Turbo heeft officieel af fabriek altijd een sperdiff. (wat daar dan nog van over is, meestal zijn ze helemaal versleten) ook 1e serie, net als de TS en V6 modellen. Helaas heeft Alfa ook wel eens hier en daar gesjoemeld, ik heb diverse V6 en TS bakken uitelkaar gehad waar geen sper in zat Waarschijnlijk heeft Gianni die dag werkend aan de lopende band zich vergist bij het kiezen van de juiste bak met diff`s....
Een standaard turbo is niet heel erg moeilijk te rijden, je moet alleen in de regen oppassen dat je het gaspedaal wat meer doseert. Het grote manco is het mega grote turbogat, zodra je turbo begint mee te doen gaat het vrij abrubt allemaal en dat kan voor een leek lastig zijn. Met goeie bandjes eronder kun je onnozel hard met zo`n ding door de bocht zonder dat ie begint uit te breken.
Die rode turbo ken ik niet maar je zult zo`n auto toch echt moeten gaan bekijken om er een oordeel over te vellen. Let er op dat zeker de eerste serie Turbo`s (zoals die van de advertentie) vreselijk kunnen roesten, dus als deze nog niet gerestaureerd is goed de bekende plekken bekijken.