Hier in belgië is het niet veel beter hoor.
Ik weet niet wat de prijzen zijn in nederland, maar hier ligt het voor 98 tussen de 1.76 en 1.83 euro momenteel.
Ieder kwartaal laat ik een factuur maken op men zaak, hier staat op hoeveel de accijnzen zijn, voor benzine ligt dit tegen de 0.7 euro/l, en voor diesel tegen de 0.5 euro/l.
Toch behoorlijk wat geld dat je aan de staat geeft.
Staken gaat volgens mij ook niet veel uitmaken, ik ben er ook niet echt voor, maar gelijk jullie zeggen van nederland is ons vlaams talig gedeelte juist hetzelfde, veel klagen maar nooit iets durven doen.
Het waals talig gedeelte (waar ik nu woon ) dat is compleet anders, hier komt iedereen op straat als er iets aan de hand is, en het straffe is dat hier wel degelijk voor veel zaken minder betaalt worden. Pensionregelingen zijn veel gunstiger, en ga zo maar voort..
Ik wist dit ook allemaal niet totdat ik er woonde, het is een compleet ander land.
Je kan zeggen niet staken, maar we moeten ons toch ook niet allemaal laten doen door de staat zeker, je kiest dan wel eigenlijk voor jullie partij, maar eens de verkiezingen gedaan zijn wordt toch altijd alles door hun zelf geregeld en heeft het kiezen niet veel uitgemaakt.
Zelfde als de bankcrisis, waarom moeten wij betalen met ons geld, terwijl zij ons geld verkeerd geinvesteerd hebben en het nu kwijt zijn.
Je kan hier eeuwig over schrijven en klagen, maar ik weet ook niet wat de oplossing is, blijkbaar is het overal hetzelfde. (We zijn misschien te verwend
)
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI