Wat is het effect van de brandstofprijzen op de hoeveelheid 'pretkilometers' die we nog willen maken?

Geen enkel effect, ook voor de toekomst niet
43%
41
Als de prijzen richting twee euro gaan doe ik iets rustiger aan
14%
13
Als de prijzen richting twee euro gaan ga ik serieus minder vaak naar evenementen
4%
4
Als de prijzen richting twee euro gaan geef ik de hobby op
1%
1
Ik zoek een zuiniger Alfa
2%
2
Ik doe nu al iets rustiger aan
19%
18
Ik ga nu al serieus minder vaak naar evenementen
12%
11
Ik ben al (zo goed als) gestopt met evenementen bijwonen
4%
4
Ik ben al (zo goed als) gestopt met de hobby
1%
1

Totaal aantal stemmen: 95
Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Invloed benzineprijzen op deelname evenementen.

do mar 22, 2012 12:32

Limiet brandstofprijs voor automobilist bijna bereikt

AMSTERDAM - De Nederlandse automobilist zal op grote schaal minder gaan rijden, wanneer de benzineprijs tot bóven twee euro per liter stijgt. Uit een door De Telegraaf en Autovisie opgezet onderzoek onder bijna 12.000 automobilisten blijkt dat ruimschoots de helft van de ondervraagden die twee euro als absolute limiet ziet. Tegelijk heeft echter een grote moedeloosheid zich van hen meester gemaakt, want 90% denkt dat het inderdaad binnen afzienbare tijd zo ver zal zijn, terwijl 70% ervan overtuigd is dat de brandstofprijzen nooit meer zullen dalen.
Lees het hele artikel

Wat is het effect van de brandstofprijzen op de hoeveelheid 'pretkilometers' die we nog willen maken? Gaan we minder vaak naar register-evenementen, koffieklets of puzzelritten? Laten we het Spettacolo Sportivo of de Buitenlandrit er voor lopen? Doe je je (klassieke) Alfa er zelfs voor de deur uit?

Vul de poll in en licht eventueel toe. Het gaat alleen om het effect van de brandstofprijzen, dat je je Spider wegdoet wegens gezinsuitbreiding of dat je minder in de gelegenheid bent door bijvoorbeeld een andere baan is voor deze poll niet van belang.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Invloed benzineprijzen op deelname evenementen.

do mar 22, 2012 12:49

Een combinatie van de tweede, derde en de laatste drie. Aangevuld met gewijzigde gezinssamenstelling en te veel te doen.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 22, 2012 13:21

Ben ook niet meer zo vaak als vroeger over bijna bij aanwezig ook mede doordat ik nu een gezin heb, maar het SS e.d. ga ik waar het ook is zeker wel naar toe. We gaan als het goed is ook in het weekend van 10 juni naar Kiel Duitsland voor het internationale Alfetta GTV treffen en dit is voor mij ook dik 4uur rijden.
Het is toch hobby en we weten een hobby kost geld. Net al in de kroeg hangen of lid zijn van meerdere verenigingen of zelf roken.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do mar 22, 2012 13:53

De allereerste. Ik rijd met de 33 ongeveer zo'n 5-6000 km per jaar (schatting), ik tank ook nog eens dat hondsdure EURO98 maar het maakt mij allemaal niet uit. Ik compenseer dat weer door mijn dagelijkse zuinige diesel. Ik denk er niet meer bij na, en ga al helemaal niet rekenen wat het allemaal kost, en gaat kosten.

In m'n 33 rijden doe ik voor m'n plezier, en ik heb er nog net zoveel plezier mee als de benzine over de €2,- gaat.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Hylke
Moderator
Moderator

do mar 22, 2012 15:04

Ik heb mijn antwoord iets breder getrokken ("Ik doe nu al iets rustiger aan").

Op dit moment ga ik 4 dagen per week op de fiets naar het werk ipv met de auto. Het is een klein stukje, maar een auto is wel zo praktisch. Nog even snel hier heen, nog even snel daarheen, zo is er weer een tank doorheen.

Vakanties zal ik niet laten beïnvloeden door de brandstofprijzen, maar ik kan mij wel voorstellen dat ik minder vaak een plezierritje maak met een van de Alfa's. Gelukkig compenseer ik dat op dit moment met het sleutelen aan de racer 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 22, 2012 15:13

Ik ga nu al regelmatig met een diesel (en straks met een lpg-) Alfa naar een evenement en vakantie e.d.
Dat was tot een paar jaar geleden ondenkbaar...... dus ja, het heeft zeker invloed!

Gelukkig is de dagelijkse km-vreter op papier ook een Alfa :P

De benzine Alfa's blijven ook wel rijden, aangezien ik gemiddeld 1x per week met een hobby auto naar mijn werk moet. (de dagelijkse km-vreter wordt door meer mensen gebruikt) :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Mirano
Junior Member
Junior Member

do mar 22, 2012 17:47

Het is niet zo dat ik de Alfetta ervoor wegdoe.

Ook kom ik niet minder vaak op evenementen, maar wij houden in het dagelijkse leven wel
rekening met de hoge benzineprijs.
Als het nu op de fiets kan dan doen we dat wel, waar we voorheen gemakkelijker de auto pakten.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mar 22, 2012 18:14

Zal de auto's er zeker niet voor weg doen, maar met de GTV of Giulia naar het SS komen kost me zo'n €120,- aan benzinekosten.
Dat zijn wel de bedragen waar ik over begin na te denken of ik het evenement het waard vind om te gaan.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Invloed benzineprijzen op deelname evenementen.

do mar 22, 2012 19:24

Zal de auto's er zeker niet voor weg doen, maar met de GTV of Giulia naar het SS komen kost me zo'n €120,- aan benzinekosten.
Dat zijn wel de bedragen waar ik over begin na te denken of ik het evenement het waard vind om te gaan.
Het is dus tijd voor een rolsessie voor je Supertje.

Zelfs met de Beemer rij ik voor dat geld (naar de prijs van vandaag), ruim Antwerpen op- en neer. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Rainier155
Guru
Guru

do mar 22, 2012 20:49

Ik doe al een tijdje rustig aan qua meetings wegens het zonder werk zitten. Pak heel af en toe een meeting of puzzelrit in de regio, en buiten de regio alleen meetings als het echt wat interessants is. Alle andere meetings en puzzelritten die meer als 50km rijden zijn doe ik sowieso niet meer.
Spettacolo sla ik dit jaar over omdat het in Assen is wat me niet kan bekoren, en het feit dat me dat dus geen benzine kost is mooi meegenomen.

En als de benzineprijzen zo hoog blijven, of nog hoger worden dan sluit ik niet uit dat ik helemaal stop met meetings bezoeken, en uiteindelijk ook mn scarb lidmaatschap opzeg.
De kosten daarvan stop ik dan liever in mijn 155, die op dit moment noodgedwongen geschorst is wegens apk afkeur dankzij de roestduivel...
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mar 22, 2012 21:27

J: ik zoek een goedkoper alternatief onder het excuus co2 neutraal.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 22, 2012 21:41

J: ik zoek een goedkoper alternatief onder het excuus co2 neutraal.
:jumping:

Sorry ;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 22, 2012 23:11

Het is dus tijd voor een rolsessie voor je Supertje.

Zelfs met de Beemer rij ik voor dat geld (naar de prijs van vandaag), ruim Antwerpen op- en neer. :wink:
Groningen - Antwerpen: 308 km (retour 616)
Maastricht - Assen: 307 km (retour dus 614)

So what's the difference? :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 23, 2012 09:10

ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, de kas spekken van ons dure landje, ik heb de giulietta verkocht, ook vanwege het verliezen van mijn werk :cry:

het geld kun je dan wel anders gebruiken dan aan dure benzine, kun je mijns inziens ook niet maken tegenover je gezin als je zoals ik geen werk hebt momenteel

de plezier kilometers maak ik nog een beetje op mijn motor, maar ook daar worden de km steeds minder
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 23, 2012 10:09

Afgezien van de diverse externe factoren: Die prijs heeft zeker invloed, even snel op benzine naar een meeting heeft direct financiele gevolgen. Voor meetings zoals de onderdelendag pak ik daarom de diesel non-Alfa, scheelt toch ruim € 10,- aan brandstofkosten, die ik vervoglens toch wel weer in een Alfa pomp..... :)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Terug naar “Het Forum Café”