Ik ben nieuwsgierig, het gaat over mijn Lancia Montecarlo maar het kan elke auto zijn. Als ik het kenteken invoer op de site van de RDW, https://ovi.rdw.nl/ , krijg ik keurig datum 1e toelating 09-04-1981, datum 1e afgifte in NL, ook 09-04-1981, m.a.w., een origineel in NL afgeleverde auto, hetgeen ook uit andere zaken blijkt. Maar toch heeft deze een kenteken dat begint met NN, nou, dus NN 58 JP, een letter cijfer combinatie uit 1985. Hiervan is niets terug te vinden op (was, want een xxxxxxxx duits sleepbedrijf heeft het originele kenteken zoekgemaakt) de gele kenteken papieren.
Nu weet ik wel dat het in de jaren 80 mode was om je papieren te verliezen, en om dan bedroefd en met wat geld bij de RDW een nieuw kentekenbewijs aan te vragen, en opeens had je Golf II uit 1983 een kenteken combinatie die overeen kwam met 1987. Leuk om indruk te maken op de buren maar voor de Lancia had dit geen zin aangezien 1981 het laatste bouwjaar was.
Dus mijn vraag, zijn er meer bezitters van jaren 70 en 80 Alfa´s of andere met onverklaarbaar nieuwer kenteken heeft iemand een verklaring hoe een NL auto uit 1981 een kenteken uit 1985 heeft, en....zou ik het originele 1981 kenteken nog kunnen achterhalen? (en weer terug kunnnen krijgen, dat zal teveel gevraagd zijn)