Dat was de zitting, dan de leuning en ik vreesde mog grotere complicaties want die moest toch echt neerklapbaar blijven dus moeten er de onderste scharnieren aangefabriekt worden en de vergrendelpinnen bovenaan. Maar toen ik de oude leuning van de Sud ontdaan had van de stof en het schuim, diende de oplossing zich als vanzelf aan. Scharnieren en vergrendelpennen van de Sud zitten op een buisframe. Dit frame van de plaat losgehaald (met plaat zou ook kunnnen maar nodeloos extra gewicht en hee, we hebben nu ook een armsteun annex skiluik) en op het draadrooster van de 156 leuning geplakt.
En daarna hetzelfde als bij de zitting.
De achterkant wou ik onbekleed laten maar helaas, de bank is wat hoger en steekt boven de hoedenplank uit (geen issue met de binnenspiegel en uitzicht naar achteren) en dus van achter zie je al dat onbekleed spul dus ik moet nog een soort horizontale lat daar aanbrengen bekleed met zwart stof naar onderen toe. Ook nog de houdertjes voor de hoedenplank daarop maken.
De leuning van de 156 is dikker dus minder beenruimte voor achterpassagiers maar met de voorstoel in mijn stand zou ik het daarachter wel een km of 10 vol kunnnen houden, als de reden dat ik achterin zit is dat ik gedronken heb en iemand anders rijd, ook wel langer.
Maar omdat de leuning dikker is kan die ook maar 45 graden ofzo neergeklapt worden, voor volledig neerklappen moet de zitting eruit genomen worden, nou ja zo vaak komt dat niet voor...
Behalve dan vandaag want toen ik met alles klaar was ging ik nog naar mede middenlimburgse Lancia Montecarlo eigenaar Ruud, die werkt bij de Alfa dealer in Tegelen en voor mij 2 Nieuwe Originele Alfasud Achterschermen had geregeld die dus bij de officïele dealer lagen te verstoffen tot er een Sud met schade binnenkwam die die nodig had, ofzo. Voor een mooie prijs mocht ik die hebben (een prijs die forumleden onder elkaar zouden vragen) woehoe, ik had al een paar maar was te zuinig om die te gebruiken straks voor de '75 maar nu heb ik TWEE paar dus laat gaan.
Ook nog met Ruud geruild mijn flapoor spiegels van de Montecarlo 2e serie die in de driehoek ruit zitten voor de Rally spiegels van hem van de 1e serie, met ruitjes zonder gat. Weer 2 Montecarlo's minder origineel geworden in 1 klap. Ruud heeft de blauwe Montecarlo met witte OZ velgen die ooit in de Oldtimer Markt heeft gestaan, ik heb dat exemplaar ergens (ken het artikel van buiten) maar kan het zo snel niet vinden, ik heb dus nu de spiegels die in dat blad stonden...
Maar,
blijven hangen daar en cartalk gedaan maar helemaal vergeten een foto te maken van...de meest cleane 3.0 Alfa V6 die ik ooit gezien heb, en die lag keurig in een zee van ruimte achterin de Montecarlo
Geheel ten overvloede en net iets te nonchalant zei Ruud dat die best een mooi geluid maakte en goed vooruit kwam.