Hallo Alfisti,
Ik ben samen met mijn kameraad de nieuwe eigenaar van de Alfa 6 'Safety' car. Ik heb reeds enkele Sei's en sedert jaren hield ik onbewust een oogje en oortje open om iets op te vangen over het lot van deze 2 zuster auto's.
Ondertussen weet ik dat er 2 wagens geschonken werden door Alfa Benelux aan het circuit van Spa Francorchamps. De ene werd in zilver geleverd en deze wagen was oorspronkelijk geleverd in het effen donkerblauw.
Mijn bedoeling is van deze auto te preserveren en terug te plaatsen in zijn werkplunje van zijn gloriejaren. De lak is nog mooi en de stickers tekenen nog lichtjes af met het juiste licht. Op de voorspatborden stond er Safety in een wild lettertype. Verder op de flanken Pirelli, Bilstein en Alfa Romeo gevolgd door het logo.
Binnenkort op Spa Italia zal ik veel meer weten want ik heb de oorspronkelijke chauffeur gevonden die alle interventies gedaan heeft met deze wagens. Ook de plaatselijke dealer die de wagens in onderhoud had heb ik reeds gesproken.
Wel zoek ik nog mensen die mij foto's kunnen bezorgen waar de wagens bijvoorbeeld op de achtergrond staan. Ook eventueel oude 'Il Quadrifoglio's' waar de auto's in voor komen.
Alle info en tips welkom in ieder geval!
Het miniatuuridee vind ik trouwens ook heel leuk. Doet mij wat denken aan de CEA interventiewagens uit Italië.
Wordt vervolgd in ieder geval
Dieter