Daytona Blu of Blu metallico. (zelfde kleur) is volgens mij alleen op de 147 GTA, 156 GTA en de 156 2002/2003 (onder andere op onze JTS) geleverd.Blu Metallizzato of Daytona Blue (afhankelijk van bouwjaar), een originele Alfa kleur en naar mijn smaak erg mooi
Die barstjes in de lak klinkt als metaalmoeheid. Heb er een heel frans forum met Norevs van vol gezien (niet alleen vervormingen maar ook die barstjes in de lak over de hele body). Maar ik hoop voor je dat het dat niet is natuurlijk...Inderdaad heel frustrerend. Ik hoop maar dat het niet nog verder gaat. Zolang hij in de vitrinekast staat valt het nu nog niet op, alleen bij fel licht.Aaaaargh, wat frustrerend...
Soms denk ik na een tegenslag wel eens 'nou ja, ik hou er in ieder geval een mooi verhaal aan over'. In dit geval zou ik het het liefst voor 100% vergeten
Zo was het tot gisteren misschien wel ja. Maar volgens mij mis je het feit dat ik hier niets meer aan kan doen. Tenminste, niet zonder alles weer uit elkaar te halen en weer helemaal opnieuw te beginnen (no way dus!). Anders begrijp ik je opmerking niet.Zonder deze tegenvallers, was je waarschijnlijk nooit zoveel van je model gaan houden
Het is net als met een 1:1 Alfa dus!
Ik hoop het ook. Nou ken ik die verhalen ook wel (tot aan spontane desintegratie aan toe), maar alleen maar over Norev. De basis van deze is een DeAgostini als ik het goed heb.Die barstjes in de lak klinkt als metaalmoeheid. Heb er een heel frans forum met Norevs van vol gezien (niet alleen vervormingen maar ook die barstjes in de lak over de hele body). Maar ik hoop voor je dat het dat niet is natuurlijk...
Koen
Dat klinkt alsof het hetzelfde probleem kan zijn. Alleen bij normaal gebruik van autolak gebeurt dat niet. Dit is tenminste de enige waarbij het gebeurd is van van de ca. 35-40 met autolak gespoten kitjes die ik heb (voor zover ik weet). Ik denk toch dat het met het acryl / synthetisch te maken heeft.In dit geval lijkt het me een probleem met de lak en de ondergrond. Hetzelfde is ook gebeurt met een modelletje wat ik heb laten maken.
Daar trok de doorzichtige lak strak en er kwamen steeds meer haarscheurtjes in de lak. Daar was de orginele autolak het probleem.
Nu is het model opnieuw gespoten met niet autolak(dezelfde kleur als de autolak had) en blijft hij mooi.
Ik heb hem ook gevolgd. Is een 3e serie.
Als je van klassieke miniaturen houdt... Heel erg mooi, deze Edil Toys Giulia. Een mint exemplaar brengt vrijwel altijd flink meer dan 100 euro op. De meeste Edil Giulia's die ik tegenkom zijn grijs. Deze blauwe variant is extra zeldzaam, zeker met de geschilderde achterlichten in plaats van kleine decals. Er zat niet eens een doosje bij en toch bracht hij 671 (het staat er echt; zeshonderdeenenzeventig) euro op.
Oei...