Ik denk dat dit iets te maken heeft met de hoeveelheid laswerk aan een autoDie slapende kentekens zijn er toch al dus dat veranderd niks
Ook de nederlandse kentekens zijn er al dat worden er dus ook niet meer.
Grt rogeralfa
Dan is het een wassen neus...Nice...
Maar dat veranderd voor de registratie niks.
Grt rogeralfa
Je zit dus altijd aan 3 maanden belasting vast en dan krijg je nog schorsingskosten erbij.Als het voertuig belastingplichtig is en u beëindigt de schorsing binnen 3 maanden na de ingangsdatum (1 maand voor zware bedrijfsauto’s), moet u alsnog belasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. Voor meer informatie: www.belastingdienst.nl, zoekterm: schorsen.
Suc6, ik heb als stemmer gedacht dat de VVD wel zou reageren op goed gefundeerde vragen (met naam, toenaam en telefoonnummer) over enkele zaken die scheef zitten in mijn branche. Eerste mail: geen antwoord op mn vraag maar een vaag gezwets over iets wat er niks mee te maken heeft, al was het antwoord wel persoonlijk gericht, en mijn mail waarin ik dit kenbaar maakte moet nog beantwoord worden na een paar maandenVoor wie z`n beklag wil doen over de maatregel of een paar goede ideeën heeft over hoe het allemaal in de praktijk zal moeten gaan verlopen kan rechtstreeks mailen met de desbetreffende persoon van de VVD die de maatregel vorm moet gaan geven. mailto:h.nepperus@tweedekamer.nl
Succes. We lezen wel hoe het is afgelopen. Ik zou het wel netjes houden en geen dreigmails of doodsverwensingen ( zeer populair in deze woelige tijden ) meesturen.
Overigens is er ook goed nieuws; in dit topic zijn we inmiddels al op pagina 20 aangekomen in korte tijd. Andere autofora waar dit onderwerp ook populair is doen ons dat nog niet zomaar na.
Marc heeft het nogal druk, Hij is ws nog de enige overgebleven VVD-er.Het kan best zijn dat je niet de enige bent die gemaild heeft. Het kan best druk zijn dus een antwoord kan iets langer op zich laten wachten. Misschien een leesbevestiging meesturen?
Vanmorgen ook het stukje in de Telegrof gelezen , had het net zo goed niet kunnen lezen , want ik wist al dat de W 124's het weer moesten ontgelden !
Ten eerste is een W124 een klassieker , omdat het de beste auto is die ooit gebouwd is.
100.000 km rijden met een W 124 is geen misbruik, want het mag namelijk gewoon , daar is helemaal niets illegaals aan !
Het rijden met een W 124 gebeurd meestal op sla-olie (en dat willen de millieu terroristen toch) daarbij ontvangt de staat een heleboel BTW over het onderhoud, en de slaolie !
Overigens staat mijn W124 net als de meeste oldtimers gewoon een heel jaar stil, en betaal ik de dikke wegenbelasting over een modernere versie !
Het probleem daarbij is dan wel dat die blauwe platen niet de speciale flitsbare letters dragen en dat deze foto's dan handmatig moeten worden verwerkt (net als die van buitenlandse platen overigens, want geen enkel ander land heeft deze "geweldige innovatie" gevolgd). Vinden ze vast niet leuk als ze op één enkele dag honderd foto's binnenkrijgen van dezelfde auto omdat agenten zich als oldtimer-spotters gaan gedragen.Anders misschien een moderne variant van de 60 dagenkaart invoeren. Die is toen afgeschaft omdat voor de controle fotograferende mannetjes in verdekt opgestelde auto's nodig waren. Tegenwoordig zou men via internet kunnen opgeven, van te voren of op de dag zelf, dat je gaat rijden. Controle kan elke gewone politiewagen doen, als ze een klassieker zien effe de camera met kentekenherkenning richten en klaar.
Lekker sociaal een hobbyist met een pure hobby auto die 3000km/j rijdt wat voor een bouwjaar ook (bijv. een klassieke Ferrari 328 van 20 jaar oid), zou toch eigenlijk net min hoeven betalen als jij? Lijkt me allerminst een profiteur.Ik hoop dat het met een sisser afloopt en dat bijvoorbeeld de grens wordt opgetrokken naar 30 jaar en ouder, dan heb je al 3/4 van de "profiteurs" te pakken...