Welnu, mijn wispelturig brein is tot het volgende gekomen:
Een verlaagde 33 tordeert een veel meer op oa de naad onder de voorstoelen, wat betekent dat het daar gaat roesten (welke 33 is daar niet gelast?).
Dat wil ik dus niet, aangezien aan deze 33 nog maar 1x gelast is, en het enige andere punt de tankdop is.
Tevens heb ik naar deze auto gezocht in tutti originale staat. Zonde eigenlijk om hem dan toch te verbouwen.
Nu was de verbouwing aardig tijdscorrect, en niet persé onooglijk. Ik had het vooral gedaan vanwege het gemis aan een bochtenridder.
Maar, ik houdt altijd alle opties open. Dit resulteerde zich in een andere kans, waardoor ik de 33 weer als origineel kon gaan terugbouwen. En dan ook gelijk weer goed.
Ik heb dus gloednieuwe achterveren gemonteerd, nieuwe voorveren gemonteerd, originele dempers weer gebruikt en de veerpootlagers vervangen.
De achterste veerschotels waren nog behoorlijk goed. Enkel wat oppervlakte roest. Deze dus behandeld en gespoten. Nieuwe banden 195-60-14 besteld en gemonteerd op de ronals die nog steeds op de oud ijzerboer lagen te wachten.
Deze banden (uniroyal rainexpert) gedragen zich uitstekend ook als het nat is. Ze hebben tevens een mooie dikke wang, waardoor de boel goed gevuld is.
Achter 16mm spacers om het originele toch nog dik te laten lijken.
Tevens originele uitlaat gemonteerd. Interieur twijfel ik nog over. De 33 is zo toch wel erg comfortabel voor wat zitcomfort en rijcomfort betreft.
Het verbazingwekkendste is nog wel welke bochtensnelheid je kunt halen nu! De banden zijn ERG fijn! Stiekum is dit toch wel erg leuk rijden zo.
En geef toe, Veel herrie en een dikke uitstraling past ook niet bij een 1300tje, hoe dapper hij ook is.
Enfin, FOTO'S
Hier zie je op de achtergrond iets wat te maken kan hebben met een ander project
No worries, dat boardje is een oud hok waar ik iemand ander blij mee heb gemaakt. Daar heb ik het surfen op geleerd! Cool hè, ouwe meuk!