De Brabham BT46, nog zoiets.Da's ook weer waar... was destijds met die Lotus ook zo #$@%@#^%@#%%@ !
Innovatie moet juist beloond worden!
De Brabham BT46, nog zoiets.Da's ook weer waar... was destijds met die Lotus ook zo #$@%@#^%@#%%@ !
Innovatie moet juist beloond worden!
Ach, racen met diesels. Het wil er bij mij nog steeds niet in.Yups...
Is toch wel wat anders dan dat gedonder met die diesels op Le Mans...
Het concept werd verboden omdat bewegende aerodynamische hulpmiddelen niet toegestaan waren. Dat Murray de grote ventilator presenteerde als middel om te koelen deed daar niets aan af. Kwestie van interpretatie.Die Brabham was toch niet echt te vergelijken?
Dat was echt innovatie inderdaad, maar daar was op dat moment niets illegaals aan, echter werd hij later pas verboden omdat het voordeel van de fan wel erg groot was..
Afgezien daarvan... als je zaken als turbo's, aerodinamica, actieve ophangingen neemt... dan waren dat quantum leaps tov de oude garde... en werden de regementen naar beneden toe aangepast (lees bepaalde zaken verboden) om de boel weer in evenwicht te brengen...Ach, racen met diesels. Het wil er bij mij nog steeds niet in.Yups...
Is toch wel wat anders dan dat gedonder met die diesels op Le Mans...
Inovatief zal het zeker zijn maar gevoelsmatig.............
Grotere restictoren, die is mooi Heeft iets tegenstrijdigs.Afgezien daarvan... als je zaken als turbo's, aerodinamica, actieve ophangingen neemt... dan waren dat quantum leaps tov de oude garde... en werden de regementen naar beneden toe aangepast (lees bepaalde zaken verboden) om de boel weer in evenwicht te brengen...Ach, racen met diesels. Het wil er bij mij nog steeds niet in.Yups...
Is toch wel wat anders dan dat gedonder met die diesels op Le Mans...
Inovatief zal het zeker zijn maar gevoelsmatig.............
Bij de diesels gaat het andersom... die worden meer zaken toegestaan (turbo's met variable geometrie, meer cilinderinhoud, grotere restrictoren etc) dan de benzines om de boel in evenwicht te brengen... en dát gaat er bij mij niet in... dat is contra-innovatie...
Racediesel...Grotere restictoren, die is mooi Heeft iets tegenstrijdigs.
meer massa is meer frictie is meer grip, oa bij regen dus heel makkelijk...
Racediesel...Grotere restictoren, die is mooi Heeft iets tegenstrijdigs.
met de kanttekening dat hierbij de snelheid een HELE grote rol heeft (hoe lager de snelheid, des te minder dat uitmaakt.....)meer massa is meer frictie is meer grip, oa bij regen dus heel makkelijk...
Gerwin, meer massa betekend ook grotere centrifugaalkrachten, dus minder laterale grip.