Morgen moet ik maar met trein/bus. ik rijd er niet meer in, ja naar de brug als ik terug ben van vakantie. en dan kijken of krukas beschadigd is.
wat mijn plan dan is, als dit kan, auto op de brug, met takel motor vasthouden.
subframe weg, motorsteun los (bij bak dus)
bak weg
dan dus indien nodig meteen krukas vervangen. incl lagerschalen.
meteen nieuwe driem, is ook onbekend wanneer vervangen.
Lijkt me wel mogelijk? schijnt dat de bak die er nu onder zit ook al eens vervangen is geweest. en motor bleef ook in de auto.
1 voordeel, nu weet ik motorisch ook wat meer. nu snap ik ook waarom alles kapot loopt met een driem die knapt :')
Een nieuwe krukas kost je minimaal 400-500 euro als het niet meer is. Een gebruikte krukas zal ergens op de helft of minder zitten.
Al met al kost het je een aardig bedrag aan een motorblok waarvan je nog steeds niet 100% weet of deze nou wel goed is of niet. Distributie
moet trouwens met speciaal gereedschap gebeuren.
Ik heb overigens nog een prima 1.8 motorblok te koop met 166.000km, nul olie verbruik na 6000km, en alles is aangepakt (koppakking, drijfstanglagers, distributie + waterpomp, krukas en nokkenaskeerringen en goede nokkenassen).
Motor zit nog in de auto en is lopend te horen.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk