@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: bekeuring voor parkeren op eigen oprit

wo mar 21, 2012 23:18

Kijk da's dan wel weer netjes dat ze iig eerst aan de deur komen om te melden dat er geklaagd is, i.p.v. gelijk te schrijven. Zo kan het dus ook. Nog mooier als je geen buren hebt die zeiken, maarja welkom in Nederland...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Alfafreak
Junior Member
Junior Member

vr mar 23, 2012 15:14

Is een boete geven voor het parkeren op de oprit in 2012 een nieuwe trend aan het worden?
Parkeerboete op eigen oprit in Leeuwarden

Gepubliceerd op 23 maart 2012, 13:29
Laatst bijgewerkt op 23 maart 2012, 13:32

LEEUWARDEN - Henk Buning uit Leeuwarden is door een parkeerwachter bekeurd voor het parkeren op de oprit bij zijn eigen garage.
In 1982 werd de garage achter het huis gebouwd. Officieel hoort zo'n 1,5 meter van de oprit bij het perceel, de rest is van de gemeente, maar dat is nooit een punt geweest.
,,Die auto heeft duizenden keren voor de garage gestaan.''
bron: klik

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr mar 23, 2012 15:21

Eén bon voor 'duizenden keren' fout parkeren. En het dan nog bestaan om de krant te bellen. Tssss....

Het is maar hoe je het bekijkt... 8)

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2012 15:40

Los van het feit of die bon nou terecht is of niet blijft t een zuur verhaal, geeft idd aan hoe het er aan toe kan gaan als je veel mensen bij mekaar op een hoop gooit, dat wordt heibel...
Mensen zijn nl net als ratten, als je er teveel bij elkaar steekt in een kleine ruimte gaan ze vechten. Advies; weg daar en in de polder gaan wonen.

Beter een half uur rijden om lawaai en drukte op te zoeken (idd stadbezoek) dan hele dagen in de herrie zitten. :(

Grtz,fRank

notton155
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: bekeuring voor parkeren op eigen oprit

vr mar 23, 2012 15:50

Los van het feit of die bon nou terecht is of niet blijft t een zuur verhaal, geeft idd aan hoe het er aan toe kan gaan als je veel mensen bij mekaar op een hoop gooit, dat wordt heibel...
Mensen zijn nl net als ratten, als je er teveel bij elkaar steekt in een kleine ruimte gaan ze vechten. Advies; weg daar en in de polder gaan wonen.

Beter een half uur rijden om lawaai en drukte op te zoeken (idd stadbezoek) dan hele dagen in de herrie zitten. :(

Grtz,fRank
Vind ik ook!
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr mar 23, 2012 17:07

Hear hear...
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 23, 2012 19:43

Het heeft niet alleen de krant gehaald maar was vanmorgen zelfs op de radionieuws.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Tonio
Guru
Guru

vr mar 23, 2012 21:34

Uit deze info blijkt dat parkeren voor een eigen inrit juridisch niet mag. Nou is dat bericht wel wat jaartjes oud, maar vermoedelijk is die regelgeving nog steeds hetzelfde.

kitaro
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 26, 2012 04:52

Hier hetzelfde verhaal.

Ik had een tijdje geleden een boete voor het blokkeren van een inrit. Jawel de inrit van mijn eigen garage. :roll:
Officieel is het inderdaad niet mijn grond. Die eindigt precies bij de garage deur. Maar dat is verder voor niemand interessant, je loopt daar alleen om mijn tuin in te gaan en om de garage binnen te rijden (hoekhuis)

Ik heb wel twee maal gehad dat iemand anders mijn garage deur blokkeerde terwijl ik de auto binnen wilde parkeren.
Bij de eerste keer is de bewuste caravan eigenaar uit bed gebeld, en kon ik na dik 1 uur extra eindelijk binnen parkeren.
Bij de tweede keer kreeg ik het advies van de motormuis om op de stoep te parkeren en de volgende dag de auto in mijn garage te parkeren.
Hij had geen zin om 's nachts de eigenaar van de Hyundai uit bed te bellen. En hij wilde graag naar huis. Ook mocht ik niet weten waar de eigenaar woonde i.v.m. de privacy..

In beide gevallen dat anderen mijn garage blokkeerden werd er geen boete uitgeschreven. Toen ik er zelf stond wel........

Aan bezwaar maken heb ik gedacht, maar feitelijk mag ik daar inderdaad niet parkeren. Krom is het wel want er heeft echt niemand last van.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 26, 2012 08:47

tja, ik betaal wel gewoon want winnen ga je het toch niet (want je zit toch fout, iets wat ik echt niet wist....)

maar stap wel direct uit de kascontrole en ondersteuning technisch beheer vd flat, helaas heeft 1 iemand het verneu*^@ voor de overige 68 bewoners en zal ik alle overige activiteiten die ik ook (gratis en vrijwillig) deed voor de flat stopzetten...

tip vh verhuizen, dit is mijn eerste en laatste woning in de randstad... :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Dinky Boy
Miniaturista

ma mar 26, 2012 10:04

Jij neemt dus aan dat die bon is uitgeschreven naar aanleiding van een klacht van een medebewoner. Zou het niet kunnen zijn dat die zaken los van elkaar staan? In dat geval is het een beetje sneu voor die 68.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: bekeuring voor parkeren op eigen oprit

ma mar 26, 2012 10:15

Jij neemt dus aan dat die bon is uitgeschreven naar aanleiding van een klacht van een medebewoner. Zou het niet kunnen zijn dat die zaken los van elkaar staan? In dat geval is het een beetje sneu voor die 68.
ze bellen ook als ik ga sleutelen (heb de politie al meerdere malen op bezoek gehad), die hebben mijn auto ook al jaren voor mijn andere garage zien staan en vinden het sleutelen ook geen probleem (mits ik natuurlijk geen olie lek en zo)...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mar 26, 2012 10:26

In Spanje is het net andersom.
Je mag overal parkeren of het moet aangegeven staan dat het niet mag.
Dus een wildvreemde mag zijn wagen voor jouw garagedeur parkeren.
Voor een paar honderd Euro kan je dan een parkeerverbodsbord huren en deze op de garagedeur (of de wand ernaast) bevestigen.
Nadeel is dat je dan ook zelf weggesleept wordt als je je eigen wagen er parkeert.

Dan vind ik de Nederlandse wetgeving logischer. In Spanje lopen de gemoederen af en toe hoog op als je niet in of uit je eigen garage kunt rijden omdat er iemand legaal zijn wagen ervoor heeft geparkeerd.

Nog een sterk staaltje Nederland.
Ik heb een eigen garageplek gekocht welke onderdeel uitmaakt van een kleine gemeenschappelijke ondergrondse garage (ongeveer 10 plaatsen).
Mijn plekje staat in een hoekje afgeschermd van de andere plekken. Daar staat mijn wagen, een motorfiets en wat spullen tegen de wand.

Tijdens een VVE vergadering werd mij verzocht om de spullen en motorfiets te verwijderen omdat het alleen een plaats was voor een auto!
De gene die de eis indiende was wel een bewoner van het complex, maar had zelf geen garageplaats.
Kun je het je voorstellen? Hij loopt dus bewust de trap af naar beneden, loopt een hoek om en kijkt dan rond in een ruimte waar hij geen eigendom heeft (en mijns inziens niets te zoeken heeft).
Het bevalt hem niet wat ik op mijn (gekochte) plek heb staan en dient vervolgens een klacht in bij de VVE.

Daarna sluiten ze overdag ook nog het licht af om kosten te besparen zodat je dan bijna niets meer kunt zien in de garage.

Ik ben werkelijk zo boos geworden tijdens de vergadering (zelden zo ontploft) dat het mij is toegestaan om de garageplek zo te houden, mits ik het een beetje zou opruimen en ik mocht een bewegingsmelder aan mijn garageverlichting koppelen.
Pfffff......
Iemand hoge bloeddruk???

wim V8
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 26, 2012 10:39

Maar meestal is het de "manier" die ze kiezen om een bekeuring te kunnen schrijven "heel raar".

In de binnenstad:
een klein stukje straat, smal en slechts 150 meter lang, altijd eenrichtings verkeer geweest.
Fietsers gingen altijd twee kanten op(brommers eerst ook), later moesten brommers(op de rijbaan) zich met
de auto's aan het eenrichting houden.
Toen werd het ook voor auto's afgesloten en kon je alleen nog twee kanten op fietsen.(alles oranje)
Maar de brommertjes(die zich toch nog een beetje fiets voelen) bleven af en toe toch van die ene kant
de straat inrijden, terwijl daar nog een extra bord(tussen de 50 andere borden) was opgehangen "dus ook niet meer brommen" .
Maar de overheid wou de veiligheid daar handhaven en zette twee agentjes neer! Maar niet aan het
begin" van het fietspad om brommers te waarschuwen van, hier mag je niet meer in! Nee, ze stonden aan de andere
kant met het boekje klaar én motor(voor de dappere doorrijders)
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mar 26, 2012 12:34

SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”