Heb gisteren het blok met de 87.6 mm zuigers en de cilinderkoppen en kleppen afgegeven bij de Venlose Motoren Revisie (anno 1937) en daar zullen ze het opboren en honen doen van het blok, en de kleppen en klepzittingen daar waar nodig slijpen en/of frezen. Eerlijk gezegd weet ik niet het precieze verschil tussen slijpen en frezen, het een is ingrijpender dan het ander heb ik begrepen maar het zal prima in orde komen.
Ik heb de topic titel aangepast, "bouw 1750 boxer", met de 87.6 zuigers wordt het een 1736 cc dus dat geeft mij het recht het een 1750 te mogen noemen! Voor een echte 1750 heb je 88 mm zuigers nodig maar die zijn nooit origineel als overmaat geleverd en dan wordt het duur. (zoek "schmiedekolben alfa" op de duitse ebay en daar zijn ze)
Intussen had ik ook een vliegwiel opgestuurd naar Sprint88 om af te draaien dus voorlopig heb ik zelf effe niets te doen aan dit project, en het 308 project ligt ook stop wachtend op polyester plaatwerk uit de VS, dus maar eens wat opgeruimd en de Montecarlo ontstoft. De kop eraf gehaald en het bleek dat de koppakking is doorgeslagen tussen 2 cilinders in, en op een andere plaats bijna. Het ding liep altijd te arm, veel terugschieten in de carbs zeker bij koude motor maar ook daarna nog af en toe. Moeten grotere sproeiers in de Webers 40DCNF dus om dit in de toekomst te voorkomen. Even off topic dit maar met een paar dagen werk is deze weer rij en APK klaar. Ik had er een Thema turbo 16v blok voor gekocht maar dat is zoveel werk om in te bouwen, dat moet een andere keer maar nu hoop ik dus met een kleine investering in tijd en geld er weer een tijd mee te kunnen rijden.