Kan zijn, maar zelfs als fervent hobbyist kan ik mezelf nog steeds niet opdelen en rij dus nog steeds maximaal in één van de auto's die mijn wagenpark volmaken. Het is mijn persoonlijke wens om van een weg gebruik te kunnen maken; niet die van elk van mijn voertuigen. Daarbij blijf ik het onbehoorlijk vinden dat je de verworvenheid van hobbyisten zou willen aanpakken en omdat GroenLinksers daar een strakke van krijgen niet die van degenen die in een zogenaamd schone auto rijden.Tussen het bieren door... maar dat is onvermijdelijk als samenleving zijnde.... we willen allemaal op een weg rijden... houderschapsbelastingvrij of niet... maar die weg moet er dan wel komen en betaald worden... en geld dat uit de lucht komt vallen (of door de overheid grenzeloos bijgedrukt wordt)... tsja... daar kunnen HELE enge dingen van komen....De overheid moet eens ophouden met burgers beschouwen als een eindeloze bron van inkomsten waarmee je alle gaten kan vullen, want dat zijn ze niet en het is dus onvermijdeljk dat dat het op een gegeven moment fout gaat.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, gezeur van mensen die wel met zijn 2en moeten blijven werken met kinderen zogenaamd. Bewust gekozen voor geen kinderen omdat ik ze niet weg wil stoppen in een opvang die ik niet kan betalen, en omdat we beide willen werken en luxer willen leven. Had ik voor kinderen gekozen als 'hobby' dan waren we maar 1-verdieners geweest.Ik snap wel wat kinderen met klassieke auto's te maken hebben...
Zijn allebei een gloeiend dure hobby maar om de een of andere totaal ondoorzichtge reden wordt de ene hobbyist (die klassieker(s) heeft) uitgekleed... en wordt de andere (die onnodig kinderen op de wereld zet) fors gesponsord... en ja "onnodig" omdat het tegenwoordig een keuze is... klinkt hard... maar is wel zo...
En ja... ik ken het verhaal van "de kinderen van nu betalen in de toekomst je pensioen"... maar dat kan meteen door naar het rijk der fabelen... want het is 1 x die cirkel doorbreken en dan ben je daar ook vanaf...
Laten we wel zijn, er meer auto's dan goed is voor deze planeet... dus behoedt de klassiekerrijder de planeet van verdere belasting doordat er geen nieuwe auto gebouwd hoeft te worden (en ja dat hele effect van hoger verbruik en hogere uitstoot is al een keer doorgerekend en je kunt met je 25+ jaar oude klassieker nog 30 jaar doorrijden en dan nog valt de balans gunstig uit).
De kinderproducent verwacht daarentegen sponsoring (zie ook boven) terwijl er ook al meeeeeeeeeeer dan teveel mensjes op deze aardkloot rondlopen... Zullen we de milieubelasting van 1 kind / mensje eens laten doorrekenen tov een klassieker rijden? Heb wel zo'n idee welke kant die balans dan weer op zal vallen...
Hoezo krom?
Gewoon iedereen z'n eigen hobby laten betalen? Dus ook niet zeuren over kinderopvang? Geen kinderbijslag? Gewoon moeders de vrouw weer thuis... voor koters zorgen... kan er weer een werkeloze aan de slag ipv een tweeverdienersgezin te sponsoren....
Zou inderdaad de meest faire oplossing zijn Martin, dat degene die veel rijdt, dus veel gebruik maakt van het wegennet, relatief meer betaald.Al die moeilijke oplossingen, je betaald al voor elke km die je rijd. En die reken je af bij de pomp.
Ik heb 1 moderne(re) auto en 2 rijdende oldtimers. Maar kan volgens mij maar met 1 auto gelijk het wegennet belasten. Laat mij dan voor 1 auto betalen.
En als je dan de keuze maakt om met alleen klassiekers te rijden (bijv de reeds genoemde w123 diesel) dan gewoon deze eerste auto belasten (hou oud deze ook mag zijn)
Hmmm tijdelijk dan neem ik aan.Dus... de brandstofprijzen met het kwartje van samson omhoog... iedereen blij!
Liever steunt de politiek alle mogelijke kneuzen
Laten we dan toch maar de kneuzen werkzaam in het basisonderwijs steunen!wort je
Hier wordt pijnlijk duidelijk dat de beste juristen bij de overheid in dienst zijn.Leuk geprobeerd, maar er staat toch echt dat er vrijstelling wordt verleend van betaling en niet dat je niet meer hoeft te betalen.
Juridisch dus slim genoeg gedaan, vrijstellingen kunnen weer ingetrokken worden bij wetswijzigingen. Dit is ook reeds gedaan bij de onlangs veranderde 12-1986 regel en de staffeling naar toch vrijstelling naar de 30 jaar. Daarmee veranderde nl. wel het werkelijke 'bouwjaar' naar 'tenaamstelling' als uitgangspunt. Mensen met een auto aangetoond door alfa-storico 1986 gebouwd, maar kenteken '87 waren eerst vrijgesteld en ontvingen plots een brief van 'opheffing' en wachten ineens op de staffeling dus 2 jaar later die mss dus ook niet meer gaat komen.
Tja benzine verhogen discussies genoeg gehad met de km-heffing discussie: werkt niet want dan tankt iedereen in Duitsland (ik dus ), dan moet je dat op europees niveau regelen.