Als ik het goed heb was er nog geen topic voor de "meane" Brera's (en Spiders), een wagen die door zijn agressieve, eigenzinnige lijnen toch zeer tot de verbeelding spreekt. Wat mij betreft 1 van de mooiste modellen van de laatste 20 jaar. Laat maar komen die Brera's, de aftrap met een laag exemplaar op Rotiform velgen...
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
Die velgen is fotoshop zo te zien. Velder wel erg mooie Brera.
Dacht ik eerst ook, maar aangezien de foto van Stanceworks komt, dat bekend staat om zijn extreem verlaagde auto's, zou het toch wel eens een echte kunnen zijn
Laatst gewijzigd door Alfissimo op ma jul 16, 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
Ondanks al de getunede meuk hier, blijk ik een Brera het mooiste vinden als hij gewoon standaard is.
In bepaalde uitvoeringen, met de juiste wielen en wellicht een klein tikkie omlaag is het gewoon een hele mooie auto.
Toch een auto waarmee ik een beetje haat-liefde-verhouding heb. Zelden zo teleurgesteld geweest na een proefrit (in 2006 met een 2.2JTS), maar de laatste versies moeten blijkbaar veel beter rijden. Zo'n 1750 TBi in Ti-uitvoering is toch wel heel erg verleidelijk. De vroege Brera's zakken al richting de 10-12K als je goed zoekt, maar toch verkoos is een 916 met een Busso boven een 2.2JTS.
Het is inderdaad jammer dat ie zo ongelukkig uitgevoerd is qua motorisatie, met uitzondering van de latere modellen dan, die ook van interieur veel mooier zijn. De 2.2 is veel te traag (voor een toch vrij dure auto om mee te rijden), en de 2.4 JTD is in België voor een relatief jonge bestuurder niet te betalen in taks en verzekering. De 2dehandsmarkt is relatief aantrekkelijk kwa prijs, zeker omdat ze allemaal relatief weinig kilometers hebben gelopen...
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
Als ik er ooit eentje zou overwegen, dan zou ik absoluut voor de 1750 TBi gaan, vanwege de de onderstelupdate en gewichtsreductie.
Maar ook het interieur van de Brera-update is veel mooier, met die gave sportstoelen.
Het liefst dan zelfs als Ti. Mooi man, met die rode stiksels en 19" wielen.
Dat is inderdaad toch wel serieus spul, die onderdste 2 zijn als ik 't goed zie de Autodelta (uiteraard) 2.2 en 3.2 Compressore.
Dat grapje hebben ze ook met de Busso uitgehaald met een 3.7 in de 147/156 en GT. Iets van 330pk atmosferisch en 410pk met compressor.
Heeft zo'n zwarte 147 GTA 3.7 niet ooit op 't SS gestaan?