Elke alfa die ik tegen kom kijk ik na, vooral oude. (wie niet)
bij mij in de buurt waar ik vaak langs rij stond zo maar uit het niets een 75 turbo op de oprit (zwart).
ik dacht nog van das een liefhebber dat kan niet missen, dus ik had mijzelf voorgenomen om bij die man of vrouw (je weet maar nooit) aan de deur te gaan om hem te vertellen wat ik van de 75 vond. plus dat er 3 en 4 een weekend is van de alfa club op zandvoort.
Na een dag of twee kwam ik er langs en was de beste man zijn 75 aan het poetsen, ik mijn auto omgedraaid en de man eens aangesproken.
hij was erg aardig en begon meteen de geschiedenis van zijn bella te vertellen.
hij had haar in 86' in amsterdam gekocht, en er een jaar of 5 in gereden. toen heeft ie hem helemaal laten behandelen' en haar ergens gestald. en nu na 15 jaar dacht ie van laat ik er eens een tijdje mee gaan rijden. de km stand is 55000 dat kon je ook wel aan de auto zien, interieur was als nieuw.
De man vroeg aan mij of ik nog iemand of mijzelf wist voor de verkoop van een Alfa, ik zeg nou heeft u er nog een dan? ja zegt ie een Bertone uit 70'. kom maar even binnen zei die. staat daar onder een kleed gewoon een Bertone uit 70' Donker blauw , en hij vertelde dat de voorkant/motorkap de naam brievenbus heeft, omdat alleen dat type daar op lijkt. grappig om te weten.
dus als iemand een Bertone zoekt uit 70 wil ik zijn tel nr wel vragen/doorgeven etc.
ik weet niet of iemand het wat boeit maar vond het zelf wel grappig...... vandaar dit verhaaltje