[Solliciteert naar Necro-posting award]Mijn fiets! Na jarenlang toch lichtjes dromen over mijn motorrijbewijs en een fiets, met name de Monster, heb ik afgelopen oktober mijn motorrijbewijs gehaald.
Vanaf de zomer alle Monsters op het net in de gaten gehouden, en daardoor wist ik eigenlijk dat ik een S2R wilde hebben, de TI/GTA/QV onder de Monsters.
Uiteindelijk is het een Tutti Originale S2R 800 geworden, compleet zwart, uit 2007 met 8500km op de klok, uit Belgie. De vorige eigenaar was niet zo'n poetser, dus als eerste maar eens de poetspullen uit de kast gehaald en een beetje liefde gegeven. Van de S2R bestaat ook nog een 1000, met de bekende droge koppeling/Ducati rammel. Uiteraard stond die nog hoger op het verlanglijstje, maar deze waren bijna niet te vinden met een mooie kilometerstand/prijs, en ze zijn ook niet in compleet zwart geleverd, wat ik wel het mooiste vind.
In Januari gaat ze naar de RDW om op kenteken te zetten, dus nog even geduld hebben voor ik er mee kan rijden. Het uitrekenen van de BPM was nog wel even nadenken, op verschillende sites kwam ik bij bedragen waar ik zelf ver vandaan zat, maar als je het spel eenmaal door hebt is het simpel.
Enkele foto's..
Als eerst begonnen met de aandrijflijn een beetje te ontvetten waar het vet niet hoort. De vorige eigenaar reed zonder voorkomtdatvetoveralrondvliegt-kapje/kettingbeschermer, ik denk omdat je de boutjes er vrij lastig in krijgt, maar met goed gereedschap is alles gelukkig te doen. Op advies van mijn neef, die al jaren Duc rijdt, met WD-40 aan de poets gegaan, super spul op al het blanke metaal. De uitlaat ook even met staalwol opgefrist en daarna met WD-40, helaas geen foto.
De eerste avond dat ze thuis stond, de schoen was vanwege een 'facebook' grap dat sinterklaas me blijkbaar toch niet had over geslagen.
Na het poetsen van de achterbrug etc.
En dan 3 liefde in 1 foto
Na de keuring ben ik nog wel van plan de fiets licht te 'versjonnieficeren.'
De kont wordt ingekort, donker led achterlicht met ingebouwde knipperlichten en kenteken verlichting, een zogenaamde bellypan/onderkuip, kleine spiegeltjes aan de handvaten, de voorste knippers vervangen door kleinere donkere, en een ander uitlaatsysteem. Eventueel ooit nog eens door 'Biggelaar' laten tunen oid, maar daar heb ik verder nog geen onderzoek naar gedaan.
Gr, Alex
[Solliciteert naar Necro-posting award/]