AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Aanhaalmoment op Ronal's

zo aug 28, 2005 23:18

@Wendola :Dan zullen al diegene die hebben gereageerd hier dat voortaan maar beter niet meer doen :?

wendola

Re: RE: Aanhaalmoment op Ronal's

ma aug 29, 2005 00:08

@Wendola :Dan zullen al diegene die hebben gereageerd hier dat voortaan maar beter niet meer doen :?
ik bedoelde mensen met verstand
en Andretti Molletti is toevalig een goede monteur

jij was degene met 120-145 op alu of niet ](*,) :whistle:

alfaRob33

ma aug 29, 2005 01:33

KIjk dit wilde ik eigenlijk naar boven halen....want de één zegt dit en de ander zegt
weer zo.......ook is dus niet iedere bandenboer even nauwkeurig en heeft iedereen
wel een idee hoevast wielbouten moeten zitten.

Dat kopervet hard wordt als het heet geworden is..dat wist ik niet ..
( is er een alternatief WD40 of gewoon lekker droog houden Dré ?)
Het kruislings aantrekken wist ik wel en is ook logies (om goed te centreren)
Duidelijk is wel wanneer het boven de 120 Nm komt, Dat het dan wel erg vast komt te zitten en als het beneden de 85Nm komt weer te slap is....

alu met inserts???
alu zonder inserts??.....
uummm..... nieuwe term voor mij :?: .......maar voor het aanhaalmoment maakt
het dus niet uit

Kijk zo leren we van elkaar......en hebben we allemaal er weer
een beetje verstand van :wink:

Mile grazie

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Aanhaalmoment op Ronal's

ma aug 29, 2005 07:35

ik bedoelde mensen met verstand
en Andretti Molletti is toevalig een goede monteur

jij was degene met 120-145 op alu of niet ](*,) :whistle:
Ik zou zeggen lees het nog een keer, en dan goed :wink:

@alfaRob33: dacht dat inserts van die stalen ringen waren zaten welke tussen velg en bout zaten op sommige velgen .
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op ma aug 29, 2005 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

wendola

ma aug 29, 2005 08:14

inserts zijn stalen bussen die ermee ingegoten zit

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 29, 2005 12:31

mijn kopervet wat ik heb kan ook tegen behoorlijke hitte, dus dat hard worden is bij mij geen sprake van.
Ik trek al mijn velgen met 90Nm aan (de meeste eenvoudige momentsleutels gaan tot 120Nm en zijn bij dat punt ook niet zuiver meer). Dan doe ik ze liever iets minder strak, maat wel met een grotere nauwkeurigheid tussen de 4 bouten....

Nog een paar dingen: een eenvoudige moment sleutel altijd weer ontspannen en terug draaien naar het begin. Draai ook nooit iets los met je moment sleutel. Denk als laatst ook niet dat een moment sleutel het eeuwige leven heeft! (er zijn wel exemplaren in de handel die het moment niet bepalen met een veer en dus wel correct blijven, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan......)

Owja, bij banden boeren altijd bij je velgen blijven!!! Bij mijn heeft ie mijn 100% gave ronals verknald door de rand te beschadigen, daarnaast wilde hij ook met de luchttol mijn bouten gaan aandraaien, zag dat nog gelukkig net op tijd en adviseerde de beste man toch vriendelijk om mijn velgen aan te ratelen en dan op moment te zetten!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Algemene Technische vragen”