Zijn ervaring op met een G-3 installatie in een 145, 146.
Kwa verbruik en verder rijeigenschappen.
Alfa 156 zijn er zat met G-3 maar een boxer vinden we hier toch wat leuker.
Wil wel het liefst een G-3 installatie anders betaal je nog breuk aan de wegenbelasting. En een 33 op gas zetten is ook wel wat.Ik heb daar een paar positieve dingen over gehoord. Maar het wordt weinig gedaan, lijkt me zo
Ik hoorde zaterdag: Tone had een 1300s op gas, en die liep fantastisch.
Injectie of gas wat zal makkelijker in tebouwen zijn dan.Wij hebben in het verleden 5 ton op gas met een 33 gereden, gewoon gas dus geen G3. Nooit iets met de motor gehad. Auto was nog in prima staat maar werd gestolen, anders hadden we er vast nog mee rond gereden.
Die had Martijn Goorden laatst te koop staan, is volgens mij gekocht door ene rutger 33.ik weet dat er 1x 33 16V op G3 was, wie het was weet ik niet meer
Dat klopt helaas niet. De ECU in de 145/146 is namelijk de Motronic M2.10.3 geweest en die is echt nooit op de 33 gebruikt. Wellicht dat iemand een one-off er doorheen geleuterd heeft gekregen bij de RDW, maar zelfs het bloknummer is anders, want de 145 heeft een fasesensor die de 33 niet heeft. Zowel blok als ECU van de 145 hebben nooit in de 33 gezeten, dus als het je al lukt, zal het met een 145/146 16V boxer gaan lukken ben ik bang.Het zit (zat) iets anders,ik heb eind 2005 een paar maand een zwarte 16v van 94' op LPG G3 gereden. Dit kon omdat deze dezelfde ecu versie had als de eerste 145 en kon daarom de lpg ecu aansturen. Geen LPi dus.
Ik kan misschien achterhalen wie dit gemaakt heeft destijds. Het was een flinke klus en er was ook aardig wat communcatie met de Rdw nodig. One-off dus.
Zonder G3 betaal je meer wegenbelasting dus ziet je business case er iers anders uit.