Zoals je dit van plan bent, wordt het inderdaad een schertskooi. De integrale stevigheid van een kooi bestaat uit het feit dat de hoeken en lasverbindingen op elkaar zijn doorgerekend en afgestemd. Zodra jij daar aan gaat hakken en slijpen, is je kooi per definitie lang zo stevig niet meer en zal dat nooit meer worden, tenzij er opnieuw gerekend wordt en gelast door een TIGlasser die weet waar hij mee bezig is. Een paar moertjes aan je bodem lassen gaat ook niet werken, dan druk/trek je de kooi er gewoon uit zodra je weer eens een slootje gaat verkennen of mee gaat doen aan het NK boomklimmen voor middenklassers. Je moet een behoorlijke plaat in je bodem lassen waar je dan eventueel bouten/moeren op last om de kooi op vast te zetten. Losse kooidelen kunnen levensgevaarlijk worden, omdat ze bij een botsing rare kanten op kunnen gaan en personen kunnen beknellen, ook kan de brandweer je er dan niet meer uit knippen. Verder is iedere kooi in een straatauto gevaarlijk voor de inzittenden, tenzij ze allemaal in de 6-punts zitten en een helm op hebben. Je vliegt alle kanten op bij een botsing en bij een straatauto is daar rekening mee gehouden met uitstekende delen. Die kooi steekt zodanig uit, dat je vanwege dat punt geen typekeuring zou krijgen op die auto. Het voordeel van een kooi verdwijnt helemaal met dat geslijp en geschroef, maar de nadelen blijven er allemaal wel aan zitten, op deze manier.gisteren de carroserie met kooi opgehaald, en om half 6 was de kooi er uit...
de bedoeling is om er een schroefkooi van de maken omdat ik hem niet in de auto wil lassen.
schroeven is veel makkelijker en dan kan ik hem er ook uithalen als het mij niet bevalt of om andere redenen....
de middelste "hoepel" blijf heel en de voorste delen worden "schroefbaar" omdat ik de kooi er anders ook niet in krijg.
ik maak nog schertsplaten waar de kooi op komt en de platen waar hij nu op staat worden in de auto gelast.
zodat ik daar moeren onder kan lassen waar de kooi op geschroefd word.