Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

wo mei 16, 2012 01:50

Ardennenridders, alle finale info m.b.t de Ardennenrit 2012 vind je hier. Hopelijk laten die gasten van het weer ons niet in de steek!

Groeten,
Blackie
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

wo mei 16, 2012 22:57

Britt heeft vorige week een kleine ingreep moeten ondergaan en kan helaas niet lang in de auto zitten.
Wij gaan er dus niet bij zijn :-(
Veel plezier!!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

wo mei 16, 2012 23:08

Auwch... misschien een volgende keer! Spoedig herstel gewenst!

Groeten,
Blackie
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

do mei 17, 2012 09:56

We doen dit jaar voor het eerst mee aan deze rit en komen met onze Bertone. De 75 is niet helemaal fit. We zijn erg benieuwd en maken er meteen een lang weekend van. Vanaf vrijdagmiddag zijn we in Paliseul en omgeving te vinden en hebben twee nachten in La Hutte Lurette geboekt.

:driving: :driving: :driving:
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

vr mei 18, 2012 10:13

Auwch... misschien een volgende keer! Spoedig herstel gewenst!

Groeten,
Blackie
Thanks!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Bennie
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 19, 2010 22:49
Locatie: Nieuwkoop

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

vr mei 18, 2012 20:45

Het zou voor ons de eerste keer zijn. Helaas laat het door omstandigheden het niet toe om er bij te zijn.
Ik had het al gemeld, maar wil jullie bij deze toch nog heel veel plezier wensen!
Alfa Romeo Giulietta Argento

Meki
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za sep 10, 2011 19:30
Locatie: Culemborg

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

zo mei 20, 2012 22:00

Hartstikke bedankt voor de organisate, de rit was echt geweldig. Volgende keer ben ik er zeker weer bij!

FOTO'S

Groeten,

Mike

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

zo mei 20, 2012 23:25

Dit weekend voor de eerste keer meegedaan aan de Ardennenrit. Prachtige omgeving, vriendelijke Alfisti. Mooie auto's. Wat wil je nog meer?
Ja.....een Alfa die niet kapot gaat. Halverwege de rit opeens geen koppeling meer.......slangetje lek. Over met de pret. Maar..... vele Alfisti die bezorgd stopten en hulp aanboden. Werden weggesleept, wachten, wachten op depanneur en uiteindelijk toch nog bij diner aangeschoven en als klap op de vuurpijl op zondag thuisgebracht door Gerard uit Leeuwarden. Fantastisch en onverwacht slot van een weekend in de Belgische Ardennen. Iedereen, speciaal Gerard, heel erg bedankt!
Volgend jaar gaan we weer

:driving: :driving: :driving:

naar de Ardennenrit.

Meer, ook foto's, op

http://www.alfaforum.nl/forum/showthrea ... enrit-2012
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
KhaZ
Junior Member
Junior Member
Berichten: 81
Lid geworden op: ma sep 06, 2010 09:50
Locatie: Zeist

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

ma mei 21, 2012 11:32

Het was een prachtige rit, hele mooie omgeving. Alle lof voor de organisatie!

Dikke aanrader mocht er volgend jaar weer een zijn!
SCARB lidnr 6875
Nu: 2004 Alfa 156 1.8TS Ti

Gebruikersavatar
Audidriver
Full Member
Full Member
Berichten: 411
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 23:34

Re: RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

ma mei 21, 2012 18:56

Hartstikke bedankt voor de organisate, de rit was echt geweldig. Volgende keer ben ik er zeker weer bij!

FOTO'S

Groeten,

Mike
Mooi dat je een foto hebt gemaakt van de 33 P4 en QV gebroederlijk naast elkaar "into the wild" waar wij even waren aan het eten en sergio de waterkant op had gezocht, maar de beklimming vond tegenvallen :-)

Dit was net voor dat er behoorlijk lawaai van de achterkant kwam, heel wiel zat los te wiebelen, maar bouten zaten vast....

Gr,

Audidriver,
33 16V QV, 1990

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

ma mei 21, 2012 21:38

Hartstikke bedankt voor de organisate, de rit was echt geweldig. Volgende keer ben ik er zeker weer bij!

FOTO'S

Groeten,

Mike
Mooi dat je een foto hebt gemaakt van de 33 P4 en QV gebroederlijk naast elkaar "into the wild" waar wij even waren aan het eten en sergio de waterkant op had gezocht, maar de beklimming vond tegenvallen :-)

Dit was net voor dat er behoorlijk lawaai van de achterkant kwam, heel wiel zat los te wiebelen, maar bouten zaten vast....

Gr,

Audidriver,
Ag, dat was jij dus! Ik bekeek bij het teruglopen jouw 33 nog, mooie wagen!
Volgende keer moeten we maar eens bijpraten. (Viva Italia?)
Zonde van het wiellager, was hij echt overleden of was de centrale moer los gegaan?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Audidriver
Full Member
Full Member
Berichten: 411
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 23:34

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

ma mei 21, 2012 22:42

@ sergio:
Ik vermoed ook de moer, maar moet wel stuk zijn ook, want er zit nu zoveel speling op, kan niet anders. Eerder is hetzelfde lager ook defect geweest, dus of niet goed vastgezet,maar dat heb ik nog gecontroleerd toen ik eerste geluid hoorde, maar had ook pas nieuwe banden, dus dacht, mischien moeten deze inlopen :-)

Ik moet het nog controleren, mogelijk moet ik een nieuwe naaf gaan regelen, want wel gek dat het binnen 1000 km weer terug is, dus toch evt scahde aan schroefdraad

Yip, volgende keer maar eens bijpraten! Ik wilde nog een foto maken van de twee auto's, grappig daarom deze foto te hebben. Was wel toeval dat jij daar stond, want ik had gemikt op het bankje ter plaatse :-)

gr.

PS Hier in afwachting van sleper, terwijl een afsleper op de achtergrond staat, deze kon niet volgen dat hij niet was benaderd, had hij maar wat hoffelijkere moeten zijn en even meekijken of het een moer was ja dan nee, de discussie tussen de de afsleper in het frans sprak boekdelen, hoe kun jij hier iemand ophalen, en wat naar NL brengen?, hij had ons bijna huur gevraagd om daar 2 uur te staan :-)

Afbeelding[/img]
33 16V QV, 1990

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

wo mei 23, 2012 23:03

Mijn vriendin en ik hebben de rit ook gereden. Blackie had alles goed geregeld en in elkaar gezet.
Afbeelding
Nieuwsgierige koeien.
We hebben genoten van de alfa's, alfisti, vergezichten en en de wegen. De stad Bouillon gaan we zeker nog 's bezichtigen.
Hopelijk zijn de auto's met met kuren snel gerepareerd.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

RE: Ardennenrit 2012, 19 mei

za mei 26, 2012 13:07

Duizend maal excuus aan alle SCARB-ers dat ik nog niets gepost heb... Zondag nog in de Ardennen gezeten en wat tijd moeten besteden aan de familie. Van maandag tot gisteren op een locatie gezeten, tja... geen mobiel netwerk en geen internet die naam waardig, need to say more?
In ieder geval bedankt voor de aanwezigheid, voor de meesten was het niet echt bij de deur. Respect voor zoveel toewijding!

Bij deze mijn relaas...


Afgaande op de reacties meen ik de mogen opmaken dat de meesten zich best wel geamuseerd hebben. Het genoegen was geheel aan mijn kant; geweldig dat er alweer zoveel enthousiaste Alfisti honderden (sommigen zelfs bijna 1000km!) gereden hebben om aan de Ardennenrit te kunnen deelnemen. Verscheiden deelnemersveld, helaas zonder vertegenwoordiging van de 145/146/155/164-periode. Maar dit werd ruimschoots gecompenseerd door een grote Busso-afvaardiging: 2x GTA, één 3.2 v6 24v, één V6 TB, twee 3.0 v6 24v, één 3.0 v6 12v en één 2.5 v6 12v (samen goed voor meer dan 1500pk als ik me niet vergis…). Verder verscheidene 33’s die stilaan naar het oldtimer-schap beginnen lonken. Niet veel “officiële” oldtimers, maar ’t waren wel niet de minsten; de GTV van Harry en Inneke, de GTV6 van Xavier, en nog een 75 (hoewel, ben niet zeker of die de kaap van de 25 al gerond heeft). Helaas eindigde de Ardennenrit voor de Bertone abrupt op een klein baantje tussen Petit-Fays en Monceau: na een blik onder de auto te hebben geworpen kwamen Xavier en Gerard tot de vaststelling dat een leiding in het hydraulische circuit van de koppeling had de geest gegeven. Einde verhaal. Gelukkig had Gerard de nodige tools bij om de onfortuinlijke Bella tot de dichtstbijzijnde Alfa-garage te slepen. Daar werd de hoop op een snelle reparatie echter direct in de kiem gesmoord: “Non monsieur, j’ai pas de pièces de réchange pour une voiture de 1973 et je n’ai pas de mécanicien.” Zucht. Repatriëring per vrachtwagen was dus de enige mogelijkheid. Zoals jullie al konden lezen hebben Harry en Inneke 4 (vier!) uur geduld moeten oefenen eer ze een depanneur zagen verschijnen. Maar uiteindelijke waren ze toch nog min of meer op tijd voor het avondeten en konden ze hun pechdag eindigen met een positieve noot. Ze waren echter niet de enigen met pech die dag. Audidriver’s 33 kreeg te kampen met een kapot lager van één van de achterwielen en hem was eenzelfde lot beschoren: repatriëring van de auto per vrachtwagen. En Ed, die zou normaal met zijn net gereviseerde Spider komen maar ontdekte daags tevoren een nog nader te definiëren mechanisch probleem. Aangezien dit om een geval van overmacht ging konden we een deelname met een niet-Alfa (iets Frans…) wel door de vingers zien.

Het eerste deel van de rit wat in groepjes gehangen en mij laten meedrijven met de stroom, het tweede gedeelte hebben Gerard en ik als allerlaatste van de bende afgehaspeld. Had als voordeel dat we de baan lekker vrij hadden. De baan tussen Bouillon en Corbion even buiten beschouwing gelaten, daar hebben we de staart van een file van net iets dichterbij gezien dan eigenlijk de bedoeling was. Na een korte babbel in gestrekte draf naar het restaurant, waarbij een Astra (?) hardnekkige pogingen deed om ons het laatste beetje rijplezier dat nog restte vakkundig om zeep te helpen.

In het restaurant lekker gezellig getafeld, mij baserend op de lachsalvo’s denk ik dat de meesten er zich wel vermaakt hebben. Domper vond ik de nogal koele bediening (ben ik nu niet te vriendelijk?), ik had niet bepaald de indruk dat ze naar onze komst hadden uitgekeken. Maar soit, de compagnie was goed, het eten zelf ook denk ik,en er was veel ambiance. En dat is tenslotte wat telt.

Oh ja, ’t is nu wel zeker, de weergoden rijden Alfa. Als we op de voorspellingen van de voorbije week mochten afgaan ging het zaterdag niet veel soeps zijn, maar zij die erbij waren weten dat het de voorspellingen in acht genomen eigenlijk een super-dag was. Geen spatje regen, regelmatige brede opklaringen, aangename temperatuur, kortom: cabrio-weer! Zo moet dat altijd zijn.

Voilà, zo zag mijn dag er ongeveer uit. Bedankt iedereen voor de aanwezigheid, we hopen jullie bij een volgende editie terug te zien!

Groeten,
Blackie

PS: duizend akudo’s voor Gerard166 die de GTV tot aan de garage sleepte en vandaag Harry en Inneke naar huis bracht! In Gent zeggen ze: Vrie wijze gast!

De vallei van de Semois nabij Dohan
Afbeelding

Bart op weg naar de “coiffeur”
Afbeelding

De half-zus van Pieter’s Brera
Afbeelding

Rood!
Afbeelding
Afbeelding

Gilbert en Pieter gaan gezwind door de bocht.
Afbeelding
Afbeelding

De GTV, toen nog in topvorm, en de onfortuinlijke berijders in gesprek met Don Pietro.
Afbeelding
Afbeelding

Shit happens. De sleepkabels worden bovengehaald.
Afbeelding

Yeah baby!
Afbeelding

GT-treintje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pick-nick in the middle of nowhere
Afbeelding
Afbeelding

GAAAAAAAAAS!
Afbeelding

Duo van 166 (achterste = Gerard's trekpaard)
Afbeelding

Sexy time!
Afbeelding
Afbeelding

De ondertussen zéér harde kern (of toch een deel daarvan)
Afbeelding

The day after
Afbeelding
Afbeelding
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Terug naar “Evenementen”