Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

zo sep 16, 2012 20:26

Ik snap wel wat kinderen met klassieke auto's te maken hebben...

Zijn allebei een gloeiend dure hobby maar om de een of andere totaal ondoorzichtge reden wordt de ene hobbyist (die klassieker(s) heeft) uitgekleed... en wordt de andere (die onnodig kinderen op de wereld zet) fors gesponsord... en ja "onnodig" omdat het tegenwoordig een keuze is... klinkt hard... maar is wel zo...

En ja... ik ken het verhaal van "de kinderen van nu betalen in de toekomst je pensioen"... maar dat kan meteen door naar het rijk der fabelen... want het is 1 x die cirkel doorbreken en dan ben je daar ook vanaf...

Laten we wel zijn, er meer auto's dan goed is voor deze planeet... dus behoedt de klassiekerrijder de planeet van verdere belasting doordat er geen nieuwe auto gebouwd hoeft te worden (en ja dat hele effect van hoger verbruik en hogere uitstoot is al een keer doorgerekend en je kunt met je 25+ jaar oude klassieker nog 30 jaar doorrijden en dan nog valt de balans gunstig uit).

De kinderproducent verwacht daarentegen sponsoring (zie ook boven) terwijl er ook al meeeeeeeeeeer dan teveel mensjes op deze aardkloot rondlopen... Zullen we de milieubelasting van 1 kind / mensje eens laten doorrekenen tov een klassieker rijden? Heb wel zo'n idee welke kant die balans dan weer op zal vallen...

Hoezo krom?

Gewoon iedereen z'n eigen hobby laten betalen? Dus ook niet zeuren over kinderopvang? Geen kinderbijslag? Gewoon moeders de vrouw weer thuis... voor koters zorgen... kan er weer een werkeloze aan de slag ipv een tweeverdienersgezin te sponsoren....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 20:31

Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 16, 2012 20:32

Nederlanders mopperen nu eenmaal graag. Ik ook dus :wink:
Vooral over politiek 8)
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

zo sep 16, 2012 20:35

Gewoon iedereen z'n eigen hobby laten betalen? Dus ook niet zeuren over kinderopvang? Geen kinderbijslag? Gewoon moeders de vrouw weer thuis... voor koters zorgen... kan er weer een werkeloze aan de slag ipv een tweeverdienersgezin te sponsoren....
Als ik dat kon betalen zou ik dat ook het liefste zien... Helaas is het financieel niet haalbaar om mijn vriendin thuis te laten om voor onze dochter te zorgen, ook niet als ik mijn Alfa's weg zou doen. :(

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 16, 2012 20:40

Afbeelding
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 20:46

Als we welvaart willen spreiden om Jan met de Pet wat te ontzien dan is het heffen van belasting op oldtimers (speeltjes, en vaker dan niet van mensen met wat extra's te besteden) toch prima? Voor jou is dat klote omdat je toevallig oude Alfa's als hobby hebt, maar dat is toch beter dan dat de toeslag voor opvang verder uitgekleed wordt, om maar een voorbeeld te noemen?
Helaas doet de regering waarschijnlijk gewoon allebei... :(

Laten we beginnen met de welvaart in eigen land te houden... Ontwikkelingshulp e.d. is natuurlijk een goed initiatief maar als we daardoor over 10 jaar zelf hulp nodig hebben kun je er misschien maar beter even wat mee minderen. :?

Mijn moeder heeft mij en mijn broertje opgevoed als gescheiden vrouw, zonder alimentatie en met eerst een uitkering en later een Melkertbaan. Wij hebben nooit honger gehad en zijn gewoon naar school geweest en ook op vakanties. Daarnaast heeft ze van dat geld altijd nog kans gezien om iets voor ons opzij te zetten voor later :shock: . Als ik iemand ken die met geld om kan gaan is het mijn moeder en daar heb ik dan ook een geweldig respect voor. Als er dan mensen hier reageren met dingen als 'die paar tientjes per maand doen er dan ook niet meer toe' maakt mij wel duidelijk dat zij het waarschijnlijk iets breder hebben (gehad) als ik, bij ons maakten die paar tientjes toch echt wel uit... :roll: Weet je hoe onze nieuwe wasmachine betaald werd? met gespaarde rijksdaalders in zo'n spaarpijp... Als mijn moeder toch eens minister van financien zou worden dan zou het misschien wel beter gaan... :?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 20:47

Als ik dat kon betalen zou ik dat ook het liefste zien... Helaas is het financieel niet haalbaar om mijn vriendin thuis te laten om voor onze dochter te zorgen, ook niet als ik mijn Alfa's weg zou doen. :(
Neem het niet al te persoonlijk... want ik schrijf dit nu heel erg scherp en ben me daar bewust van... maar niemand heeft je toch verplicht om een kind te krijgen?

Ik wil wedden dat er een kinderloze werkeloze is die graag de baan van je vriendin zou hebben om het financieel wat ruimer te hebben dus het mes zou aan twee kanten snijden. Geen subsidie voor een kind + 1 uitkering minder... en dat is dan alleen nog maar de belasting-financiele impact....

Echt... kinderen zijn een bijna niet te betalen hobby... en dat is prima... maar nu worden dus ook mensen die er bewust voor kiezen om die hobby NIET uit te oefenen via het belastingstelsel verplicht mee te dokken aan de keus van anderen die WEL die hobby willen uitoefenen... zonder in die keus gekend te worden...

Is toch eigenlijk te zot voor woorden?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 20:53

Als ik het persoonlijk nam kwam ik wel even langs.. :twisted: :wink:

Klopt ook wel wat je zegt, alleen is het wat zwart-wit denk ik en is het in werkelijkheid allemaal wat grijzer. :?

Maar dat er van mijn betaalde belastingcenten ook subsidies aan kunstenaars of het leger betaald worden is dan toch ook vreemd, daar heb ik ook niks mee namelijk? :wink:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 21:03

Als ik het persoonlijk nam kwam ik wel even langs.. :twisted: :wink:
Altijd welkom! Gaan we wel bomen over automaten inbouwen en zo... :lol: :lol:
Klopt ook wel wat je zegt, alleen is het wat zwart-wit denk ik en is het in werkelijkheid allemaal wat grijzer. :?
Natuurlijk is het grijzer... maar je kunt in zulke korte teksten nou eenmaal niet alle nuances van het leven vatten...
Maar dat er van mijn betaalde belastingcenten ook subsidies aan kunstenaars of het leger betaald worden is dan toch ook vreemd, daar heb ik ook niks mee namelijk? :wink:
Is zelfs uiterst vreemd... sowieso zijn subsidies natuurlijk een teken dat aangeeft dat "het" te slecht is om op zichzelf te functioneren. Gaat in deze vooral op voor "kunst"... Ik ben dol op musea... en ik denk dat het redelijk algemeen bekend is dat ik wel iets heb met historie en zo... maar als iemand een museum opricht waar werkelijk geen hond komt... moet je dat dan van staatswege met subsidies in stand gaan houden? Wat een onzin... Zelfde gaat op voor het tumult rondom de BTW op kunstvoorstellingen... Die bezoeken is toch ook een hobby? Waarom zou dan DIE hobby gesponsord moeten worden dmv een laag BTW tarief en andere hobbies een belastingverhoging opgelegd moeten worden?

Kan me wat dat betreft dus uitermate goed vinden in het beleid van Kabinet Rutte; afschaffen die subsidies.

Leger vind ik nog weer iets anders... ligt nog grijzer... omdat daar ook het landsbelang en -veiligheid in meespeelt... maar blijf het feit dat legers noodzakelijk blijken te zijn zien als een teken van hoe primitief de mensheid in feite nog steeds is.... Geweld is zo middeleeuwen...

wim V8
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 16, 2012 21:14

[quote=Maar dat er van mijn betaalde belastingcenten ook subsidies aan kunstenaars of het leger betaald worden is dan toch ook vreemd, daar heb ik ook niks mee namelijk? :wink:[/quote]

Dat klopt, de uitgaven van de overheid rijzen de pan uit en zijn te bezopen voor woorden,
daarom weten ze van gekkigheid niet waar ze de poen vandaan moeten halen.
Dat de overheid schijt heeft aan minder bedeelden is duidelijk zolang er bijv. kunstwerken
ter waarde van vele miljoenen her en der in nederland neergekwakt worden, zoveel overheidspersoneel
rondloopt dat ze niet eens weten wat ze moeten doen de hele dag. Allerlei straten in welk dorp dan ook
al voor de 4e keer in tien jaar op de schop gaan, terwijl dat vroeger gewoon 30 jaar lag. En noem alle
duizenden belachelijke uitgaven maar op.
Als je de overheid(nederland)als een bedrijf zou zien met die vele miljarden inkomsten snap je eigenlijk niet
dat het de bestuurder niet eens lukt(ja zij hebben ervoor gestudeerd!)om knappe winst te draaien
ieder jaar.

En dat op een alfaforum..lachuu :wink:
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 21:19

Ik zeg: tijd voor een biertje! 8)

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 16, 2012 21:24

wat hebben kinderen met belasting vrije oldtimers te maken?
Not sure if serious? Een kabinet probeert een tekort niet verder uit de hand te laten lopen, dus er moet geld bij. Dan kunnen ze bijvoorbeeld (voorbeeld dus, dat stond ook in mijn vorige post) gaan korten op de toeslagen voor ouders, of oldtimerrijders gaan heffen om maar wat te noemen.

Ik denk dat de eerste optie meer mensen pissig maakt dan de tweede.
Niet om het een of ander, maar wat mij dus mateloos irriteert aan "de politiek" is dat ze zich nooit bezig houden met het waarom een begrotingstekort onstaat en dan de oorzaak aanpakken. In plaats daarvan zijn het steeds weer verworvenheden waaraan geknaagd wordt; van de AOW naar nu weer de vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers - maar die gore Prius die op de snelweg meer verbruikt dan mijn oldtimer blijft dan wel belastingvrij. De overheid moet eens ophouden met burgers beschouwen als een eindeloze bron van inkomsten waarmee je alle gaten kan vullen, want dat zijn ze niet en het is dus onvermijdeljk dat dat het op een gegeven moment fout gaat.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 21:29

Ik snap wel wat kinderen met klassieke auto's te maken hebben...

Zijn allebei een gloeiend dure hobby maar om de een of andere totaal ondoorzichtge reden wordt de ene hobbyist (die klassieker(s) heeft) uitgekleed... en wordt de andere (die onnodig kinderen op de wereld zet) fors gesponsord... en ja "onnodig" omdat het tegenwoordig een keuze is... klinkt hard... maar is wel zo...

En ja... ik ken het verhaal van "de kinderen van nu betalen in de toekomst je pensioen"... maar dat kan meteen door naar het rijk der fabelen... want het is 1 x die cirkel doorbreken en dan ben je daar ook vanaf...

Laten we wel zijn, er meer auto's dan goed is voor deze planeet... dus behoedt de klassiekerrijder de planeet van verdere belasting doordat er geen nieuwe auto gebouwd hoeft te worden (en ja dat hele effect van hoger verbruik en hogere uitstoot is al een keer doorgerekend en je kunt met je 25+ jaar oude klassieker nog 30 jaar doorrijden en dan nog valt de balans gunstig uit).

De kinderproducent verwacht daarentegen sponsoring (zie ook boven) terwijl er ook al meeeeeeeeeeer dan teveel mensjes op deze aardkloot rondlopen... Zullen we de milieubelasting van 1 kind / mensje eens laten doorrekenen tov een klassieker rijden? Heb wel zo'n idee welke kant die balans dan weer op zal vallen...

Hoezo krom?

Niks aan toe te voegen Jack. (als bewust kinderloze klassiekerliefhebber :wink: )

Grtz,fRank

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 21:30

De overheid moet eens ophouden met burgers beschouwen als een eindeloze bron van inkomsten waarmee je alle gaten kan vullen, want dat zijn ze niet en het is dus onvermijdeljk dat dat het op een gegeven moment fout gaat.
Tussen het bieren door... maar dat is onvermijdelijk als samenleving zijnde.... we willen allemaal op een weg rijden... houderschapsbelastingvrij of niet... maar die weg moet er dan wel komen en betaald worden... en geld dat uit de lucht komt vallen (of door de overheid grenzeloos bijgedrukt wordt)... tsja... daar kunnen HELE enge dingen van komen....

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 16, 2012 21:59

Ik zeg: tijd voor een biertje! 8)
+1!
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”