Ik weet niet of we daar blij van zouden worden hoor... als ik de horrorverhalen over moeilijk doen bij de normale keuring hoor... en de Oldtimer platen geven best veel beperkingen voor gebruik...België heeft toch een "aardige" regeling?? Kan een variant hierop bij ons niet??
Volgens mij niet Remco.Het 11 maanden schorsen verhaal gaat overigens niet op volgens mij....
Als je een auto schorst en een maand later alsnog uit de schorsing haalt krijg je alsnog de rekening voor de wegenbelasting namelijk.Je zit dus altijd aan 3 maanden belasting vast en dan krijg je nog schorsingskosten erbij.Als het voertuig belastingplichtig is en u beëindigt de schorsing binnen 3 maanden na de ingangsdatum (1 maand voor zware bedrijfsauto’s), moet u alsnog belasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. Voor meer informatie: www.belastingdienst.nl, zoekterm: schorsen.
Daar moet tegenwoordig toch wel software voor bestaan, om ook een zwart wit kenteken te herkennen. Een jaar of 10 geleden moesten ze je kenteken nog met de hand invoeren of zelfs opvragen en dan bleven ze je volgen tot de bevestiging kwam dat APK en alles in orde was, dat zal tegenwoordig toch automatisch moeten kunnen.Het probleem daarbij is dan wel dat die blauwe platen niet de speciale flitsbare letters dragen en dat deze foto's dan handmatig moeten worden verwerkt (net als die van buitenlandse platen overigens, want geen enkel ander land heeft deze "geweldige innovatie" gevolgd). Vinden ze vast niet leuk als ze op één enkele dag honderd foto's binnenkrijgen van dezelfde auto omdat agenten zich als oldtimer-spotters gaan gedragen.Anders misschien een moderne variant van de 60 dagenkaart invoeren. Die is toen afgeschaft omdat voor de controle fotograferende mannetjes in verdekt opgestelde auto's nodig waren. Tegenwoordig zou men via internet kunnen opgeven, van te voren of op de dag zelf, dat je gaat rijden. Controle kan elke gewone politiewagen doen, als ze een klassieker zien effe de camera met kentekenherkenning richten en klaar.
Sociaal ben ik zeker niet, daarom heb ik ook VVD gestemd! Ik kocht mijn 308 toen die 18 jaar oud was en heb er dus 7 jaar belasting voor betaald, ik voelde mij een profiteur toen ik daar opeens wegenbelastingvrij in mocht rondrijden.Lekker sociaal een hobbyist met een pure hobby auto die 3000km/j rijdt wat voor een bouwjaar ook (bijv. een klassieke Ferrari 328 van 20 jaar oid), zou toch eigenlijk net min hoeven betalen als jij? Lijkt me allerminst een profiteur..
Het gaat niet om de kleur maar om de letters zelf. Bijvoorbeeld de breuklijntjes in de letters P (onder in de lus) en R (boven in de lus) die ze voor de computer eenduidig herkenbaar maakt. En dan nog hebben die slimmerikken niet aan alles gedacht: draai een roestige schroef midden in een D en de computer ziet 'm als een B.Daar moet tegenwoordig toch wel software voor bestaan, om ook een zwart wit kenteken te herkennen. Een jaar of 10 geleden moesten ze je kenteken nog met de hand invoeren of zelfs opvragen en dan bleven ze je volgen tot de bevestiging kwam dat APK en alles in orde was, dat zal tegenwoordig toch automatisch moeten kunnen.Het probleem daarbij is dan wel dat die blauwe platen niet de speciale flitsbare letters dragen en dat deze foto's dan handmatig moeten worden verwerkt (net als die van buitenlandse platen overigens, want geen enkel ander land heeft deze "geweldige innovatie" gevolgd). Vinden ze vast niet leuk als ze op één enkele dag honderd foto's binnenkrijgen van dezelfde auto omdat agenten zich als oldtimer-spotters gaan gedragen.Anders misschien een moderne variant van de 60 dagenkaart invoeren. Die is toen afgeschaft omdat voor de controle fotograferende mannetjes in verdekt opgestelde auto's nodig waren. Tegenwoordig zou men via internet kunnen opgeven, van te voren of op de dag zelf, dat je gaat rijden. Controle kan elke gewone politiewagen doen, als ze een klassieker zien effe de camera met kentekenherkenning richten en klaar.
Idd binnen drie maanden "ontschorsen" is belasting betalen. Daarentegen als je hem binnen het jaar weer schorst (dus dit jaar op 1 november en volgend jaar op 31 oktober is ook binnen 1 jaar!) kost het je 119! euro.Volgens mij niet Remco.Het 11 maanden schorsen verhaal gaat overigens niet op volgens mij....
Als je een auto schorst en een maand later alsnog uit de schorsing haalt krijg je alsnog de rekening voor de wegenbelasting namelijk.Je zit dus altijd aan 3 maanden belasting vast en dan krijg je nog schorsingskosten erbij.Als het voertuig belastingplichtig is en u beëindigt de schorsing binnen 3 maanden na de ingangsdatum (1 maand voor zware bedrijfsauto’s), moet u alsnog belasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. Voor meer informatie: www.belastingdienst.nl, zoekterm: schorsen.
Ik lees namelijk dat je hem na het schorsen niet meteen weer kan "ontschorsen".
Dus 11 maanden schorsen, schorsing opheffen en dan na een maand weer schorsen moet kunnen.
Eenmaal geschorst, dan moet je minimaal drie maanden wachten om de schorsing op te heffen.
Dat wist ik inderdaad niet!
Is die niet nieuw? Ik kan mij herinneren dat ik zowel verleden winter als deze winter de wagen heb geschorst.Idd binnen drie maanden "ontschorsen" is belasting betalen. Daarentegen als je hem binnen het jaar weer schorst (dus dit jaar op 1 november en volgend jaar op 31 oktober is ook binnen 1 jaar!) kost het je 119! euro.Volgens mij niet Remco.Het 11 maanden schorsen verhaal gaat overigens niet op volgens mij....
Als je een auto schorst en een maand later alsnog uit de schorsing haalt krijg je alsnog de rekening voor de wegenbelasting namelijk. Je zit dus altijd aan 3 maanden belasting vast en dan krijg je nog schorsingskosten erbij.
Ik lees namelijk dat je hem na het schorsen niet meteen weer kan "ontschorsen".
Dus 11 maanden schorsen, schorsing opheffen en dan na een maand weer schorsen moet kunnen.
Eenmaal geschorst, dan moet je minimaal drie maanden wachten om de schorsing op te heffen.
Dat wist ik inderdaad niet!
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetken ... nline.aspx (onderaan)
Schiet ook lekker op waarschijnlijk. Op dezelfde dag dat het ingaat staan al die lui met hun kentekenplaten bij de RDW en rijden ze een week later met Marokkaanse platen rond. Niemand die ze wat doet, want behalve hun paspoort zullen ze vast ook hun rijbewijs dubbel hebben.Als het aan het nieuwe kabinet ligt, vervalt de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers van meer dan 25 jaar oud,...
Hebben we te danken (denk ik) aan al die oude stinkende, en vervuilende MB's die uit Africa weer worden terug geimporteerd,...
Tijd zal het leren of het werkelijk doorgaat, denk dat hier veel verweer op komt...
Die paar oldtimers die er rondrijden,... laat ze toch met rust.
heel goed maar wie controleert dat?@gordon
Dat kan alleen als ze ook woonachtigen zijn van een of ander buitenland. Het is een nederlander verboden in een auto met buitenlands kenteken rond te snorren anders dan een paar dagen huur, of met vergunning wegens werken over de grens.
Bewijs maar dat het een Nederlander is als hij/zij een Marokkaans rijbewijs en paspoort toont.@gordon
Dat kan alleen als ze ook woonachtigen zijn van een of ander buitenland. Het is een nederlander verboden in een auto met buitenlands kenteken rond te snorren anders dan een paar dagen huur, of met vergunning wegens werken over de grens.