Wat meer nieuws over productieplan:
http://www.autoedizione.nl/officieel-al ... -per-jaar/
[Mod-edit: deel tekst verwijderd, verschil van inzicht is prima, wel een beetje respect naar andere forumgebruikers s.v.p.]Get your facts straight; zou ik tegen mijn mensen zeggen als ze met zulke argumenten aankwamen. Alfa noemt deze wagens zelf als concurrenten. Overigens kost een Elise ook meer dan 45k. (rijklaar en de Toyota gaat "onder 50k" kosten, de tweeling broer van Subaru zal niet veel verschillen qua prijs).LOLWaar baseer je dat op?
Heb je enig idee wat een Porsche Boxer of BMW 1-coupe kost?
Dat zijn helemaal geen concurenten joh. Mensen die in die prijscategorie kunnen shoppen overwegen niet eens een Alfa. Dat is juist mijn punt, als ze hem nog duurder maken als 45.000 ex belastingen dan snap ik waarom ze er zogenaamd een gelimiteerde oplage van maken, want dan koopt geen hond hem.
De concurentie = Lotus Elise, Toyota GT 86 en Subaru BRZ (en feitenlijk alle 2e hands sportwagens die minder als 50.000 kosten, Porsche 911-964-993 bijv). De Toyota GT 86 zal waarschijnlijk rond de 40.000 kosten incl belastingen, het broertje in de vorm van Subaru BRZ iets meer. En een Lotus Elise zit ook rond de 40-45.000.
Wat mij betreft hadden ze die 4C gewoon in serie productie moeten maken en dan voor max 35.000 incl belastingen op de markt moeten gooien. En dan heb ik het over een versie met 200-230 pk.
Desnoods gooi je er dan nog een "instapper" onder met een 150-170pk blokje. Lijkt mij marketingtechnisch toch een veel betere keus dan een gelimiteerde oplage zoals ze nu waarschijnlijk gaan doen...
Plus dat Nederlandse markt nu niet bepaald een serieuze markt is. Kijk maar naar de 8c, uitverkocht voordat deze op de markt was, in deze prijsklasse zijn genoeg gegadigden te vinden die iets anders willen dan het geijkte. Beetje kennis van zaken en prijzen zou je post beter sieren
(Bron: autoweek.nl)Ontwikkelingschef Mauro Pierallini vertelt in de Britse pers dat hij een prijs verwacht van 45.000 euro, zonder belasting. Daarmee komt de auto in de prijslijst tussen de Porsche Boxster (vanaf 68.000 euro) en de Nissan 370 Z (60.000 euro).
De limieten van de oplage hebben met diverse zaken te maken, o.a. met de productie faciliteit, maar ook met het feit dat ze waarschijnlijk geen winst maken op deze auto, hoogst waarschijnlijk zelfs verlies. Dat is niet erg, want het is een showcase, special gemaakt om Alfa weer op de kaart te zetten als een sportwagen merk. Net zoals ze met de 8C gedaan hebben. Na deze wagen komt er een serie gewone productie autos aan en die verkopen nu eenmaal beter als Alfa bekend staat om hun 8C en 4C. Pure marketing en een hele slimme zet. De halve auto wereld publiceerd (kopieerd) hun pers berichten als er weer iets geschreven wordt over de 4C door Alfa (Fiat). Wat wil je nog meer als merk? Je verkoopt maar 2 auto's en toch continu in de pers, dat betekend een goede marketing afdeling. Dit hebben ze nodig voor de introductie in Amerika.
Dus wat jij of ik van de 4C vinden, boeit ze echt niks. Sowieso kan het gros hier op dit forum de 4C sowieso niet betalen, op z'n vroegst pas als de auto >5jr oud is.
Grappig dat je dit nu aanhaalt, want (even los van het feit dat de Sud er al 40 jaar is) de Sud was nu juist wel een briljant idee. In een voor Alfa nieuwe klasse een massaprodukt maken dat zich echt onderscheidt van de rest. Dat de kwaliteit een drama was, heeft niet zoveel met het idee en het model te maken. Dat heeft Alfa in al die jaren daarna de nek gekost, en de kopers beperkt tot een liefhebbersschare.[. Imho faalt de marketing van Alfa al 30 jaar, mede dankzij af-fabriek in de folder roestende Sudjes, en daar is natuurlijk met geen miljoenmiljard euro aan marketingbudget tegen op te boksen.
Ik was aanwezig, enig minpuntje aan de 4C was dat hij moest geduwd worden. Er zat geen motor in!
Wow, daar wordt je toch stil van. Ik kan me gewoon al voorstellen elke ochtend en avond daar op af te mogen lopen, mn hand in mn broek te laten glijden, het knopje vast te pakken en de auto te ontgrendelen.
En grappig dat je dat nu zegt, want ik heb laatst in een sud gereden (helemaal standaard) en 't was gewoon briljant! Ik snap wel dat mensen vroeger tegen beter weten in zo'n wagen kochten. Bijna geen bodyrol, verschrikkelijk stabiel, snel en mooi.Grappig dat je dit nu aanhaalt, want (even los van het feit dat de Sud er al 40 jaar is) de Sud was nu juist wel een briljant idee. In een voor Alfa nieuwe klasse een massaprodukt maken dat zich echt onderscheidt van de rest. Dat de kwaliteit een drama was, heeft niet zoveel met het idee en het model te maken. Dat heeft Alfa in al die jaren daarna de nek gekost, en de kopers beperkt tot een liefhebbersschare.
Jammer, het merk Alfa blijft geweldig en ik hoop dat de merknaam sterk genoeg blijft dat er altijd weer nieuwe modellen nog komen, maar het zal er niet eenvoudiger op worden
Wow, daar wordt je toch stil van. Ik kan me gewoon al voorstellen elke ochtend en avond daar op af te mogen lopen, mn hand in mn broek te laten glijden......