Als dat de poolse methode was, dan is mijn methode de "redneck" methode denk ik
http://www.youtube.com/watch?v=xuJtgAjP4GQ
Maar het werkt prima met verbluffend resultaat op de 30 jaar oude BBS velgen maar de randen daar van zijn dan ook niet gegoten maar, nu ben ik de naam kwijt, flow formed? zoals een pottenbakker de klei in de goede vormt duwt als het ware dus een minder poreuze structuur.
Maar de randen van de Azevs blijven ook goed, gelukkig is het alleen maar een randje dus af en toe met een doekje remstof afnemen en paar keer per jaar met belgom Alu (dat is het enige spul tot nog toe dat ik geprobeerd heb wat goed werkt).
Maar Tommy hoe heb je gepolijst Alu willen spuiten was dat blanke primer dan en blanke lak, heb ik nooit van gehoord. Want als je het gewoon in kleur wil spuiten moet je toch geen gepolijst alu hebben maar juist mat geschuurd. Ook laat een polijstmiddel als Belgom een beschermend laagje achter maar ik mag aannemen dat je er wel aan gedacht had dat goed te verwijderen...
Ik had trouwens eerst de randjes van de Azevs na polijsten met blanke lak gespoten maar dan is het effect van polijsten bijna geheel weg en ziet het gewoon zilverkleurig uit. De blanke lak bleef wel zitten maar ik heb 'm onlangs weer eraf geschuurd en opnieuw gepolijst en dat ziet toch beter uit.
Ik zou zeker geen hele velg polijsten tenzij je een poetsfreak bent. Het hart gewoon oxidatie wegschuren, primeren eventueel diepere plekken vullen en spuiten. Met de spuitbus geeft een goed resultaat maar met 2 componenten blanke lak erover heb je een hardere finish waar vuil minder goed aan hecht.