Jack ik snap je punt en insteek (uwes als zijnde ondernemer) maar je zult het toch met me eens zijn dat een iets subtielere overgangsregeling dan 'baf klaar drmee, dik betalen moet je vanaf nu' wel wenselijk was geweest. Niet alleen om mensen de kans te geven een alternatief te zoeken (je kent t verhaal omtrent ons boertje), en de markt (met daaromheen vele toeleveringsbedrijven etc) niet in no time de strot om te draaien....Das stimulerend voor de economie...
Ja I know, het was alleen bedoelt voor de ondernemer, maar zonder 'straf' of verdere consequenties dan aanpassingen aan de auto mocht en kon een particulier er gebruik van maken. En, kijkend nar mijn prive situatie, meer dan voldoende. Als je geen kinderen maar wel een hond hebt is een auto zonder achterbank een stuk makkelijker dan zo'n duur ding met wel een bank waar nooit iemand op zit en die altijd plat ligt om velgen in te kunnen pleuren...
Sterker nog; De belastingdienst had zelfs speciale keurmeneren in dienst die op verzoek mijn eigenhandig naar 'blijvend grijs' omgebouwde mercedes station kwam goedkeuren...thuis, aan de deur...
Ga dan in diezelfde hoedanigheid als instantie niet liggen mauwen een paar jaar later 'dat dit eigenlijk niet de bedoeling was...'
Vwb de klassiekeren; ik ga geen discussie voeren of een 75 wel of geen klassieker is, afgezet tegen een giulia of berlina die dat dan wel zouden zijn. Zoals eerder opgemerkt door iemand zijn klasssiekers eerst allemaal gewoon 'oude auto' geweest.... Is niet aan mij om te beweren wat dan wel en wat geen klassieker genoemd mag worden.
Uiteraard vind je dat een mercedes w124 (de ubertaxi zeg maar) een ultiem voorbeeld is van goeiekoop de belastingplicht ontduiken, want je ziet ze zoveel. Ik als w124club forummember (jawel heb een zwak voor dat ding ) durf dat daar in die bewoordingen niet neer te zetten, dr zijn, geloof t of niet, behoorlijk wat liefhebbers van dit type die t werkelijk aan de anus zal oxideren of ze mrb af moeten tikken ja of nee...
Feit blijft dat t de meest geimporteerde oldie van de laatste paar jaar is, en dat is vast en zeker de reden van het nu afschaffen van t mrb vrije verhaal.
In dat licht bezien zou een hier eerder al aangehaald idee een goed plan zijn denk ik: Eérst een 'moderne', mrb plichtige auto op naam en verzekerd etc en dan pas mrb vrijstelling voor een of meerdere mrbvrije auto's .Lijkt me een goed plan.
Voorlopig hoop ik echter nog op een consolidering van het huidige stelsel, dus stapsgewijs oplopend naar 30jaar voor mrb vrijstelling.
Grtz,fRank