Ik heb Bert even een PB gestuurd met een praktijkvoorbeeld uit mijn omgeving
Geen gatenkaas zoals bovengenoemde Sud maar er waren wel andere dingen aan de hand.
Je had dat verhaal best hier kunnen plaatsen, waarom niet zou ik zeggen. Je kunt altijd pech hebben en verkopers zijn niet altijd eerlijk, zeker niet degenen die geen vaste klantrelaties willen opbouwen.
Mja is ook wel zo.
Goed, die persoon uit mijn omgeving heeft een paar jaar terug een auto uit 2004 gekocht. Ff ruim een ton op het klokje. Kwam bij een eenmanszaakje vandaan, die ergens een stuk grond had met een keet in de hoek. Prachtig mooie auto, alles erop en eraan, voor een relatief zacht prijsje, koper helemaal blij.
Jaar later ging op weg naar een weekje België de turbo stuk. Tja shit happens, dachten ze toen nog.
Dit jaar knapte de distributieriem, cilinderkop aan gort. Zit nu een gereviseerde op, was de minst dure oplossing. De auto blijkt ook een ton meer te hebben gedraaid (tja geen NAP gevraagd bij aankoop) en de distributieriem die zogenaamd vervangen zou worden toen ze de auto kochten is dus zeer waarschijnlijk niet vervangen. Vandaar het zachte prijsje. Dat stuk grond waar die handelaar zat ligt allang weer braak (gras staat er kniehoog), gerucht gaat dat-ie ergens in Brabant zit nu i.p.v. in Noord-Holland.