Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

zo mei 06, 2012 00:07

Na de bandenwissel heb ik de auto zoals gezegd gewassen en wat plaatjes geschoten in het sfeervolle Hellevoetsluis. Een aantal van de foto’s heb ik gebruikt voor het komende artikel in het Klaverblaadje. Ik moest me voor het artikel beperken tot een drietal foto’s, op het Net zijn die beperkingen er niet. Ik heb het artikel in ieder geval met veel plezier geschreven. Ik had dit ook nog niet eerder gedaan dus het moest er maar een keer van komen.

Ik ben al een aantal weken de weersvooruitzichten aan het peilen, om de auto een stappenplan te geven. Dit plan zal voornamelijk gericht zijn op het opwaarderen van de lak. Dat houdt in: auto wassen, de lak met klei reinigen en vervolgens met een polijstmachine de ergste (was)krassen verwijderen. Want die zijn in ruime mate aanwezig. Vervolgens zal ik de auto eens goed in de was kunnen zetten. De wielen kunnen zoals gezegd ook een opknapbeurt gebruiken. Tussen en achter de spaken kun je niet goed komen, dus de wielen zullen er een keertje af gaan. Tot slot wil ik ook nog het lederen interieur eens goed schoonmaken en beschermen.

Dit hele ‘project’ zal een aantal dagen in beslag nemen. Iedere gek zijn gebrek zeg ik maar. Waar de één helemaal in zijn element is met zijn verzameling postzegels en de ander met groene vingers de aarde in de voortuin nog eens omwoelt, kan ik ontspannen worden van het ‘detailen’ van de auto. En alle sceptici piepen wel anders als ze het eindresultaat zien, want dan is hij ook als nieuw. Vooral op een auto met zwarte lak kan dit een erg mooi en dankbaar resultaat worden. Voorlopig zijn de weergoden me echter ongunstig gezind. Een temperatuur van boven de 10 graden Celsius zou voldoende moeten zijn, maar regen gooit roet in het eten. Plus er zijn ondertussen ook nog andere verplichtingen. Kan in ieder geval haast niet wachten om te beginnen!

Tot die tijd ziet de auto er voor de doorsnee mens gewoon geweldig uit en daar ben ik het absoluut mee eens. Het kan alleen altijd wat mooier en strakker. Dit wist ik en dat is geen enkel probleem, het is dan ook geen nieuwe auto.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gewoon_Erik op zo mei 06, 2012 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

zo mei 06, 2012 00:09

De frequentie van olie peilen heb ik verlaagd tot een maandelijkse controle, het peil is nauwelijks waarneembaar gezakt na bijna 5.000 km sturen. Ik heb het advies van medeliefhebbers om het olieverbruik in de gaten te houden bij een Twin Spark opgevolgd, misschien tot overdrijven toe. Bij de dealer was het mogelijke olieverbruik van deze motoren niet bekend, je zou wel meer verhalen horen. Mocht de auto werkelijk gek gaan doen dan staat de BOVAG er achter. Neemt niet weg dat ik geloof dat je wel degelijk pech kunt hebben met een auto. Goede raad kan duur zijn, dus beter op deze manier dan dat je niet weet waar je aan toe bent. Toch hebben, onder andere, ‘horrorverhalen’ me wel degelijk gestuurd bij het kopen van mijn Alfa Romeo, want de GT is één van mijn droomauto’s. Stiekem vind ik het coupé design van de GT nóg mooier dan de 147, maar slechte ervaringen die ik gelezen heb over de JTS-motoren hebben me uiteindelijk doen afhaken (de V6 was geen optie qua kosten). Het is discutabel of dit terecht is, want je hoort ook legio goede verhalen – zoals over elke auto eigenlijk. Ik heb de 147 immers ook niet laten staan . Maar goed, de keuze is inmiddels gemaakt en ik heb hier absoluut geen spijt van. Integendeel!

Nog wat kleine dingen zijn vervangen aan de auto. Dimlicht rechtsvoor was stuk en de wissers voor waren slecht aan het worden. Voor de rest geen enkel probleem, alleen veel rijplezier! Om het leder goed te kunnen behandelen ben ik op zoek naar de exacte kleurbenaming of kleurcode hiervan. Ik was er vanuit gegaan dat ik een Business Pro uitvoering had, dit staat immers in het onderhoudsboekje. Lederen bekleding zou hier standaard onderdeel van moeten zijn. Echter bij navraag bij de dealer blijkt dat het lederen interieur achteraf ingebouwd is. Het zou dus ook een Business uitvoering kunnen zijn die opgewaardeerd is, maar zeker ben ik er niet van. Wel apart is dat het lederen interieur er niet bij de dealer ingezet is. Het is dus geen originele Alfa-kleur bekleding. De Business-uitvoeringen schijnen ook via externe netwerken (Kroymans?) verkocht te zijn en daar heeft de auto dus zijn lederen jasje aangemeten gekregen. Het wordt nu wel wat lastiger om achter de exacte kleurbenaming of kleurcode te komen, maar het voegt weer een leuk stukje historie aan de auto toe.

Afbeelding
Afbeelding
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

ma mei 07, 2012 13:04

Nog een update over de kleurbenaming en/of code van mijn prachtige Alfa-interieur. Dit bleek vandaag een kansloze zoektocht van welgeteld één telefoontje naar Kroymans.

De Alfa-divisie van Kroymans is als de Titanic ten onder gegaan en wist men de Titanic na tien decennia nog te localiseren, te filmen en op te vissen, hetzelfde lot is de kleurcode van mijn after market-interieur na het faillissement niet beschoren.

Troost : Als je een Aston Martin, Ferrari of andere exoot wilt kopen kun je nog wel bij Kroymans terecht. Grapje hoor, de dame in kwestie was vriendelijk en behulpzaam (voor zover het kon natuurlijk).

Ik heb besloten om de auto niet meer te gebruiken, zodat het leder perfect geconditioneerd blijft en geen verdere behandeling nodig zal hebben... Of ik leg een fleece-deken over de bestuurdersstoel... haha...

Ga wel aan de slag met de producten die ik heb, no worries. Tegen de tijd dat het leder dan echt slecht is (want ik ben ruim en ik zeg RUIM op tijd) heb ik misschien al mijn volgende Alfa...?
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

ma mei 07, 2012 22:20

Beste Erik,

Jouw interieur ziet er inderdaad 'niet standaard' uit, al moet ik bekennen dat ik van de fase 1 en fase 2 147's (en GT's) niet alle Special editions heb gezien van binnen.
Wat veel gebeurt in Nederland-bijtelling-land, is dat een leder interieur achteraf door de dealer wordt geplaatst omdat het leder dan niet in de bruto catalogusprijs is opgenomen, en er dus geen bijtelling betaald hoeft te worden. Dit gebeurt overigens met veel kostbare accessoires die redelijk goed achteraf in te bouwen zijn.

Ter referentie: van mijn (overigens ook uni-zwarte) 147 f2 (collezione = opgewaardeerde Business) zag het interieur er als volgt uit, dit interieur is wel af fabriek geleverd, omdat alle Blacklines en Collezione uitvoeringen pre-assembled waren:

Afbeelding
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

ma mei 07, 2012 22:42

Hey Erwin, bedankt voor je reactie. Leuk om zo meer te weten te komen.

Het boekje vermeld bij mij Business Pro, de advertentie en de verkoper hadden het weer over een Business uitvoering. Interieur is sowieso achteraf ingebouwd bij Kroymans. Zover ik heb gevonden was de bekleding ook het enige verschil tussen de Business en Business Pro: Velours (of Alfatex voor de 2.0) of het leder. Misschien zijn er nog wat details.

Jouw interieur springt er wel lekker uit zo :P

Het liefst zou ik de oorspronkelijke factuur hebben van mijn auto, zodat de historie compleet is (ben immers tweede eigenaar). Maar misschien is dat een beetje 'too much' om te vragen, ze zien me al weer aan komen bij de dealer met al mijn "speciale""verzoeken :wink: Kan denk ik ook niet omwille van privacy etcetera.

Kun je de (oorspronkelijke) uitvoering trouwens van de 147 (of andere Alfa's) herleiden aan het chassisnummer? Dacht dat ik dat ergens gelezen had maar kan er ook naast zitten.
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

ma mei 07, 2012 22:51

En als klap op de vuurpijl nog twee ongevraagde foto's van het interieur. Stoelen inclusief Alfa logo, maar het is geen Alfa-kleur bekleding :?

Afbeelding
Afbeelding
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1842
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

ma mei 07, 2012 23:02

Volgens mij heb ik die kleur met donkere rand nog al gezien bij de latere 147 in België
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'94 155 1.7 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2996
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

ma mei 07, 2012 23:28

Kun je de (oorspronkelijke) uitvoering trouwens van de 147 (of andere Alfa's) herleiden aan het chassisnummer? Dacht dat ik dat ergens gelezen had maar kan er ook naast zitten.
Herleiden niet, maar je kan het wel navragen.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

di mei 08, 2012 19:41

Bedankt voor de link, eens zien wat er uitkomt!

Het 'mysterie' van de bekleding is via de 147 Club opgelost. Interieur is inderdaad door de toenmalige importeur Kroymans na import van de auto ingebouwd voor het bijtellingsvoordeel. Je kunt het zien aan de zwarte piping, dit was exclusief voor de Business en Business Pro. Men had hierbij keuze uit 5 standaard kleuren: beige, cognag, grijs, rood of zwart. Met een beetje geluk is er nog een dealer die een staaltje heeft hiervan. Misschien is het niet eens nodig trouwens.

Anyhow, dit is de 'mijne' precies, zie tweede pagina.

http://www.alfaromeobusiness.nl/Downloa ... 47-def.pdf

En weer een digitaal document voor in mijn collectie over deze prachtige automobiel 8)
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 292
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

di mei 08, 2012 21:25

Voor het onderhoud van je kleur leder zou ik gewoon eens contact opnemen met Colourlock. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over de onderhoudskit.

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

do mei 10, 2012 14:10

Opmerkelijk antwoord van het Centro Documentazione. Ik heb een Distinctive versie!

Waar zijn dan mijn af-fabriek lederen interieur, Bose-speakers en meegespoten spiegels? I want my money back! :wink:

Vijf deuren, 2 liter klopt weer wel dan. Auto is in Nederland op kenteken gezet op 9 juli 2008, ook correct. Is in 2007 van de band gerold.

Leuk detail is dat mijn auto geproduceerd is op 16 november, dat is mijn verjaardag namelijk. Zo zie je maar weer, deze auto was voorbestemd :wink:
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

ma mei 14, 2012 13:07

Hmmm, me voortaan toch maar beter verdiepen in de materie!

Dat het af fabriek een Distinctive is is natuurlijk helemaal niet vreemd, heb gevonden dat dit de basis was voor de Business Pro uitvoering. En Distinctive is een uitrustingsniveau af fabriek, de Business edities waren gewoon actiepakketten voor Nederland (duh)... :roll:

Heb gevonden dat ook de Distinctive leder en Bose als opties had trouwens, dit wist ik niet. Dit dankzij een link naar de juiste brochure op het 147 forum. :wink: En dat van die meegespoten spiegels heb ik ook achterhaald. Deze werden alleen meegespoten bij de fabriek indien de auto metallic gespoten werd. Bij standaard Nero werd dit dus niet gedaan.

Ik zou de spiegels kunnen laten spuiten maar ik stoor me er niet aan op een zwarte auto. En als ik me er ooit aan ga storen heeft het voor mij lage prio.
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

zo jun 03, 2012 00:47

Vanmorgen de wielen verder aangepakt samen met mijn vader. Ik had een heel arsenaal aan spullen meegenomen waar hij nog nooit van gehoord had. Ook begreep hij aanvankelijk het nut niet van het schoonmaken van de binnenkant van je wielen (wie ziet dat immers). Maar toen ik over wheel wax en dergelijk begon raakte hij toch wel geinteresseerd. Hij blijft de hobby apart vinden, maar gunt me het plezier in mijn auto. En omdat hij ook een autoliefhebber is vond hij het stiekem toch wel weer leuk om te helpen. Hopelijk koopt hij in de toekomst een leuke hobby auto waar ik dan mijn detail spullen op los kan laten, kan hij dat flesje met die schildpad erop definitief weggooien.

Ik had nooit eerder de wielen gedemonteerd voor het schoonmaken ervan en ik gokte erop dat de vorige eigenaresse dit ook niet eerder gedaan had. Dat bleek een schot in de roos! Ook zaten er nog diverse resten plaklood aan de wielen, kadootje van de bandenboer. Het hart van het wiel was aan de binnenzijde bedekt met een krokant laagje roest. Het was duidelijk dat deze wielen geen rigoreus onderhoud hadden gezien sinds ze onder de auto de fabriek uitrolden, exclusief de buitenzijde dan.

Afbeelding

Het aanpakken van de vervuilde wielen viel me aanvankelijk best tegen! Ik had een perfect resultaat verwacht, maar dat bleek niet haalbaar. Misschien had ik ook te hoog op de gebruikte spullen ingeschat met een dergelijke verwaarloosde staat wielen. Naar mijn weten heb ik de stappen wel goed uitgevoerd, maar het was duidelijk de eerste keer en niet alles verliep even efficient. Allereerst hebben we met hoge druk (koud water) de wielen schoon gespoten. Met een sopje goedkope Cartec shampoo (nog een kadootje, dit keer van een autoschadebedrijf) de binnenzijde verder bewerkt. Bilberry Wheel Cleaner (1:4) erop gespoten en ook in laten werken, had geen onverdunde variant bij de hand. Afgespoel en toen IronX los gelaten en paar minuten in laten werken, geen overbodige stap... Vader was allerminst aangenaam verrast door de 'Squashed Flowers' geur, hij noemde het gewoon een putlucht.

Afbeelding

Kon toen weer aan de binnenkant van de spaken lezen dat het Speedline wielen waren. Vervolgens met een restant Mothers klei en water de binnenzijde van het wiel en de spaken ingewerkt, kwam nog zat blurrie van af en de wielen werden voelbaar gladder. Ook waren er nu duidelijk reflecties te zien. Maar het hart van het wiel was nog steeds diep geroest en ruw en bleef me genadeloos uitlachen. De resten plaklood bleken ook een uitdaging, de rubberresten kwamen moeilijk los. Terpentine met een doek op los gelaten, was niet erg succesvol want je zag duidelijk krassen komen. Ook niet het grootste probleem, omdat het aan de binnenzijde is en deze wielen uiteindelijk toch gedegradeerd worden tot winterset, maar toch. Uiteindelijk met een niet al te scherp krabbertje zitten etteren, soms toch bruut geweld gebruikt maar niet alle 'afdrukken' weg gekregen. Ook zaten er een aantal putjes in de binnenzijde van het wiel, waar zwarte harde stukjes (teer?) in zaten. Deze kreeg ik niet weg Bilberry, IronX, terpentine en klei, ook niet na herhaaldelijk schrobben met velgenborstels en dergelijke.

Afbeelding

De afdrukken van het plaklood en de teerpitten en andere onbekende substanties die ik niet weg kreeg maar laten zitten, had immers weinig keus. Ik dacht nog aan de Bug & Tar Remover of iets dergelijks, maar dat heb ik nog niet. Een gedeelte van het hart van het wiel is zichtbaar als je dicht bij de auto staat, dus het ontroesten hiervan had hoge prio. Dit was alleen maar weg te krijgen met een boormachine en een staalborstel. Hierbij zou een Cone of iets dergelijks uit de Carcleanshop waarschijnlijk beter zijn geweest qua afwerking, de staalborstel zorgde voor een ietwat ruwige finish maar als de wielen op de auto zitten zie je hier uiteraard geen drol van. Moest even improviseren met de spullen die ik ter beschikking had. In de toekomst maar wat zaken bijbestellen, je hebt toch altijd weer iets nodig blijkt...
Uiteindelijk werd dit het resultaat. Daarna twee laagjes wheelwax erop aan zowel de binnen- en buitenzijde.

Afbeelding

Achteraf gezien erg veel tijd verloren omdat ik niet de slagkracht had om alles weg te krijgen en het oeverloos schrobben op de roest in het hart totdat mijn vader de staalborstel pakte. Heb alleen de achterwielen kunnen doen in ongeveer 5 uur tijd! Maar ja was ook de eerste keer, tweede wiel ging al stukken sneller. Wel twijfel ik ook of er, met andere producten, nog meer eer aan te halen is. Ik heb er in ieder geval vrede mee zo, is toch al een gigantische verbetering. Vrees dat je de wielen alleen beter krijgt als je de pitten en andere plekken laat repareren bij de Velgendokter, maar dat heeft in mijn geval op het moment nog een lagere prio dan het lopen van de marathon. Bij de nieuwe wielen is het devies bijhouden en dan kom ik deze situatie als het goed is niet meer tegen op mijn auto.

Mijn vader heeft nog de binnenzijde van de moergaten bij de remschijven uitgeborsteld, zat ook onder de roest. De nieuwe reeds ingedraaide wielbouten hadden hierdoor ook roest op het schroefdraad, dus dit even schoongemaakt. Ook de delen rondom even opgeknapt, geen idee hoe lang het zo zal blijven maar zag er goed uit. Zoals je ziet is het gedeelte rond de naaf waar het wiel tegen aankomt nog vies en ik ben eigenlijk vergeten dit schoon te maken, als dit al lukt. Hoewel de kern van het wiel schoon is blijf je als je tussen de spaken kijkt op deze ronding toch nog vervuiling zien, wat extra storend is nu de rest wel schoon is. Als iemand weet of ik dit schoon kan maken of mogelijk gewoon kan verven of iets, hoor ik het graag. En ja de remklauwen schoonmaken en verven zou ook mooier zijn.

Afbeelding

Tot slot als finishing touch de nieuwe naafkappen erop met het mooiste logo. Stoeprandschade zat al op de velg, ook zitten er nog wat restanten wheelwax op. Maar de binnenkant is in ieder geval zo goed als schoon en beschermd en dat was de missie vandaag :)

Afbeelding

Tenslotte toch wat ervaringen rijker en een leuk resultaat, hoewel niet perfect. Voor een detailer is er toch nog zat werk aan deze vrij jonge auto. Het is in ieder geval leuk om te zien dat de zaken opknappen, Ben niet de handigste maar door meer ervaring op te doen en met wat hulp hier en daar gaat het vast goed komen (zowel met mijzelf als met de auto). ;)

Binnenkort op het gemakkie de andere twee wielen doen en bijhouden die hap.
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

zo jun 24, 2012 12:01

Nog even de balans opmaken van de zaken die gedaan zijn met de auto, plus wat er nog op de planning staat.

Zoals eerder aangegeven is het geen mega-project: veel (kleine) acties om de auto gewoon netter te krijgen, plus toevoeging van wat (zo veel mogelijk originele) extra's.

Gedaan:

- Auto gekeurd bij aflevering (kan er tot 2014 tegen aan)
- Versleten winterbanden vervangen door zomerbanden
- Auto uit laten lijnen
- Logo's op achterklep verwijderd
- Kentekenplaat achter vervangen door exemplaar zonder dealernaam
- Diverse parkeerdeukjes verwijderd
- Interieur (kunstof en rubbers) goed schoongemaakt
- Scheurtje in leder bestuurdersstoel gerepareerd
- Afdekplaatje portiergreep passagierszijde vervangen
- Wielen grondig schoongemaakt en in de wax gezet
- Roestige wielbouten vervangen, ventieldopjes vervangen en naafdopjes met Alfa Romeo logo vernieuwd
- Mooie sleutelhanger gekregen (wie het kleine niet eert...)
- Lakstift Nero 601 gekocht

To do:

- Auto kleien, polijsten en in de was zetten
- Rubbers en kunstof op het exterieur schoonmaken en behandelen
- Diverse kleine lakschades bijwerken
- Drie overgebleven parkeerdeukjes verwijderen
- Lederen bekleding reinigen en verzegelen met Colourlock (in progress)
- Aluminium dorpellijsten zijn nog gekrast
- Wielnaven en remklauwen schoonmaken en schilderen
- 17 Inch Alfa Romeo wielen als zomerset
- Uitlaatbak zwart spuiten (tussenoplossing) -> mooie uitlaat
- Squadra chip?

Zo zijn er nog wat kleine zaken om aan te pakken. En natuurlijk zijn er altijd wensen, origineel Bose audio is leuk en verlagen (paar mm) zou de auto ook niet misstaan.
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Gebruikersavatar
Gewoon_Erik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 21:32
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008

zo jun 24, 2012 12:01

Afgelopen dagen weer lekker bezig geweest aan de auto.

- Binnenzijde ramen gereinigd met Meg's Nxt Glasscleaner
- Rubbers en kunstof in het interieur behandeld met PB Natural Look
- Auto gestofzuigd.

Interieur valt allemaal wel mee nu ik deze auto regelmatig bijhoud, alleen verdient de auto van mijn vrouw momenteel ook aandacht. Maar ja, first things first, dat is dan ook geen Alfa ;)

Afbeelding

Volgend was wat arbeidsintensiever.

- Voorwielen gedemonteerd, hier nu doeken onder gelegd. Wielen grondig gereinigd met VP Bilberry Wheelcleaner, Iron-X, VP Citrus Glue & Tar Remover en Mothers klei.
- Vervolgens twee laagjes Wheelwax erover heen. Veel dunner aangebracht als vorige keer, dit maakte het leven een stuk gemakkelijker vandaag.
- Nieuwe AR naafkappen geplaatst

Ook deze wielen hadden diverse resten plaklood en zwarte spikkels die ik er echt niet afkreeg met bovenstaand. Ook zitten er krassen en putten aan de binnenkant van de wielen. De putten zijn vermoedelijk van sneeuwkettingen (?), zitten op alle vier de wielen in een gelijk patroon rond in het wiel verspreid. Maar daar is voorlopig niets aan te doen.

Toch een toonbaar en glanzend resultaat, zo goed als haalbaar was.

Afbeelding

De remschijfnaven (hier niet zichtbaar) zijn geroest en kunnen geverfd worden met Hammerite of Motip setje met hittebestendige lak. Maar is niet gebeurd gisteren, want ik had geen verf of Hammerite beschikbaar en niet al te veel tijd. Ook zijn de remschijven voor niet al te best meer, dus die dienen binnen een paar maanden toch vervangen te worden. Ik wil dan alles in één keer doen.

Vandaag een Colourlock interieur behandeling afronden, inclusief foto's.
Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008 (Nero 601)

Terug naar “Projecten”