Wanneer gaat de brandstofprijs door de magische grens van 2,- euro?

half jaar
19%
13
1 jaar
31%
21
2 jaar
34%
23
nooit
15%
10

Totaal aantal stemmen: 67
Ricambi Originali

RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro grens?

do sep 01, 2005 12:09

Pff hoorde het net op het nieuws... man man daar springen je de tranen van in de ogen... :?

patje1100
Guru
Guru

do sep 01, 2005 17:34

Net inderdaad getankt. 1.50.. nog wat.
Vooral geen extra asfalt aanleggen van al die belastingcenten die wij met onze heilige melk koe ophoesten want stel je voor dat de zuid afrikaanse rukvogel in zijn trek van het noorden naar het zuiden geen overnachting meer kan maken.
Dus gewoon met zijn allen weer heerlijk in de file staan. Dat is goed voor het millieu.

Ik zit er serieus over te denken om mijn wegenbelasting niet meer te gaan betalen. Helaas zullen ze mij als hard werkende man wel te pakken nemen.

Misschien, als ik geluk heb, kom ik dan in een zwaar geld kostende open TBS kliniek en kraait er geen haan naar dat ik pleite ga totdat ik iemand de hersens in sla. Dan moet de halve politiemacht weer op zoek naar me omdat die geiten wollen sokken figuren mijn terugkeer in de maatschappij zo aangenaam mogelijk wilden maken.

Zo, het is wellicht niet Alfa gerelateerd maar ik ben het wel ff kwijt

Ricambi Originali

do sep 01, 2005 17:41

Ben alleen bang dat als jij de wegenbelasting niet meer betaald dat er na 5mnd bij thuiskomst een A4 tje op deur hangt met OPENBARE VERKOOP: Alfa Romeo ... ...
je trekt toch aan het kortste eind jammer genoeg...

Egbertone
Guru
Guru

do sep 01, 2005 17:48

Tja.... vandaag noodgedwongen bij een BP getankt (doe dat normaal bij Tango of Argos). Aangezien mijn Bertone het liefst RON 98 heeft, zit je daar dus gelijk aan de BP Premium (...of zoiets) vast à 1,559 Euro per liter.

Die benzine is beter voor het milieu zeggen ze..... als dat nou zo is... zou het goedkoper moeten zijn....

patje1100
Guru
Guru

do sep 01, 2005 18:08

Ricambi@ Ik weet het.

Als heel Nederland dat nou eens en bloc zou doen. Dat zou geweldig zijn toch. Helaas krijg je dat niet van de grond vrees ik.

Als we nou eens een partij oprichten die puur en alleen de belangen van de hard werkende man ( en vrouw) zou behartigen. Het kan toch bijna niet anders dan dat je dan meteen 76 zetels binnen haalt.

Wij betalen nu al .....50 %(?) belasting over ons salaris.. Van dat beetje wat je overhoud ga je 1 liter benzine tanken. Daar zit dat 91 % belasting op. Die kerel die jouw pinpas door het apparaat heen haalt krijgt ook een beetje salaris en die betaalt daar ook weer belasting over. Tegelijkertijd haal je een pakkie Marlboro waarover weer 80 % belasting wordt gerekend. En als ik 3 km te hard rijdt midden in de nacht over een verlaten snelweg krijg ik 30 euro om mijn oren. Het is toch te triest voor woorden .

Dan heb ik het nog niet eens over
Hondenbelasting ( ook als je geen hond hebt)
uitwaterende sluizen heffing
zuiderzee toeslag heffing
Omslag ingezetenen heffing
riool en reiniging uiteraard
huis eigenaren belasting
huurwaarde forfait

hou op schei uit. Hoeveel vergeet ik er nog ???

En dan ga je een nieuwe auto kopen.( geen idee waarvan overigens)
Dan betaal je eerst een mega bedrag aan BPM en daaroverheen gaat nog BTW. Pfffffrf

Het is wederom niet Alfa gerelateerd maar ik ben het weer ff kwijt

Ricambi Originali

do sep 01, 2005 18:37

Mensen die Roken Drinken en Autorijden Owja en werken niet te vergeten betalen gewoon de hoofdprijs in dit land... Maar idd je moet de handel collectief aanpakken, das zowieso de oplossing, maar waarschijnlijk zal dat wel een Utopie zijn :roll:
Patje,het lijkt gewoon wel of de mensen in dit land bang zijn om actie te ondernemen, want je hebt zwaar gelijk kerel We worden geript waar we bij staan, en iedereen loopt maar mak mee :shock:

Maxtor
Guru
Guru

do sep 01, 2005 20:04

Zag ook 1,50 staan vandaag, belachelijk! Heb de Panda van mijn moeder maandag nog voor 1,32 volgetankt in Arnhem. Moet morgen de 33 met RON98 volgooien, hopelijk is de prijs bij die pomp nog onder de 1,45 (was hij eerst wel altijd, hele goedkope pomp) :roll:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro gr

do sep 01, 2005 21:55

China heeft een 'booming' economie en daar zitten honderden miljoenen te popelen om te gaan autorijden... Er wordt daar in een moordend temp een snelwegennet uitgerold dat nauwelijks onderdoet voor de Duitse Autobahn, alleen een factor X groter...
Je hoeft niet veel fantasie te hebben om te bedenken wat dit gaat betekenen voor de olieprijzen....
Nee, maar dat is oooook zo iets. Al die Chinezen willen auto gaan rijden. Logisch. Maar er ligt nog geen (ik herhaal geen) infrastructuur: geen wegen, geen tamkstations, niks. Ondertussen kunnen diverse autofabrikanten al alternatieve aandrijvingen (brandstofcelachtig) leveren (Mercedes en GM zijn er erg dichtbij). Dus, met de oprakende olievoorrad in het achterhoofd: waarom investeren 'we' als wereld dan niet in een brandstofcel-infrastructuur in China? Daar kun je vanaf 'scratch' beginnen, en da's een stuk prettiger dan over 30 jaar in een keer heel de wereld om moeten gooien, als echt de laatste druppel uit Antarctica gezogen is (want, Greenpeace-ridders: als we echt olie tekort gaan komen, is het pech voor de pinguins, dan boren we heel deze planeet aan barrels voor meer olie).

Durft er al iemand na te denken over wat dit indirect met de prijs van alle andere spullen in de winkel gaat doen? Bah!

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do sep 01, 2005 22:04

Zag ook 1,50 staan vandaag, belachelijk! Heb de Panda van mijn moeder maandag nog voor 1,32 volgetankt in Arnhem. Moet morgen de 33 met RON98 volgooien, hopelijk is de prijs bij die pomp nog onder de 1,45 (was hij eerst wel altijd, hele goedkope pomp) :roll:
1,53 euro/liter hier in geleen aan de oranjelaan ](*,)
Welke zot gaat daar tanken :?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 01, 2005 22:06

De zot die niet weet dat Duitsland vlakbij is? :wink:

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do sep 01, 2005 22:07

De zot die niet weet dat Duitsland vlakbij is? :wink:

Yuri
Liever 10 varkens door een rietje dan daar mijn geld achterlaten voor een literje prut :roll: :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 01, 2005 23:29

die riool reiniging is in jouw geval een noodzakelijk kwaad want wat ik soms buiten ruik van jou, voorspelt weinig goeds binnen op het wc-tje... :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Ricambi Originali

vr sep 02, 2005 00:08

die riool reiniging is in jouw geval een noodzakelijk kwaad want wat ik soms buiten ruik van jou, voorspelt weinig goeds binnen op het wc-tje... :wink:
Hmm ik voel weer een buurmannen topic aankomen :P :wink:

patje1100
Guru
Guru

vr sep 02, 2005 12:20

jij had toch onlangs een potje "afbijt"van me geleend ? :lol: :lol:

Nu weet je wat dat was..

Terug naar “Het Forum Café”