Een uitgebreid verhaal over Alfa's (trolley)bussen staat in Klaverblaadje 104, 2003, vierde kwartaal.
Onlangs werd in Zweden het vermoedelijk laatst overgebleven exemplaar van de bussen in Stockholm gevonden. Het achterdeel wordt nog naar gezocht.
![Afbeelding](http://i1285.photobucket.com/albums/a581/TwinSchUtz/930_zps0949a227.jpg)
Die Zweedse bus is vermoedelijk een AR 140 AFS4.
4 = 4 assen?
Volgens wiki is dit laatste faceliftmodel MB w124 vanaf 1993 geleverd.Alfa Bussen (Mille Aerfer FI 711.2 OCREN Trolleybus) in Napels, ergens begin jaren 90 aan de Mercedes te zien.
Het exemplaar op de foto in KB104 heeft in ieder geval 4 assen, de gelede bussen waren er ook met 5.Die Zweedse bus is vermoedelijk een AR 140 AFS4.
4 = 4 assen?
Hoogstwaarschijnlijk , stond ook vaak op trucks (4 assi).
Weet je hier nog meer over Hans? Erg benieuwd wat er mee gaat gebeuren.Alfa Romeo heeft in het verleden grote aantallen bussen gebouwd, inclusief gelede bussen en trolleybussen. De meesten reden in Italië, maar ze waren ook in gebruik in Stockholm, Montevideo en op Mallorca.
Een uitgebreid verhaal over Alfa's (trolley)bussen staat in Klaverblaadje 104, 2003, vierde kwartaal.
Onlangs werd in Zweden het vermoedelijk laatst overgebleven exemplaar van de bussen in Stockholm gevonden. Het achterdeel wordt nog naar gezocht.
PRACHTIG!!!!Ook een hele mooie :
Alfa Romeo 350A Viberti Forse