Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

ma apr 23, 2012 10:59

Private message sent ;)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 147 vs. 147 (resty

ma apr 23, 2012 18:31

Blu Metallizzato of Daytona Blue (afhankelijk van bouwjaar), een originele Alfa kleur en naar mijn smaak erg mooi :-)
Daytona Blu of Blu metallico. (zelfde kleur) is volgens mij alleen op de 147 GTA, 156 GTA en de 156 2002/2003 (onder andere op onze JTS) geleverd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 147 vs. 147 (resty

ma apr 23, 2012 19:20

Aaaaargh, wat frustrerend... ](*,)

Soms denk ik na een tegenslag wel eens 'nou ja, ik hou er in ieder geval een mooi verhaal aan over'. In dit geval zou ik het het liefst voor 100% vergeten :(
Inderdaad heel frustrerend. Ik hoop maar dat het niet nog verder gaat. Zolang hij in de vitrinekast staat valt het nu nog niet op, alleen bij fel licht.
Zonder deze tegenvallers, was je waarschijnlijk nooit zoveel van je model gaan houden :wink:
Het is net als met een 1:1 Alfa dus!
Zo was het tot gisteren misschien wel ja. Maar volgens mij mis je het feit dat ik hier niets meer aan kan doen. Tenminste, niet zonder alles weer uit elkaar te halen en weer helemaal opnieuw te beginnen (no way dus!). Anders begrijp ik je opmerking niet.
Die barstjes in de lak klinkt als metaalmoeheid. Heb er een heel frans forum met Norevs van vol gezien (niet alleen vervormingen maar ook die barstjes in de lak over de hele body). Maar ik hoop voor je dat het dat niet is natuurlijk...

Koen

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 147 vs. 147 (resty

ma apr 23, 2012 20:34

Die barstjes in de lak klinkt als metaalmoeheid. Heb er een heel frans forum met Norevs van vol gezien (niet alleen vervormingen maar ook die barstjes in de lak over de hele body). Maar ik hoop voor je dat het dat niet is natuurlijk...

Koen
Ik hoop het ook. Nou ken ik die verhalen ook wel (tot aan spontane desintegratie aan toe), maar alleen maar over Norev. De basis van deze is een DeAgostini als ik het goed heb.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

di apr 24, 2012 10:20


Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

di apr 24, 2012 11:29

Oudjes kunnen er ook behoorlijk last van hebben, zoals deze Politoys Lamborghini Jarama :shock:

Afbeelding

je moet er toch niet aan denken..
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

di apr 24, 2012 11:41

Ik ken ook oudere Togi's met het probleem. Gelukkig niet bij mij...

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

di apr 24, 2012 17:39

In dit geval lijkt het me een probleem met de lak en de ondergrond. Hetzelfde is ook gebeurt met een modelletje wat ik heb laten maken.
Daar trok de doorzichtige lak strak en er kwamen steeds meer haarscheurtjes in de lak. Daar was de orginele autolak het probleem.

Nu is het model opnieuw gespoten met niet autolak(dezelfde kleur als de autolak had) en blijft hij mooi.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

di apr 24, 2012 19:29

Ik heb het Sprintje binnen.............en ik vind hem mooi.............. 8)
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Oei!

wo apr 25, 2012 00:19

Afbeelding

Als je van klassieke miniaturen houdt... Heel erg mooi, deze Edil Toys Giulia. Een mint exemplaar brengt vrijwel altijd flink meer dan 100 euro op. De meeste Edil Giulia's die ik tegenkom zijn grijs. Deze blauwe variant is extra zeldzaam, zeker met de geschilderde achterlichten in plaats van kleine decals. Er zat niet eens een doosje bij en toch bracht hij 671 (het staat er echt; zeshonderdeenenzeventig) euro op.

Oei...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (1)

wo apr 25, 2012 01:01

Op eBay, Marktplaats en tal van andere binnen- en buitenlandse sites kom je sommige modellen bij wijze van spreken in honderdduizendvoud tegen. Het aanbod van M4's, Minichamps's, Pego's, etc. is eindeloos en de prijzen ontlopen elkaar vaak nauwelijks.

Maar soms levert een uurtje rondneuzen miniaturen en miniatuurtjes op die behoorlijk onbekend zijn. Deze week wat voorbeelden.

Afbeelding

Luso Toys uit Portugal maakte deze ongeveer 1:50 Tipo 33TT12. Het is een gerecyclede mal van Polistil,

Afbeelding

Hij wijkt niet alleen qua kleur af; de wieltjes van de Luso zijn veel simpeler, het achterasje is er één van het zuinige soort en de luchthapper kan geen lucht happen, want die zit van voren gewoon dicht.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Oei!

wo apr 25, 2012 03:07

Voor $12 een koopje ;-)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

wo apr 25, 2012 08:04

In dit geval lijkt het me een probleem met de lak en de ondergrond. Hetzelfde is ook gebeurt met een modelletje wat ik heb laten maken.
Daar trok de doorzichtige lak strak en er kwamen steeds meer haarscheurtjes in de lak. Daar was de orginele autolak het probleem.

Nu is het model opnieuw gespoten met niet autolak(dezelfde kleur als de autolak had) en blijft hij mooi.
Dat klinkt alsof het hetzelfde probleem kan zijn. Alleen bij normaal gebruik van autolak gebeurt dat niet. Dit is tenminste de enige waarbij het gebeurd is van van de ca. 35-40 met autolak gespoten kitjes die ik heb (voor zover ik weet). Ik denk toch dat het met het acryl / synthetisch te maken heeft.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2)

wo apr 25, 2012 15:32

Meer curiosa, al weer wat langer geleden gespot:

Afbeelding

Een goudkleurige BAT 9 van HotWheels. Niet zomaar een variant op de zilverkleurige. Dit is het prototype dat de knappe koppen van Mattel hebben ontwikkeld. De ruitpartij was duidelijk nog niet helemaal productierijp. Een paar exemplaren komen dat op de markt terecht, waarschijnlijk niet helemaal per ongeluk.

Afbeelding

Opvallend is het ontbreken van de merknaam en elke andere info op de bodem. Slechts een rudimentair logo 'bewijst' dat het een HotWheels modelletje betreft.

Afbeelding


En nou ik toch over HotWheels bezig ben, ik zag ook een paar miniatuurgerelateerde gadgets:

Afbeelding

Met die munten konden kleine en grote jongens een HotWheels modelletje bij elkaar sparen of zelfs een geldprijs...

Afbeelding

Afbeelding


En tot slot een water/koffiebekertje met Carabo. Ooit gebruikt tijdens een verzamelaarsbijeenkomst?

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Oei!

wo apr 25, 2012 17:43

Afbeelding

Als je van klassieke miniaturen houdt... Heel erg mooi, deze Edil Toys Giulia. Een mint exemplaar brengt vrijwel altijd flink meer dan 100 euro op. De meeste Edil Giulia's die ik tegenkom zijn grijs. Deze blauwe variant is extra zeldzaam, zeker met de geschilderde achterlichten in plaats van kleine decals. Er zat niet eens een doosje bij en toch bracht hij 671 (het staat er echt; zeshonderdeenenzeventig) euro op.

Oei...

Afbeelding
Ik heb hem ook gevolgd. Is een 3e serie.
De vroege varianten hadden (vind ik) mooiere kleuren en inderdaad de stickertjes als achterlichten.
Moet trouwens zeggen dat de mijne voor dat bedrag niet weg gaat, vind ik hem veel te leuk voor :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”