nee, maar als je compressie dan weer lekker is wel.....7mm vlakken of zo? Lijkt me niet de bedoeling.
moet wel kunnen, kost wat, maar moet kunnen
nee, maar als je compressie dan weer lekker is wel.....7mm vlakken of zo? Lijkt me niet de bedoeling.
nee, want er is voor de alfa sud een riem met 2 tanden minder dan die voor de 33.word het spannen van de distri. riem ook lastig en ook weer een grotere kans dat de kleppen alsnog tegen de zuigers aanslaan.
kleppen van een 1.7 in een 1.4 kop zetten is dat zo simpel als alleen andere zittingen en klaar of moeten de stelen ook aangepast worden?
Een 1700 blok is veel te makkelijk joh, daar haal je zomaar het vermogen al uit. Met veel pijn, moeite en geld uitgeven het koppel onderin niet pakken is toch veel stoerder?en toch snap ik het niet helemaal.
Ik had mn blok voor 150 te kop staan, en er staan er dacht ik nog 3 te koop...
Ik wist het wel..
torque is so overratedEen 1700 blok is veel te makkelijk joh, daar haal je zomaar het vermogen al uit. Met veel pijn, moeite en geld uitgeven het koppel onderin niet pakken is toch veel stoerder?en toch snap ik het niet helemaal.
Ik had mn blok voor 150 te kop staan, en er staan er dacht ik nog 3 te koop...
Ik wist het wel..
Ik weet niet meer hoe het precies met slag en boring van de diverse boxers zit, maar het is in ieder geval wel op te zoeken voor degenen die het echt interessant vinden. Ik heb izelf gekeken naar 1400IE koppen op een 1600IE blok zetten en de 1400 koppen hebben practisch geen volume in de kop, alles zit inderdaad in de holle zuigerbodem. Volgens mij heeft de 1600IE een vlakke zuigerbodem en zit de verbrandingskamer daar dus veel meer in de kop. Dat betekende dat ik alsnog op zoek moest naar goede koppen voor een 1600. Vandaar dat ik weet dat het echt fundamenteel andere koppen zijn en je de boel niet zomaar over kan zetten.Er is toch de originele 1.3S van Alfa zelf met de 40mm carburateurs, is net als de zogenaamde 1.4 een 1350cc. Zou meen ik 95pk hebben en van wat ik gelezen heb hier op het forum liep dat blok als een gek. Lijkt me erg moeilijk om dit met eenvoudige middelen en low budget te verbeteren, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Ik zal morgen mijn 1700 8v koppen eens opmeten maar het lijkt me sterk dat de kleppen binnen een 80mm cirkel vallen. Of gaat het over 16v koppen, dan moet je in ieder geval zuigers laten maken want een 8v heeft holle zuigers (heron verbrandingskamer) dus met 16v koppen heb je dan totaal geen compressie lijkt me.