Aangezien ik binnenkort meer kilometer gaan maken, ongeveer 35.000km per jaar, ben ik aan het kijken voor een 147.
Alleen ik kan er niet echt uitkomen wat nou de beste/goedkoopste/leukste 147 is. Wil in ieder geval een 147 met nieuwe neus.
Dus ik kan kiezen uit een 1.9 JTD 8V en 16V of 1.6 TS op G3. Qua prijs en uitrusting komt alles aardig overeen.
Alleen qua vermogen en brandstof verbruik / kosten zit er nog wel wat verschil. Aanschaf prijs van ongeveer 8k.
1.6 op G3 is niet te vinden op dit moment, dus G3 inbouwen kost ongeveer 1500 euro, nadeel van de 1.6 is vermogen en om de 60k distributie wissel.
De diesels, 8V is betrouwbaar en na chippen genoeg vermogen. Brandstof verbruik is ook redelijk.
De 16V is natuurlijk, na chippen, een snelle auto . Nadeel brandstof verbruik is ook meer dan de 8V,
En op dit moment kan ik niet een geschikte 16V met minder dan 180.000 km’s op de klok.
Even snel uitgerekend dat ik eerste jaar meer kwijt ben voor LPG auto (ivm installatie G3) maar de jaren erna verdien je het snel terug.
Scheelt ongeveer €800 met de 8V JTD.
Wat is wijs en of jullie ervaring hiermee?
Groet Martijn