Hoewel het uiteraard kriebelt, is er niet echt haast bij, dus blijf ik rustig rondkijken...
Tijdens mijn zoektocht de voorbij paar maanden ben ik echter al een paar keer heen en weer geslingerd tussen de keuze 2.0 TS of 3.0 V6...
Welke van die 2 is volgens jullie de beste keuze, rekening houdend met de volgende criteria:
- - ik wil de wagen min of meer het hele jaar door dagdagelijks gebruiken
- daarvoor moet de wagen toch een zeker niveau van betrouwbaarheid hebben
- de wagen moet daarvoor niet in concourstaat verkeren: dat zou te pijnlijk zijn om die dan dagelijks door weer en wind te jagen! Bruikbaarheid, degelijkheid en rijplezier primeren hier dus boven schoonheidsprijzen winnen. De wagen zal wel mooi in een garage overnachten (jammer genoeg niet verwarmd...)
- de ritten zulen overwegend kort zijn (<10 km), afgewisseld met af en toe wel eens een iets langere rit
- het is m'n eerste old/youngtimer (gelukkig niet m'n eerste Alfa!), dus ik weet nog niet of het helemaal mijn ding gaat zijn. Ik wil daarom ook geen restauratieproject, maar een wagen die direct in te zetten en te genieten is, waar ik dan wel zelf wat aan kan knutselen/verbeteren/repareren (er gaat altijd wel iets kapot, dat is met mijn 2jaar oude GT nu ook al zo)