Hallo,
Ze zijn al vaak langsgekomen, de 2.4's maar dit probleem kon ik niet echt specifiek vinden met de zoekfunctie
Ik heb een 156 met nieuwe neus, bouwjaar 2007, 2.4JTD 20v (motorfase?), 298k op de teller en een squadra kuurtje erin.
Nou heb ik de laatste tijd heel wat problemen gehad met de aandrijving. Alles vanaf de motor (dualmass vliegwiel, koppeling, bak+dif, aandrijfas, homokineten) is vervangen vanwege het hevige trillen
Nou is hij sinds een tijdje in de noodloop gesprongen. Dingen die zijn gedaan/ waargenomen:
- Auto geeft zwarte rookt bij gas geven (teveel diesel of te weinig lucht)
- Bij constante snelheid en starten rookt hij dus niet
- Auto trekt niet (ook niet na resetten foutmeldingen)
- LMM als 2x vervangen
- Motorstoringen: P1235: Turbodruk & P1237 Luchthoeveelheid.
- Na resetten niks anders maar lampje gaat na hoog in de toeren rijden of lang rijden weer aan.
- Lijkt wel als of de turbo niks doet.
- Turbodruk sensor vervangen en dit weekend nog even gereinigd
Nu hebben we net de EGR afgedopt omdat die misschien nog wat kon lekken. Bij squadra is deze natuurlijk al elektronisch dicht gezet maar door het vele vuil kon deze misschien niet helemaal meer dicht. Tijdens deze operatie hebben we geconstateerd dat deze heel erg vies was. Dit vuil/roet zit dus ook helemaal in de inlaat manifold.
We denken dat de turbo met het variabele schoepenwiel vast zit. Zou dit juist zijn?
Heeft iemand ervaring met demontage en reinigen van een Turbo? Deze zit er natuurlijk wel bijna 300K in.
Er is net veel in de aandrijving geïnvesteerd en zou er graag nog zo'n 2 jaar in rijden (90d km). Als we de turbo zouden reinigen kunnen we meteen de inlaat manifold helemaal schoonmaken (moet de brandstof injector eraf?) en het cartersysteem even legen of zelfs afdoppen naar de grond, verder nog iets als je dit allemaal doet? Veel vragen maar hoop dat jullie even de tijd hiervoor kunnen nemen. Alvast bedankt.
Ciao