Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Ramei en Gulp nieuws

ma sep 17, 2012 15:45

Enige pagina's geleden had ik al een bericht geplaatst dat de Italiaanse kleinseriefabrikant FB Modelli de 6C 2500 Coloniale met de in de achterspatborden geintegreerde benzine jerrycans (zelfde als de zeldzame en jaren uitverkochte ABC Brianza model). Jaren geleden heeft FB Modelli ook de andere versie van de 6C 2500 Coloniale met de niet geintegreerde jerrycans utgebracht. De kwaliteit van die kit en gebouwde modellen was twijfelachtig alhoewel het een bijzonder originele keuze was, de huidige FB Modelli Coloniale is een fantastisch mooi model, echt een aanrader. De foto's hieronder zullen je laten zien dat het werkelijk schitterend is. Het referentienummer van deze FB Modelli is FB85, het model is schijnbaar zowel gebouwd als in kit verkrijgbaar.

Afbeelding
Afbeelding

Het is zeer duidelijk dat dit model met behulp van rapid prototyping is gemaakt, dat is iets wat ik persoonlijk van FB Modelli nooit had verwacht. De kit bevat zowel een open als een gesloten dak zodat je je gewenste versie kunt bouwen.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Ramei en Gulp nieuws

za sep 22, 2012 02:09

Nieuws uit Japan van de eenmansfabrikant YOW MODELLINI met referentienummer 055 wordt de door Bertone ontworpen Giulia Canguro heruitgegeven en met referentienummer 092 wordt de eveneens door Bertone ontworpen Navajo heruitgegeven als kit of desgewenst als gemonteerd model.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Ramei en Gulp nieuws

za sep 22, 2012 13:54

En de kiosk serie Romeo2 Wyler Vetta (carrosserie van Boneschi) is verkrijgbaar op de Italiaanse E-Bay. Leuk model geworden met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor degenen die vele jaren geleden de Off43 versie niet hebben weten te bemachtigen een zeer goed alternatief. Foto's heb ik "geleend" van de persoon die het model op E-Bay aanbied. Deze verkoper geeft het geinige boekje erbij. De meeste verkopers van kioskmodellen op E-Bay verkopen het boekje los. Met het boekje erbij een heel leuk geheel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

za sep 22, 2012 14:19

Hij wijkt qua kleur wel 'enigszins' af van de OFF43:

Afbeelding

Op het Automodellando forum foto's met iets minder blauwe zweem dan de eBay pics.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

wo sep 26, 2012 01:51

Uit Italie een 1:25 3-assige Alfa Mille vrachtwagen in resin. Deze vrachtwagen wordt sinds enige maanden aangeboden op de Italiaanse E-Bay. Nu blijkt het om een kleine Italiaanse fabrikant genaam Adrymodel te gaan. Binnen de produkten van dit merk is deze Alfa Mille de enige Alfa.

Voor de geinteresseerden is de fabrikant en de vrachtwagen te vinden op;
http://www.adrymodel.it/

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

wo sep 26, 2012 07:48

Schitterend! de Fiats op de website ook trouwens, maar ik heb dan ook een zwak voor klassieke italiaanse trucks 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

wo sep 26, 2012 16:02

Prachtig!
Misschien dat ik nog eens een keer een collectie Alfa trucks ga opbouwen, maar voorlopig blijft het ff bij de auto's. :wink:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Rome

do sep 27, 2012 08:17

Prachtig!
Misschien dat ik nog eens een keer een collectie Alfa trucks ga opbouwen, maar voorlopig blijft het ff bij de auto's. :wink:
Maak je borst maar vast nat dan. Als je echt wilt verzamelen kom je automatisch bij Gila uit en daar ligt de prijs van een kit van een 1:43 truck maar net onder deze 1:25 truck gebouwd. En de paar ABC trucks die er zijn, zijn niet veel goedkoper. :wink:
Ze zijn wel een stuk verfijnder dan deze, dat wel.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

do sep 27, 2012 12:13

Zodoende hou ik het nu ook nog ff bij de auto's, want de prijzen voor de trucks zijn niet mals.
Duur zijn ze zeker, maar aan de andere kant heb je wel weer iets unieks te pakken.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

vr sep 28, 2012 15:01

Op de welbekende Italiaanse schaalmodellen website http://www.carmodel.net/ worden de Alfa Spring QV modellen van het nieuwe merk Kess in de kleuren zilvergrijs en wit aangeboden momenteel. Er staat bij de beschrijving dat het om een voor Carmodel gemaakte gelimiteerde serie gaat van 108 stuks per kleur. Ik neem aan dat later de zwarte en rode versie ongelimiteerd zullen zijn. Mooi modellen en een leuke keuze van Kess.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

vr sep 28, 2012 15:13

De plaatjes bij het praatje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zuurstok roze Romeo

vr sep 28, 2012 15:32

Bedankt Dink, ik was inderdaad even vergeten de Alfetta Quadrifoglio Oro erbij te vermelden. Gelukkig zijn er ook handige bliksems in dit topic ;-)
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . waar was-t-ie gebeleven?

vr sep 28, 2012 16:07

;-)

Een tijdje geleden een miniatuur opschuddinkje onder de verzamelaars op dit forum:

Een gratis 1:24 Mebetoys Alfasud Sprint Trofeo? :shock:

Hij was snel weg ook, maar wie ging er mee aan de haal?


Euw... ik, zei de gek, heb de 'verkoper' direct gePB't; 'weet je wel wat je weggeeft? Een mint & boxed exemplaar gaat gegarandeerd over de 100 euro op eBay'.

We zijn overeengekomen dat ik het model op de registerdag zou bekijken. En het beviel me wel. Licht bespeeld, mist wat lak op de scherpe randjes (dakranden, de geïntegreerde spoiler achter), de stickers zijn niet helemaal fris meer (maar alleszins acceptabel) en er zit wat witte verf op de wielen en verstralers. Een model zonder doos maar met eerlijk patina. Bijbehorende dozen vind ik belangrijk maar nooit doorslaggevend.

Ik had die 1:24 Trofeo vaak genoeg voorbij zien komen op Marktplaats of eBay, maar vond hem elke keer veel te prijzig. Bovendien verzamel ik eigenlijk alleen nog 1:43 of kleiner. Maar toch kreeg ik altijd dat merkwaardige gevoel als ik hem zag. Noem het gerust een afwijking, maar het heeft iets te maken met een wee gevoel in m'n buik, een tikkie vochtige handen en een aparte smaak in m'n mond. Een soort van geil, zeg maar. Ook nu weer. Ik kon niet anders dan toegeven aan het sluimerende verlangen. Voor een leuke donatie aan het KWF mocht ik hem overnemen. Zo gezegd, zo gedaan en er zijn drie partijen tevreden.

Hij staat nu naast mijn groene Sprintje, het model dat meer dan 30 jaar geleden het begin vormde van de huidige collectie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . waar was-t-ie gebeleve

vr sep 28, 2012 20:59

Gefeliciteerd, krijgt een goed nieuw thuis zo te zien.
Soms heb je door snel te zijn echt mazzel, zeker als er veel zitten te azen. Ik had dat met die TZ2-tjes toen op marktplaats. 8)

Ik vindt wel dat de verkoper minimaal had moeten uitonderhandelen om de index ook bij te laten werken door de koper. :twisted:

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . waar was-t-ie gebeleve

vr sep 28, 2012 21:06

Leuk hoor zo'n gift van een forumlid..
Gelukkig heb ik ook beide modellen al.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”