Ik hoop dat Volkswagen nog steeds interesse heeft.... imho de enige partij die nog wat van Alfa kan maken. Onder Fiat is het niks en word het nooit meer wat.
Wat zou Volkswagen van Alfa kunnen maken? Een echte Alfa?
Jazeker.
Kijk maar hoe ze Audi aangepakt hebben vanaf de jaren 80-90.
Dat was destijds voordat VW de boel overnam een verzameling oninteressante rommel op wielen fabrikant. Nu is het een van de meest waardevolle automerken ...
Hoe capabel je dat Duitse bedrijf ook acht, ze maken geen auto met ziel; hebben ze nooit gekund, kunnen ze niet en zullen ze nooit kunnen.
Nog sterker, ik denk dat ze dat niet eens willen. Zie Lamborghini. Je hoeft geen Lamborghini deskundige te zijn om te vast te stellen, dat de huidige modellen van dat merk niets met Lamborghini gemeen hebben.
Een echte Alfa zit er dan ook niet in. Alfa Romeo is dood. Dat was het al jaren. Net als ATS, Bizzarrini, De Tomaso, Iso, Lamborghini, Lancia, Maserati, 'to mention a few'.
Het enige probleem dat ik ervaar, is, dat ik aan een leven niet genoeg heb om van de historie van al die merken te genieten. Maar dat probleem was er al, voordat ik voor het eerst bij Lamborghini binnenstapte (1977).
Gelukkig heb ik daardoor weinig tot geen tijd heb om stil te staan bij 'ontwikkelingen' rondom FIAT, Chrysler of Marchionne.
... Vraag aan 10 willekeurige mensen op straat of ze willen kiezen tussen een Audi of een Alfa, en wedden dat er 10 mensen een Audi willen.
En ik heb verder zelf vrij weinig met Audi of Volkswagen, maar feit blijft dat ze op alle fronten beter presteren dan Fiat/Alfa, en dat blijkt ook wel uit de cijfers (winst/omzet/aantal geproduceerde en verkochte auto's etc etc).
Moet ik doorgaan?
Stel, iemand zegt 'nee' :
-)