Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 18:34

671Euro :schrik: ,heb zelf ook zo'n 3e serie Giulia ,een zilvergrijze met geschilderde achterlichten.Heb nog een 3e serie Giulia,oorspronkelijk ook een zilvergrijze,maar die was dermate beschadigd dat die een tijd geleden is overgespoten in beige.De Giulia Polizia op de foto kocht ik 3 jaar geleden voor 25 euro...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 19:00

Blijft een bijzonder mooi model voor z'n tijd, met 4 te openen portieren met binnenbekleding. Dat had je jaren later in 1:25 niet eens... Waar zouden de matrijzen tegenwoordig zijn?...

Koen

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 19:42

Ik vond nog een oude foto in een schoenendoos,
Kon je maar even terug om daar nu te winkelen!
Firma Ros:


Afbeelding
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 20:02

Hey dat was in Amersfoort.................
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 21:08

Ik zou graag met je meegaan om daar eens even lekker rond te kijken en te winkelen...

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curios

wo apr 25, 2012 21:13

Blijft een bijzonder mooi model voor z'n tijd, met 4 te openen portieren met binnenbekleding. Dat had je jaren later in 1:25 niet eens... Waar zouden de matrijzen tegenwoordig zijn?...
Waar ze nú zijn, geen idee, maar nadat Edil Toys er mee nokte gingen de mallen naar Turkije.

En zo heb ik dus een Turks Bertje. Over curiosa gesproken 8)

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 21:27

Bijzonder, maar ook bijzonder dat ze de kwaliteit zover naar beneden hebben weten te brengen van deze prachtige modellen. Je vraagt je daardoor zelfs af of het niet illegale kopieën zijn in plaats van modellen uit dezelfde matrijzen...

Ik durf rustig te beweren dat ik weinig 1:18 modellen ken waarbij alles zo netjes sluit als bij de Edil's.

Koen

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curios

wo apr 25, 2012 21:46

Bijzonder, maar ook bijzonder dat ze de kwaliteit zover naar beneden hebben weten te brengen van deze prachtige modellen. Je vraagt je daardoor zelfs af of het niet illegale kopieën zijn in plaats van modellen uit dezelfde matrijzen...

Ik durf rustig te beweren dat ik weinig 1:18 modellen ken waarbij alles zo netjes sluit als bij de Edil's.

Koen
Dat valt, althans bij mijn Giulia, nog best wel tegen hoor :wink:
Voor mooiere Turkse varianten moet je bij Meboto zijn en die schijnen ook Alfa's gemaakt te hebben. Ik heb ze alleen nog nooit gezien.
Heb zelf de Mercedes 250 SE.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 21:50

Hier kwam gister overigens ook weer eens een pakketje binnen, en dit zat erin:

Afbeelding

Afbeelding

Een Politoys-S Alfasud in de schaal 1:24. Ik heb deze al eens eerder gehad maar dat exemplaar miste talloze onderdelen. Die heb ik toen uiteindelijk weer verkocht (volgens mij zelfs via dit forum..).
Deze is compleet! Ik ben er blij mee 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Bennie
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 19, 2010 22:49
Locatie: Nieuwkoop

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

wo apr 25, 2012 21:55

In dit geval lijkt het me een probleem met de lak en de ondergrond. Hetzelfde is ook gebeurt met een modelletje wat ik heb laten maken.
Daar trok de doorzichtige lak strak en er kwamen steeds meer haarscheurtjes in de lak. Daar was de orginele autolak het probleem.

Nu is het model opnieuw gespoten met niet autolak(dezelfde kleur als de autolak had) en blijft hij mooi.
Dat klinkt alsof het hetzelfde probleem kan zijn. Alleen bij normaal gebruik van autolak gebeurt dat niet. Dit is tenminste de enige waarbij het gebeurd is van van de ca. 35-40 met autolak gespoten kitjes die ik heb (voor zover ik weet). Ik denk toch dat het met het acryl / synthetisch te maken heeft.
Dit heeft te maken met de laklagen die onder de blanke lak liggen. De blanke lak laag sealed de overige lagen. Vocht wat in de onderliggende lagen zit wil ik er uit en duwt de blanke lak kapot.
Een soort krakelee effect geeft dit.

Afbeelding
Alfa Romeo Giulietta Argento

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . I.C.I.S. 2000

wo apr 25, 2012 23:09

In dit geval lijkt het me een probleem met de lak en de ondergrond. Hetzelfde is ook gebeurt met een modelletje wat ik heb laten maken.
Daar trok de doorzichtige lak strak en er kwamen steeds meer haarscheurtjes in de lak. Daar was de orginele autolak het probleem.

Nu is het model opnieuw gespoten met niet autolak(dezelfde kleur als de autolak had) en blijft hij mooi.
Dat klinkt alsof het hetzelfde probleem kan zijn. Alleen bij normaal gebruik van autolak gebeurt dat niet. Dit is tenminste de enige waarbij het gebeurd is van van de ca. 35-40 met autolak gespoten kitjes die ik heb (voor zover ik weet). Ik denk toch dat het met het acryl / synthetisch te maken heeft.
Dit heeft te maken met de laklagen die onder de blanke lak liggen. De blanke lak laag sealed de overige lagen. Vocht wat in de onderliggende lagen zit wil ik er uit en duwt de blanke lak kapot.
Een soort krakelee effect geeft dit.
Zo ziet het er bij mij inderdaad ook uit. En als je in fel licht kijkt zie je barsten zitten die door de volledige dikte van de blanke lak heen gaan. Je zal dus ongetwijfeld gelijk hebben. Ik vind het alleen ongelooflijk dat er na 65 weken nog steeds vocht uit moet. Zo lang heeft het geduurd voordat de blanke lak er overheen ging.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . lakse lak

wo apr 25, 2012 23:42

Ik vind het alleen ongelooflijk dat er na 65 weken nog steeds vocht uit moet. Zo lang heeft het geduurd voordat de blanke lak er overheen ging.
Zou het niet kunnen zijn dat door de blanke lak de onderliggende laag onstabiel wordt en dat het vocht dat daar heel rustig zat te zitten juist door die blanke lak opeens afscheid wil nemen?

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 23:54

Als je niet weet waar de onderliggende laag uit bestaat moet je altijd afbijten,
dus geheel kaal. Anders is de kans groot dat de onderliggende laag gaat reageren met de
nieuwe lak/verf.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

wo apr 25, 2012 23:56

Euh... lees even het verhaal van Alfavaganza terug, het enige wat hij nou nog gaat afbijten is het hoofd van die Goudse verfboer...

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Week van de Curiosa (2

do apr 26, 2012 00:03

Oh, nee ik had idd niet gelezen, maar ik zag ieder geval twee soorten lak die mekaar
flink aan t iriteren zijn.
Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”