De 1.9JTDm 16v heeft geen wastegate (zie info) en de Massimo tuning van Squadra houdt daar rekening mee, die zit qua max tegen de grens.Heb wel wat vragen over het systeem, metname over bovenstaande uitspraken:De auto is afgesteld door Stephan en bij OBD-Tuning in St-Jansklooster op de bank geweest.
Soortgelijk verschil ook al gemeten bij KleinJan in Nijverdal maar toen was de turbo nog niet aangepast en ging ze steeds in noodloop (met wmi).
waarom springt hij in noodloop met WMI? (iets zegt mij, dat het dus niet een ideaal systeem is, maar hoor graag je reactie)
moet je na het systeem je auto nog opnieuw af laten stellen door Stephan?
(bedoel je Stephan van squadra tuning?)
-> zo ja, waarom moet de auto opnieuw afgesteld worden? Is de winst van een squadra chip met WMI nog groter?
Wat moet er nog aan de turbo worden aangepast (kan dat nergens vinden)?
Met de WMI ging ik dus over de grens en ging ze soms in noodloop.
De grens is ca. 172-174PK trouwens.
Op 13 oktober 2009 heb ik een paar testen gedaan met Stephan (Squadra) om te zien of de tuning moest worden aangepast (remap) maar dat was niet het geval.
Er was wel een verschil van ruim 10% tussen wel en niet wmi.
Hieronder de tests die ik met Stephan deed op 13-10-2009.
Stephan heeft ook de tuning 'teruggedraaid' om te zien wat er gebeuren zou met de originele settings.
Het bekende stukje A28:
Op 2-5-2010 heb via Martiijn Goorden (Alfa Specialist) de turbo laten opsturen naar Falco Motorsport (Fiat Alfa Lancia Specialist) die hem heeft aangepast.Met behulp van de datalog functie van de Examiner konden we zo de exacte tijd meten tussen steeds 90 en 150 km/uur.
Steeds 3 metingen gedaan en daar de gemiddelden van genomen.
(Zonder chiptuning)
Standaard 90-150: 13.8 sec.
Standaard + 10% mix: 90-150: 13.0 sec.
Standaard + 50% mix: 90-150: 12.2 sec.
(Met Squadra Massimo chip)
Squadra 90-150: 11.2 sec
Squadra + 10% mix: 90-150: 11.2 sec.
Squadra + 50% mix: 90-150: 10.0 sec
Er is dus bij zowel de gechipte als de niet-gechipte versie een flinke winst. (zo'n 10% gemiddeld)
Op 2-11-2010 ben ik bij Squadra geweest om de EGR 'dicht' te laten zetten. Ook toen heeft Stephan niets met de tuning gedaan.
Heb ik je vragen zo een beetje goed beantwoord?