Aangezien het een en ander nu daadwerkelijk een beetje vorm begint te krijgen besloten om hier eens een topicje te openen. Omdat ik begin dit jaar mijn Licentie heb behaald en deze niet heb gehaald om ingelijst aan de muur te hangen besloten om daadwerkelijk wat wedstrijdjes in de SI mee te pakken.
Het moet dus met een 146 gaan gebeuren. Waarom ? Omdat ik nooit echt helemaal vriendjes ben geworden met me groene 75 TS (die nu van Bert Alfetta is) en een voorwiel aandrijver me gewoon beter ligt. En natuurlijk omdat er nu nog geen enkele 145/146 in het SI rond rijdt en ik als bestuurslid van de 145/146 club dat natuurlijk wel aan me stand verplicht ben.
De 146 is al een tijdje in me bezit, heb er ondertussen heel wat rondjes mee gereden op de Nurburgring (Schleiffe en GP Strecke) en met SS en IAZ op Zandvoort. Motorisch is het (voorlopig) niet zo spannend, het is een standaard 1.8 TS met een ander uitlaatje en inlaat maar that's it. Aangezien deze motor volgens de fabrikant 144 pk moet leveren mik ik wat dat betreft op het middenveld tussen de 75 TSen.
Op dit moment wordt er een mooie kooi in gebouwd door Van der Hee Techniek (DJ Racing), de zelfde bouwer als de kooi in de Compressor Racer van Michel.
Wat wegligging betreft is het zometeen aan een schroefset van KW met zelf gemaakte topmounts, 26mm Eibach voor stabi en 24mm Whiteline achter stabi en verstevigde subframes. Remmen zijn van standaard afmetingen (ik ga met 15" rijden) met wat andere slangetjes, opgeleukte schijven en Carbone Lorraine blokken. Om de stuurolie op temperatuur te houden zit er een koelspiraal van een 156 op in de rijwind.
Auto gaat natuurlijk zo leeg mogelijk maar wil hem wel op kenteken houden (dus APK). De kachelmotor blijft, maar de hele kleppenwinkel en radiateur zijn er al wel uit. De accu verhuisd ook naar binnen in een accubak met een hoofdstroom schakelaar en startpaneel op het dash.
Wat plaatjes van het project :
Kooi in aanbouw :
Het uieindelijke ontwerp, er komt nog wel een buis achter het dash.
Wordt vervolgd...