hem was het een fluitje van een cent.
Het monteren van het kunststof deel deden ze door eerst het metaal van de body schoon te maken, dan met de kwast "protected paint" aan te brengen en daarna met een grote Sikaflex spuit een hele dikke kitrand aan te brengen. Die delen leken carosseriedelen leken niet meer verzinkt te zijn.
Ook vind ik de foto's meevallen. Ik zie geen grote doorgerotte plekken. Wat laat je eraan doen?
Alleen schoonmaken en weer in de protectie of nieuwe delen maken en erin lassen?
De optie decoupeerzaag ga ik pas gebruiken als het niet meer lukt met het glassnijdraad, ik wil de panelen zoveel mogelijk heel houden.
Volgens mij zijn de panelen gekit met ruitenkit, de zwarte primer die je kunt zien aan de binnenkant van de panelen, komt sterk overeen met de primer die gebuikt wordt bij ruitenkit.(ga ik ook weer gebruiken is het sterkst)
Overigens men hield wel van kitten, bij de ramen zijn centimeters dikke lagen kit gebruikt, en toch zaten de ramen nauwelijks vast, hier is waarschijnlijk de lekkage onstaan.
Met als gevolg vocht onder de kit, werd dus bijna niet droog, de rest kunnen we wel raden........
Alle aluminium- en stalendelen worden gestraald en in de epoxyprimer gezet.
Bij het vooraam moet gelast worden en aande a beneden bij de deursponning en b stijl.
Groet Bert
inderdaad harry,Mooie uitlaat idd.
Is dat zonder kat?
O wacht :
€ 1.872,00 + VAT
(€ 2.265,12 VAT included)
Front kat R.- L.
cod: 755232
Blijkbaar met kat's dus.