Rosberg heeft in Q3 2x in de fout gegaan met elk bandensetje... anders had die ook vooraan gezeten getuige z'n tijd in Q2 was goed voor p5 en normaliter verbeter je altijd in Q3 .
Raikkönen ging in de fout in z'n ultieme rondje in Q1, maar die reed nog altijd op mediums en was in de 1e 2 sectortijden sneller dan Grosjean die ook op mediums Q1 als 3e afsloot dus dat wordt morgen een mooie inhaalrace temeer daar de Lotus op mediums de snelste is !
Red Bull is dus eigenlijk het 4e snelste team ...
Alonso zou Q3 wel gehaald hebben moest hij niet in z'n 2e rondje het strand gaan opzoeken zijn ... Net als Massa in de 1e vrije training zette hij z'n banden op't gras ... een teken dat ze bij Ferrari constant radeloos aan alle knoppen (rembalans, etc.) zitten te draaien en zo hun blik even niet op de baan gericht is . Massa leek wel met 'n kreng onderweg voorkant weg, achterkant weg constant vechten met parasietreacties teken aan de wand dat ze de wagen helemaal niet op punt hebben en misschien alles moeten omgooien te beginnen met Pullrod ophanging vooraan te wisselen voor Pushrod ?
Naast Grosjean complimenten voor Maldonado die Senna duidelijk de baas was en opvallender nog Hulkenberg die di Resta het nakijken geeft .
Benieuwd hoe de race morgen verloopt want we weten nu de verhoudingen op softs, maar tijdens de verplichte stint met mediums kunnen de Lotussen wel eens verassend naar voren komen .
Ook Toro Rosso youngsters hebben nog frisse bandjes en kunnen kiezen met wat ze starten, Saubers hebben mogelijk nog verborgen potentieel temeer daar Perez in Q2 niet aan rijden toekwam .
Maleisie wordt een echte waardemeter met de downforce die een grotere rol gaat spelen op'n echt circuit en evt. hogere temperaturen en luchtvochtigheid + 'n pak teams die de F-duct DRS bediend gaan copieren van MGP tenzij protest van RedBull en Lotus een verbod oplevert ('t begint al ...) .
China gaat 'n verdere indicatie geven, maar pas na de tests in Mugello gaan we zien wie er nog heeft kunnen reageren : McLaren blonk vroeger uit om 'n scheve situatie recht te zetten als ze nu weer zo ontwikkelen gaan ze voorsprong uitbreiden, Ferrari was meestal competief bij de seizoensstart om achterop te raken naarmate het seizoen vorderde 't is te hopen dat ze dat kunnen ombuigen ...
Eigenlijk wel leuk dat de mooiste auto ook de snelste is, misschien gaan ze bij de rest de getrapte neus weggooien Marussia heeft met Glock alleszins voor niet te testen geen slecht resultaat neergezet zonde dat Pic met d'Ambrosio's plaats gaan lopen is .
Misschien heeft d'Ambrosio wel kans om ... Massa te vervangen als die met de auto en zichzelf blijft worstelen ... en als Kimi al te voortvarend is of Grosjean wat meemaakt is Jerommeke wel reserve bij een frontrunner team !
Morgen gaan we eindelijk geen RB dominantie meer hebben maar Vettel gaat wel strijden, het valt trouwens op waar't niet loopt zoals verhoopt maken de rijders fouten door te willen overcompenseren : Massa in FP1, Vettel in FP3 (Schumi ook maar die bleef in Qualif foutloos waar Rosberg wel 2x in Q3 foutjes maakte : dus 't gebeurt ook door overenthousiasme om helemaal voorin te geraken, nietwaar Kimi in Q1 die zou't wel gehaald hebben met mediums terwijl enkel RB, McLaren, Lotus en MGP geen softs gebruikten in Q1) en Alonso in Q2 .