alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

bekeuring voor parkeren op eigen oprit

wo mar 21, 2012 16:22

leuk, op mijn verjaardag een bekeuring voor het parkeren van een auto voor in/uit rit

tis echter wel mijn grond (3,5mtr uit de gevel is van de flat) en het is mijn eigen garage...

helaas sta ik niet heel sterk, heb al veel gezocht online maar ben bang dat ik gewoon 85 euro mag lappen
-> bedankt he, mede flatbewoners die het niet kunnen hebben dat ik wel altijd een plekje voor de deur HAD....

:cry:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

goldster
Newbie
Newbie

RE: bekeuring voor parkeren op eigen oprit

wo mar 21, 2012 16:48

Ja dat is zeer lullig en daar draait nou de hele maatschappij om (GELD GELD EN NOG EENS GELD).

En de afgunst is bij sommige mensen heel groot ZIELEPIETEN zijn het .

Ik heb het zelfde gehad met een geschorste auto (400 gulden boete ) toen der tijd .

Succes Ik hoop dat je eronder uit kan.
weer trotse eigenaar van een alfetta gtv

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mar 21, 2012 18:34

Kan het zijn dat het iets te maken heeft met toegankelijkheid voor hulpdiensten ?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2012 18:47

Bezwaar aantekenen is legaal en soms loont het als je een goed verhaal hebt.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: bekeuring voor parkeren op eigen oprit

wo mar 21, 2012 19:01

Kan het zijn dat het iets te maken heeft met toegankelijkheid voor hulpdiensten ?
nee, mijn garage is dan wel naast de 2de ingang maar de deurbreedte + de ruit die daar naast zit + nog extra ruimte is er nog vrij

toevallig zat 2 weken geleden een vrouw wel te zeuren, ze had gehoord (natuurlijk :? ) dat er een oud vrouwtje last had van mijn auto, want dan kon ze niet snel een busje inkomen en ze loep moeilijk...
mijn tegenvraag was waarom ze dan niet de hoofdingang gebruikte, kan ze ipv een steile trap ook nog eens de lift nemen 8)
daarna zei ze dat ze het wel heel asocial vond dat ik zo maar voor een garage parkeerde, tja mijn antwoord: tis mijn eigen garage...

ach kan wel verder gaan, maar ik parkeer hem wel in de vakjes.... ga wel in beroep, maar verwacht er weinig van :cry:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Rainier155
Guru
Guru

wo mar 21, 2012 19:14

Foto's maken van situatie, bewijs (huur/koopovereenkomst) dat garage en oprit van jou is en je hebt toch echt vrijspraak te pakken lijkt me zo.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

arjz1300
Full Member
Full Member

wo mar 21, 2012 20:10

Foto's maken van situatie, bewijs (huur/koopovereenkomst) dat garage en oprit van jou is en je hebt toch echt vrijspraak te pakken lijkt me zo.
Zo simpel zal het niet zijn.
Je mag namelijk niet voor een inrit parkeren! Is in de verkeerswet opgenomen!

peppe
Full Member
Full Member

wo mar 21, 2012 20:28

Is dat zo? Ben ik wel erg benieuwd naar...ergens online te vinden?

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mar 21, 2012 21:29

Dat dacht ik dus ook....

wim V8
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 21, 2012 21:49

Het is openbare weg, ook al is het eigen grond, als het openbaar wordt gebruikt, dus jij hebt geen hek,afrastering en/of verbodsborden wordt het gewoon als openbare weg gezien!! en gelden er die wetten/regels. Dus er zal een bord "in de vakken parkeren" staan.

Zelf ooit een rechtzaak gehad in zo'n soort geval tegen de (wegen)belastingdienst.
Had mijn geschorste XM, op lpg :cry: dus 2x!! zo duur met boetes en aanmaningen ivm
dubbele wegenbelasting op gas, op een privéterreintje gezet dat "openbaar toegankelijk was"

Uiteindelijk heb ik dat gewonnen!! :D Wat ik echt niet had gedacht!

Wat je ook kan doen is je auto er nog een keer neerzetten, wachten op die bekeurder, als ie geschreven
heeft volg je m naar zn huis, als hij daar een mooie oprit heeft op zn eigen grond zet je dr een gebakkie van
jou neer en laat je die een half jaar bij hem op zn terrein staan, en zeg je: "doe je er toch een bon op".
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 21, 2012 22:37

Is dat zo? Ben ik wel erg benieuwd naar...ergens online te vinden?
Jazeker: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/H ... 21-03-2012 Sub 1b: De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren voor een inrit of een uitrit.

Er staat verder nergens dat het wel mag als het je eigen uitrit is, of als je op het betreffende adres op bezoek bent o.i.d. Is ook moeilijk te controleren voor de bonnen-boa. Dat de auto op 3,5m eigen grond staat is leuk, maar als het hok van de zaak groter is dan een Fiat 500 dan zal-ie toch echt met z'n kont op de weg staan (en dus vóór de uitrit). Desalniettemin blijft het lullig, zeker als er door buren geklikt is die het je niet gunnen :?

Dat van die eigen grond die openbaar wordt gebruikt van Wim V8 is wel weer interessant. Mijn oprit is (uiteraard) openbaar toegankelijk, hekje is me veel te lastig, maar daarbij grenst er ook een voetpad aan wat tussen mijn huis/oprit/achtertuin en dat van de buren door loopt en die sluit dus gewoon aan op mijn oprit, daar zit ook geen hek tussen o.i.d. Het enige onderscheid tussen voetpad en oprit is de bestrating (stoeptegels vs. klinkers), maar dat weerhoudt fietsers en voetgangers er niet van om over mijn oprit uit te waaieren als er niks staat. Nou heb ik hier ook weleens wat op het pad gehad dat geschorst was, maar dat mag dus ook al niet? Volgende keer de nummerplaten eraf schroeven?

Waarop had je het dan toch gewonnen eigenlijk, Wim?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 21, 2012 23:02

Jazeker: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/H ... 21-03-2012 Sub 1b: De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren voor een inrit of een uitrit.
Het lijkt me dat er een verschil is tussen voor een inrit/uitrit of op je eigen inrit/uitrit. Het zal verder denk ik van de situatie afhangen. Als je recht moet geven op doorgang staat dat volgens mij vermeld in het koopcontract van je huis. Maar goed, ik ben geen jurist, dus het fijne weet ik er niet van.

Verder vind ik het wel tekenend voor hoe het er tegenwoordig aan toe gaat, dat je bij zo'n situatie waarvan je kan verwachten dat mensen er niet van op de hoogte zijn (gesteld dat het inderdaad verboden is) je meteen een bon krijgt en er niet eerst gewoon een vriendelijke waarschuwing wordt gegeven. Beetje misselijk.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 21, 2012 23:07

Het lijkt me dat er een verschil is tussen voor een inrit/uitrit of op je eigen inrit/uitrit. Het zal verder denk ik van de situatie afhangen. Als je recht moet geven op doorgang staat dat volgens mij vermeld in het koopcontract van je huis. Maar goed, ik ben geen jurist, dus het fijne weet ik er niet van.
Klopt ook, iets dergelijks is bij mij ook van toepassing. Eerder genoemd voetpad is namelijk voor de helft van mij (en de andere helft is van m'n buren). In het koopcontract staat idd dat ik daar niks mee mag doen (ja onderhouden :roll: ).

In het geval van TS, zoals ik al zei, lijkt 3,5m me wat kort voor de gemiddelde auto.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2012 23:08

Klopt helemaal... De eikel die schuin achter mij woont had ook bij de politie geklaagd dat ik achter mijn eigen garage parkeerde. De agent die bij mij aan de deur kwam heeft mij ook verteld dat het in de wegenverkeerswet staat dat je niet voor een uitrit/garage/oprit oid mag parkeren, ook niet je eigen. Ik kreeg een waarschuwing dat ze er iets mee moeten doen als die f*!s!*#a6?i%^&# blijft zeuren. :evil:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 21, 2012 23:18

In het geval van TS, zoals ik al zei, lijkt 3,5m me wat kort voor de gemiddelde auto.
Ja, heb je gelijk in
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”